verenigingen niet-rijdend lid, toch wedstrijden starten?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moska

Re: verenigingen niet-rijdend lid, toch wedstrijden starten?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:22

kun je op de site van je regio geen links vinden naar verenigingen met een site waar misschien de gevraagde info op staat?

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 17:20

Moska schreef:
kun je op de site van je regio geen links vinden naar verenigingen met een site waar misschien de gevraagde info op staat?

nee al geprobeerd maar denk dat ik maar eens een belrondje moet inlassen :+

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:27

ik ben lid van de Nieuwe Heuvel in Lunteren.
Je kunt zelf kiezen of je de verenigingslessen (1 of 2 keer in de week) wel of niet wil volgen.
Ik volg ze niet, (ik les daar 1 keer in de week privé) en betaal geloof ik 60 euro. Als je de verenigingslessen wel volgt, betaal je iig sowieso een stuk meer, maar het precieze bedrag weet ik daar even niet meer van. Verder heb ik eigenlijk nooit iets hoeven doen.

EDIT; oja, daar komt ook nog de Paard&Sport bij, 25 euro per jaar

Kijk anders even op http://www.denieuweheuvel.nl Bij het aanvraagformulier staat precies wat wat is

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:34

Tsja Limburg zal een beetje ver zijn voor de kampioenschappen, maar hier zijn toch nog een paar verenigingen waar je puur voor je startkaart lid bij bent. Ik betaal €75 per jaar en voor de rest heb ik geen verplichtingen. Niet helpen, geen lesse, niks, heerlijk :D Voor mij hoeft dat ook niet, alleen maar slechte arvaringen gehad bij vorige vereniging waar dat wel MOEST, alleen wij wel te verstaan, de lievelingetjes mochten alleen als ze dat wilden en wat ze leuk vonden, wij uiteraard niet ;)

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 00:03

Het is een gegeven dat meeste mensen steeds minder verplichtingen willen ten opzichte van hun vereniging.
Dat is jammer, vooral voor de jeugd. Zie bij onze vereniging heel vaak dat de ponyruiters van toen, ook als
jong volwassenen nog veel met elkaar optrekken. Een stukje gezelligheid vind je op een club en tegelijkertijd
leer je behulpzaam en sociaal te zijn. Toch wel zaken waarmee je in je volwassen leven wat kunt!
En dan maakt het niet uit of het een tennis-, voetbal- of ponyclub is. Je leeft toch ook niet alleen voor jezelf toch?

Valt me bij onze vereniging inderdaad ook wel op, dat de menners en de springruiters het meest enthousiast inspringen
als er hulp wordt gevraagd en natuurlijke de meestal drukbezette ouders met kinderen ook. Het gros van onze dressuurruiters
heeft het altijd te druk om te helpen, de goede uitzonderingen natuurlijk daargelaten.

In deze tijd drijft een vereniging voornamelijk op de inzet van een handvol vrijwilligers, die zorgen dat de financiën van
de club op orde zijn, organiseren allerlei evenementen waaronder wedstrijden. Maar dit wordt natuurlijk alleen maar minder
en uiteindelijk zijn er waarschijnlijk alleen nog commerciële instellingen die wedstrijden organiseren. Voordeel daarvan is dat
zij zaken als wedstrijdbodems en accommodatie enzo optimaal voor elkaar hebben, nadeel is ongetwijfeld dat er een prijskaartje aanhangt
en dan kan ik vertellen dat de sport duur betaald gaat worden. Alleen nog maar geschikt voor 'dure' mensen, die probleemloos 15 euro of meer per rit
op tafel leggen of stalruiters van vermogende eigenaren. Waar blijven dan de gewone ruiters?

je kunt de tijd en de 'vooruitgang' niet tegenhouden, dus dat ga ik niet eens proberen,
maar het verdwijnen van het clubgevoel vind ik persoonlijk een enorm verlies.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 10:22

Ik heb niet alles doorgelezen, maar volgens mij is de Paalhoeve zo'n vereniging als die jij zoekt.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:49

Leonora zeker is het gezellig en leuk om te helpen, maar wel op een eerlijke manier ;) Ik zou het ook graag willen doen, maar niet als wij 2 als enige én op tijd daar zijn en dan ook ngo eens te horen krijgen dat we te laat zijn en NOOIT helpen :n Vind ik geen goede zaak.
Maar goed daar ging het hier niet over. TS kun je niet meer verenigingen vinden op de kringsite? En dan van daaruit misschien telefoon nummers of websites vinden van verengingen in Gelderland waar je meer informatie kunt vinden/krijgen.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 19:02

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:31

CGJ12 schreef:
yvonnepuntnl schreef:
Ik heb nu geen tijd om uitgebreid te reageren, maar wat wordt hier respectloos gesproken over bestuursleden die hun best doen om de club draaiende te houden in een tijd dat mensen(en met name dressuurruiters) alleen nog maar aan zichzelf denken. Gelukkig zijn menners en springruiters in het algemeen een stuk socialer.

De gemiddelde voorzitter doet de job hooguit voor het aanzien. Punt....nl. :P

Hoezo alleen maar voor het aanzien
Wat voor aanzien heb je als voorzitter van een vereniging NUL COMMA NUL namelijk
Je besteed geheel belangenloos je eigen vrije tijd om het andere ruiters mogelijk te maken om wedstrijden te rijden

TS wat jij zoekt is een papieren vereniging ( zoals de onze wij zitten alleen in Brabant dus niet geschikt voor jou)
Daar betaal je dus alleen een contributie en knhs contributie plus paard en sport moeten door de vereniging doorberekend worden
Verder doe je alles zelf startkaart aanvragen ed moet je zelf doen en krijg je ook thuis gestuurd van de knhs
Er zijn zo heel wat verenigingen vaak organiseren ze ook nog wedstrijden en krijg je korting als je er aan mee doet ( tenminste bij ons wel 1,50 per proef om precies te zijn )
Gewoon even rond bellen naar verenigingen of bij ruiters uit jou regio tijdens wedstrijden vragen waar zo'n vereniging zit

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:29

Wij hebben lessende leden en papierleden.

Papierleden MET startkaart betalen bij ons 85 euro. Dat is 35 euro contributie (alle activiteiten binnen de club zijn verder gratis) en 50 euro administratiekosten. Er zijn verder geen verplichtingen en alles omtrent wedstrijden word voor je gedaan.