Wel of niet scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:50

Priscilla_90 schreef:
@ bella
en toch zou ik er een dun dekentje opdoen
zomerdekentje /fleece dekentje want je haalt wel haar eigen dekentje eraf !

ik zou zeker scheren en na het werk een sponsje en er dan inderdaad een zomerdekentje op doen , je kan even aankijken hoe ze daarop reageert. maar zonder deken is fris hoor, maar jeuk is zooooo erg en geloof me ik weet wat het is en mijn pony ook, ik heb laatst een soort cooling gel van de dierenarts gehad voor de jeuk, en het hielp wel wat, smeer dat in iedergeval op de warmte plekken! ;)

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:03

Ik spons haar inderdaad altijd af en dat helpt wel heel veel, zeker in de zomer omdat haar vachtje dan veel dunner is en dan heeft ze er bijna geen last meer van. Nu met de warme dagen spuit ik haar ook nog lekker af, maar overdag is het met dat dikke berenvelletje een beetje te warm voor haar nu en daarom staat ze te schuren.
Vorig jaar heeft ze even een paar minuten een zweetdeken van een ander paard opgehad (lief bedoeld van mijn verzorgster) maar dat pakte helemaal verkeerd uit: de volgende dag was haar hele hals kaal, dierenarts erbij, prednisolon pillen gekregen, dat stopte de jeuk wel maar ook haar hele conditie was naar de maan en ze voelde zich er niet echt happy bij, dus dat wil ik nu proberen te voorkomen.
Ik heb de paardendrogist ook even een mailtje gestuurd of ze me iets kunnen adviseren qua deken.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:14

Bella123 schreef:
Ik spons haar inderdaad altijd af en dat helpt wel heel veel, zeker in de zomer omdat haar vachtje dan veel dunner is en dan heeft ze er bijna geen last meer van. Nu met de warme dagen spuit ik haar ook nog lekker af, maar overdag is het met dat dikke berenvelletje een beetje te warm voor haar nu en daarom staat ze te schuren.
Vorig jaar heeft ze even een paar minuten een zweetdeken van een ander paard opgehad (lief bedoeld van mijn verzorgster) maar dat pakte helemaal verkeerd uit: de volgende dag was haar hele hals kaal, dierenarts erbij, prednisolon pillen gekregen, dat stopte de jeuk wel maar ook haar hele conditie was naar de maan en ze voelde zich er niet echt happy bij, dus dat wil ik nu proberen te voorkomen.
Ik heb de paardendrogist ook even een mailtje gestuurd of ze me iets kunnen adviseren qua deken.

jeetje meid das niet niks, maar was je paardje geschoren ook toen zij die zweetdeken op kreeg , of was ze toen niet geschoren?
en mischien help echt natuurlijke produkten beter zoals een echt wollen zweet deken ? of misschien wel zo`n duurdere cooler? die zweet echt opneemt.
ja goed van je om hun te mailen. arm paardje je word ook letterlijk gek van de jeuk. ik zeg altijd heb liever pijn als jeuk, want daar word je knetter van! :(
ben benieuwd meid!
groetjes van bren!