Opzadelen voor wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:11

wij zadelen ook altijd gewoon op, op wedstrijd. Ik zou het zelf niet thuis al willen doen, als die ergens achterblijft haken ofzo lijkt me niet zo fijn want zo goedkoop zijn zadels niet.

Lika_

Re: Opzadelen voor wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:10

Ik zadel op wedstrijd op. Wel doe ik het hoofdstel om voor ik de trailer uitga, omdat mijn paard ook wel onrustig is. Ik heb wel altijd hulp bij me.

annemieke_88

Re: Opzadelen voor wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:32

Ik heb een heel makkelijk paard die ik gewoon op de wedstrijd kan zadelen. Als ik een keer alleen op pad ben doe ik soms wel eens het zadel alvast op.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:35

Lika_ schreef:
Ik zadel op wedstrijd op. Wel doe ik het hoofdstel om voor ik de trailer uitga, omdat mijn paard ook wel onrustig is. Ik heb wel altijd hulp bij me.

Idem, en ik klik nog even een longeerlijn aan het hoofdstel voor de zekerheid. Als hij even uitgekeken is, dan kan je gewoon naast de trailer opzadelen ( terwijl manlief hem even vasthoudt ).

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:14

mijn paard is ook onrustig op wedstijd, maar mooi dat ik gewoon daar opzadel :n vind het te gevaarlijk om met een zadel op te staan in de trailer, het hoeft maar 1 keer mis te gaan... ieder zijn eigen keuze natuurlijk. Maar ik doe het niet.

Edit: vroeger op grote wedstrijden huurde ik gewoon een stal, nu rijd ik met haar niet meer ivm met spat, het koste meestal wel 30 euro maar ik huurde gewoon een stalletje daar, ben je gelijk van al het gezeur af :)

xrossiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 15:03

als ik jou was zou ik het niet doen.
een kennis van mij had laats haar paard in de trailer staan (zonder zadel)
en toen is hij in de trailer gevallen en heeft toen wondjes aan zijn rug en hoofd opgelopen...
ik zou daar opzadelen doe ik ook altijd ;)