Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Af en toe haal ik hem wel uit omdat ik dan een gevoel heb dat hij nogal zot staat en meestal klopt mijn gevoel. Dus ik ben wel heel erg blij geweest dat ik op mijn gevoel af ging en de BP heb aangedaan 
) en een vorig stalgenootje heeft er zefs 2 en die zijn bij haar al een paar keer van pas gekomen, 1 keer is ze op het erf op de stenen gevallen toen haar paard verschoot. Haar paard is er erger vanaf gekomen dan haar, gelukkig had ze haar BP en cap aan...
Scum schreef:Who cares wat andere mensen ervan denken????
Je hoeft toch geen verantwoording af te leggen over waarom jij een BP draagt?
Vymar schreef:Van het weekend is er bij ons op stal nog 1 met een buitenrit van haar veels te jonge paard gevallen, 4 gebroken ruggenwervels..
Dus waarom zou je je schamen, al zouden mensen opmerkingen maken, wanneer ze in het ziekenhuis liggen praten ze niet meer zo stoer en zullen ze waarschijnlijk spijt hebben dat ze geen bp aan hadden, lekker dragen idd

Peet_Paneel schreef:Ik vind het juist super dat je één draagt! Tenminste een persoon die met haar verstand denkt!
Kunnen anderen nog wat van leren. Die moeten eerst 10 x onderuit gaan voordat ze eens na gaan denken...
Huertecilla schreef:Peet_Paneel schreef:Ik vind het juist super dat je één draagt! Tenminste een persoon die met haar verstand denkt!
Kunnen anderen nog wat van leren. Die moeten eerst 10 x onderuit gaan voordat ze eens na gaan denken...
Er zijn ook ruiters die het geheel bekijken en de kans op een voorval verkleinen![]()
Het onderwerp risisco en veiligheidskleding is aanzienlijk complexer dan: aan = veilig.
Huertecilla schreef:Goed voorbeeld van een drogredenering.
Veiligheidskleding maakt deze situatie niet veiliger.
Er wordt gesuggereerd dat het met veiligheidkleding wel goed zou zijn.
Dat is fundamenteel onjuist en een valkuil.
Risico = kans op een voorval x de ernst van de evenuele gevolgen.
Risico mijden begint en eindigt met het verminderen van de kans op een voorval.
Dan nóg kann je besluiten dat je de reslutante verder wil verkleinen door de ernst van de eventuele gevolgen door beschermende kleding te beperken. Die beschermende kleding beschermt echter maar héél beperkt en de risico beperkende waarde is relatief.
Voorkomen is VEEL beter dan mogelijk beschermen.