tamary schreef:14 jaar, 0 ervaring met de grote wereld buiten de wei. Dat mag je echt niet afstraffen, zijn gebrek aan ervaring en dus vertrouwen in zichzelf, mensen en zijn omgeving is zijn schuld niet.
Neem contact op met Eddy Modde (Parelli nederland). Parelli heeft een groot stuk paardenpsychologie in zijn lesstof zitten en daar zitten ook exemplaren als de jouwe bij. Als je het financieël aankan is een maandje daar voor je paard een goede basis om verder mee te kunnen.
In de tussentijd kan je het beste aan je stalgenoten vragen of die je kunnen helpen, door zijn vriendje uit de kudde ook mee mag nemen de wei uit. Dan heeft hij daar steun aan (moet vriendje natuurlijk wel heel braaf zijn en goed verkeers/bos/omgeving mak zijn.)
Tamari, ik deel jouw mening, ook wat betreft `aanstellerij`. Maar ja ik hoor in laatste tijd zo veel stemmen die het dan wel daarover hebben en dat laat me soms weer twijfelen.
Hij is nu nog geen 2 weken bij me en ik kan niet 2keer per dag( wat ik heel graag zou willen) naar hem toe . Maar ik kan nu al zijn oren aanraken en hij staat veel rustiger als ik hem vastzet, zodat ik hem kan borstelen. Misschien moet ik me niet zo fixeren op die poort, maar hij zou toch een keer de stal in moeten gaan. En dat is een nog kleiner opening.
Ik heb morgen wel hulp en ga mijn merrie meenemen.
Dan hoor je morgen hoe het is gegaan.
Hoop dat er niet meer zo`n stormachtig weer is. Daar worden namelijk alle paarden een beetje gek van.