Derby problemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Re: Derby problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 14:40

Hebben ze de laarzen de eerste 2 keer niet naar Derby terug gestruurd dan?

Whisper95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 15:18

Ik heb ook een maandje nu ongeveer Derby laarzen.
Bij mij ging het eerst een paar keer goed en zaten goed toen ik afstapte dacht ik van nou die laars zit wel ruim zeg bleek het dat de rits was kapot gegaan!
Ik weer normaal gedaan nog een keer mee gaan rijden en toen gebeurde het bij allebei gisteren laten maken en nu zijn ze gwn weer helemaal goed!
Echt vervelend hoor als je zoveel pech hebt ik ken iemand die heel veel pech heeft met Petrie

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:46

Ik heb m'n laarzen terug, ze hebben m'n 2e rits die stuk was gegaan kosteloos vervangen.
Echter nooit reactie gehad op mijn mail, kreeg via de ruitersportzaak te horen dat ze de mail wel degelijk hadden ontvangen maar dat ze klachten die niet via de ruitersportzaken komen, niet in behandeling nemen. :=

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:59

roxiie schreef:
Ik heb m'n laarzen terug, ze hebben m'n 2e rits die stuk was gegaan kosteloos vervangen.
Echter nooit reactie gehad op mijn mail, kreeg via de ruitersportzaak te horen dat ze de mail wel degelijk hadden ontvangen maar dat ze klachten die niet via de ruitersportzaken komen, niet in behandeling nemen. :=

Dat doet geen een fabricant hoor, dus zo raar is dat niet ;)

Vaak kan je beter even bellen dan mailen, weet je zeker dat je ze te pakkek krijgt, alleen dikke kans dat je dan naar de ruitersportzaak wordt verwezen. Zij hebben de laarzen tenslotte ook aan jou verkocht.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:08

Wat toevallig!

Ik heb ook 2x een poging gedaan om Derby laarzen te bestellen.... Eerste keer verkeerde maten, 2e keer stuurde ze compleet andere laars op (verkeerd leer, maat met pen gecorrigeerd, etc.). Tegelijk kwam toen de nieuwe Petrie uit (ik wilde smal model) en ben toen daar maar voor gegaan. Heb deze nu een week binnen, maar als de kwaliteit net zo is als mijn vorige Petrie's dan kan ik 5 jr. voorruit.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:21

WinBinChes schreef:
roxiie schreef:

Dat doet geen een fabricant hoor, dus zo raar is dat niet ;)

Vaak kan je beter even bellen dan mailen, weet je zeker dat je ze te pakkek krijgt, alleen dikke kans dat je dan naar de ruitersportzaak wordt verwezen. Zij hebben de laarzen tenslotte ook aan jou verkocht.

Er zijn wel degelijk fabricanten die dat wél doen en ook in mijn omgeving zijn mensen die direct mailcontact met Derby hebben gehad, dus ik vind dat wél raar. :+

Een klacht is een klacht en als je met liefde en vakmanschap ( als je hun doen en laten mag geloven.) je product maakt, kan je het op z'n minst even melden dat je op deze manier de klacht niet in behandeling wenst te nemen.
Maar goed, dat is MIJN mening. :)

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:27

ik neem nooit meer derby laarzen.
ik weet niet meer welk type ik had, was mn eerste paar leren laarzen.
binnen een jaar ging de gehele coating bubbelen en "vervellen"
ook zaten er in no-time gaten bij mn enkels én meerdere malen nieuwe zolen er onder moeten zetten.

de ruitersport zaak hier in de buurt deed er elke keer niets mee.
was elke keer eigen schuld. ik zou ze bij de verwarming neer gezet hebben. (die wij op stal niet hadden) was er zo enorm klaar mee.
heb nu mountainhorse laarzen, en die bevallen super!
voor mij echt nooit derby's meer.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 11:56

Ik krijg deze week mijn nieuwe derby's. :D

Nu hopelijk wel de goede, de vorige die ik binnen kreeg waren totaal niet die ik besteld had, schrok behoorlijk toen de doos los ging :oo

Nou ja, maar even het voordeel van de twijfel geven :Y)

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:17

ik ken ze neit maar ik zou idd een boze brief sturen.
ook via de prijs enz.

en ja; nu maar hopen dat ze wel goed zijn +:)+

xx_tassjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 10:02

ik heb ook derby's en ik neem ze echt nooit meer, allebei me ritsen zijn al eens kapot gegaan, me zoolen en hak was er ondervandaan en dat binnen 1,5 jaar en zoo vaak hebik ze niet eenss aagehad!

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:42

Ik heb ook Derby's met problemen!
Heb volgens mij de Derby Style met rits.

Bij de tweede keer rijden knapte de rits al open, toen gerepareerd op hun kosten, kreeg ik ze weer terug, weer een keer mee gereden en direct weer stuk.
Toen heb ik een nieuw paar op maat gemaakt gekregen van Derby zonder bijbetalen.
Toen heb ik heeeeel lang geen problemen gehad (behalve dat de lipjes van de rits afbraken, maar dat repareren is nog geen €5,- bij de schoenmaker).
Laatst had ik wel weer dat de rits niet openwilde. Waren twee tandjes verkeerd gegaan tijdens het dichtgaan en dat had ik niet door, maar kreeg ze vervolgens dus niet uit! (en dat was dus echt bij de laatste tandjes van de rits dus helemaal bovenaan!!!)
Toen moest mn vader moeilijk doen om die rits open te krijgen want ik kon het zelf natuurlijk niet zien. Uiteindelijk hebben we hem open gekregen en de rits was gelukkig nog gewoon heel!
Even met kaarsvet ingesmeerd en nu doet hij het weer goed! :)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 16:29

Ik heb mijn derby's zojuist gekregen, ze zitten heerlijk, nu hopen dat ik er geen problemen mee krijg....... :o

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 16:33

Ik heb mijn softjumpers met rits nu een halfjaar en ben er erg tevreden over :)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:05

Ik heb ze, ze zien er allemaal nog wat bobbelig uit, maar dat gaat zich nog zetten?
Afbeelding Afbeelding

En mijn zwarten:
Afbeelding Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:47

Kaatje77, het is net of je bruine laarzen de verkeerde maat hebben, ze lijken te wijd bij de kuiten. Ik denk niet dat die rare bobbels weggaan. Het is net of de achterkant van je kuit niet de gehele schacht vult.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:44

Echt waar?
Als dat zo is dan gaan ze terug......................pfffffffffffffff ben er echt zo zat van :(

edit, ik kreeg eerst deze in de verkeerde kleur, maar deze zaten zo strak dat ze daardoor helemaal bobbelig werden :?
Afbeelding Afbeelding

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:04

Nou, bij mijn laarzen is het weeer raak!
Heb ze 1x aangehad, sinds de reperatie(nieuwe rits zeiden ze)
maar nu is het precies op dezelfde plek, dus ik denk dat er niks is aan gedaan.
Erg vervelend, dat nu mijn rits weer kapot is. :(

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 09:56

Oh, das wel balen :(:)
Mijn ritsen zitten er na de reparatie nog steeds goed in ( al heb ik afgelopen winter niet veel kunnen rijden door de vorst..)
Ik hou iederen x m'n hart vast als ik ze aan en uit trek :P

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 13:19

Joyyy14 schreef:
Nou, bij mijn laarzen is het weeer raak!
Heb ze 1x aangehad, sinds de reperatie(nieuwe rits zeiden ze)
maar nu is het precies op dezelfde plek, dus ik denk dat er niks is aan gedaan.
Erg vervelend, dat nu mijn rits weer kapot is. :(

Ow echt := pff daar word je toch niet goed van := :(:)

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:18

Ja, mocht ze weer opsturen gelukkig!
Ben benieuwd wat ze er nu mee gaan doen, hoop toch echt een nieuwe rits.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:30

das lekker dan,,
als je laarzen na een half jaar kapot gaan ;(

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:00

Heb ze weer thuis en er zit een nieuwe rits in! :D
hopen dat ze nu wel goed blijven.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:44

Vervelend dat je er zoveel problemen mee hebt, ik heb er zelf nog nooit problemen mee gehad. Maar de mijne zijn ook een ander model en inmiddels alweer een paar jaar oud. Zitten nog steeds goed, ik loop er alleen nauwelijk op dus slijtage van de zool heb ik geen ervaring mee :+

Heb even in het topic gekeken en zie dat de meesten ook modellen hebben die veel zwakke plekken hebben (rits, veters). Ik heb de Derby Elegance zonder rits of veters dus die kunnen al niet kapot.

Heb hiervoor Mountainhorse rijlaarzen gehad met rits en die heb ik ontelbaar keer laten vervangen in 2 jaar tijd. Dus voor mij ook nooit geen laarzen met rits meer.

Succes ermee! Ik hoop voor je dat ze nu niet meer stuk gaan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:47

kaatje, dat heb ik ook met mijn derby's!!! zijn dan laarzen van 400 euro :=
verkoopster zei dat het toch echt mijn maat was en dat het wel over ging.. moet zeggen dat ik op het moment helemaal niet rijd dus ik weet niet of het wel of niet over gaat..

kwam er laatst ook achter dat ik een maat 38 en 38,5 heb :?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:49

zijn dat die laarzen met dat speciale leer? Met dat relief erop? Of zijn het echt gewoon lederen?