welke thermobroek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:30

Ik draag in de winter een gewone thermo broek onder mijn rijbroek. Ik kan daarin Helley Hansen en Ice Breaker echt aanraden, hele stevige warme broeken en truien die je ongezien onder je kleding kan dragen.

knollentuin

Re: welke thermobroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:57

Nee de montana die ik vandaag in mijn handen had is van een soort neopreen-schoeller stof wind en waterdicht.
Ik heb ze alleen nog in grijs,blauw en bruin gezien

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 20:54

het model van ooteman, (ook jouw link) heet mondega, hebben we het wel over dezelfde broek knollentuin?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:45

Ik heb geen link van ooteman gezet hoor,weet niet wie wel.
maar misschien maken ze er wel in verschillende modellen met die stof?

Yvonne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:00

Bij de 'gewone' versie is het verschil tussen de montana en de mondega het kunstlederen zitvlak!
Misschien is dat bij de thermo versie ook het geval??

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:25

nou ja whatever,je moet die met de schoeller-stof hebben op het kaartje staat,dat hangt aan de broek dat de stof wind en waterdicht is.als je die hebt heb je de goede en ze zijn er volgens mij maar in 3 kleuren,ik wilde ook een witte maar die was er niet. blauw-bruin-grijs.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 13:49

het maakt ook niet uit hoe die heet, als ie maar een kunstlederen zitvlak heeft en me drooghoudt!

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:06

Ik heb er een van euro-star, met fleece aan de binnenkant, echt heerlijk ! Ik heb hem zonder leren zitvlak weet niet of dat kan maar was wel fijner geweest omdat deze broeken wel behoorlijk glad zijn maar echt heel lekker warm heb hem vandaag weer uit de kast gevist en ga er zo mee rijden :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:48

ja maar die eurostar is niet waterdicht,toch?

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 20:39

Heeft er iemand inmiddels een van de broeken gekocht en zo ja wat zijn de ervaringen?

Ik denk erover om de pikeur mondega aan te schaffen, echter ik hoorde weer dat deze vrij dik is. Dat de Cavallo Cezar dunner is, maar die is er bij ooteman weer niet in lengte maten :\

Ik zoek een lekkere rijbroek voor in de winter, de pikeur janett die ik nu heb is wel erg dun namelijk :=

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 10:32

Ik heb bij Nicky's keet een waterdichte jodphurbroek gekocht. Ze verkoopt ze van HKM, maar op bestelling ook van andere merken. Broek zit heerlijk en is met dit weer zelfs te warm!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 14:16

Ik heb de Eurostar Benny check softshell. Zonder leren zitvlak jammer genoeg (maar lang verhaal ;) )

Ben er wel erg tevreden mee. Heerlijk bij regenachtig of guur weer. Waterdichte jas erboven, laarzen aan en mij hoor je niet klagen :)

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 17:45

Ik heb de donkerbruine Pikeur mondega (leren zit) met de thermostof. SUPER had ik die maar jaren eerder gehad. Heb altijd gereden met zo'n thermobroek (voor onder skikleding) en daarover heen mijn gewone rijbroek. Nog steeds had ik het ijskoud want de wind ging erzo doorheen, plus als je veel en lang rijdt gaan ze irriteren. Nu met thermo van pikeur kan ik lesgeven rijden enz achter elkaar zonder het koud te krijgen. Regendruppels rollen er zo vanaf, winddicht, stof vind ik zelf erg mooi, en hij is inderdaad dikker, maar absoluut niet storend of minder gevoel in het zadel gevend. Ik denk dat deze stof ook een stuk steviger is, dat hij langer mee gaat gaan dan mijn gewone pikeur rijbroeken met prestige micro stof.