Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

criollolover schreef:oke, ik ben heel benieuwd hoe dit gaat verlopen met je paardje. hou je (mij ) ons op de hoogte??
ik hoop voor je dat het goed is, maar als ik je reactie zo lees over de sprong.....succes! het is een leuk beestje!
Niet echt leuk maar ja wil liever weten als er iets in het been niet goed zit dan dat ik volgend jaar ga rijden en het dan mis gaat....
En NH is niks softe handjes, als hij me voorbij wil lopen zonder dat ik dat wil krijgt hij een opdonder. Hij komt zelfs in de wei naar me toe draven en volgt me zonder touw naar de bak. In het begin moest ik uren wachten tot hij kwam en als hij kwam en als hij kwam ging hij met mij aan de wandel. Mischien moet je daar een een Freestyle basistraining gaan volgen. Het is daar heel leerzaam!. Als je meer wil weten moet je me maar even pb'en
mizzpoez schreef:Een paard liegt niet, neemt niemand in de maling en ook niet in de zeik, houdt je niet voor de gek en ook niet voor het lapje: een paard denkt zoals een paard dus HIER en NU en kiest altijd de meest voor het paard liggende, in jouw geval dus wegrennen i.p.v. blijven staan. Dus nu de hamvraag: waarom rent ze weg?
Zet je er teveel druk op?
Vervloek je haar in gedachten maar met een big smile aan de buitenkant?
Is er iets naars gebeurd?
Wil je te snel en te veel?
Denk altijd: it takes the time it takes!
Dus als je verder wilt op de NH manier, wat ik begrijp uit je post, dan is de optie 'doorpakken' geen optie. Wat houdt 'doorpakken' bij jou eigenlijk in? Er op los rammen, rondjagen tot ze neervalt? Ik mag hopen van niet want dan is dat beetje band wat je hebt opgebouwd meteen foetsie.

zoetjes schreef:Als een paard niet wil komen is het ALTIJD een probleem tussen eigenaar en paard.
De manier van voer/water ontzeggen is een methode die slechts in weinige gevallen 2 dagen zal kosten.
In de meeste gevallen slechts enkele uren. Het voorkomt hysterische toestanden als vangen, jagen, slaan, vloeken razen en tieren.
Been is nog steeds ontstoken van binnen en artrose (zat er blijkbaar een beetje) is verergerd. Ze hebben de foto's genomen na de operatie vergeleken met die van vandaag. Nu dus een paard van net 3 die weideversiering kan blijven maar achteruit zal ze zeker gaan al dan niet op korte termijn. Heel moeilijk dus
OCD operatie gaat bijna goed en de prognose was jaar geleden ook goed. We horen bij de ongeveer 5% waarbij het mis gaat. 
!
....
.
) en heb haar 4-jarig ingereden.
. 
Cassidy schreef:Kleine nuancering voor het fokverhaal: Een dergelijke merrie kan voor embryotransfer worden gebruikt. Atrose kan ook komen door te vroeg te hard te zijn getraind (in dit geval uit te sluiten), OCD hoeft niet altijd erfelijk te zijn.
.