Citaat:Maar goed dit wordt een eindeloos verhaal en ik ga er toch niet uitkomen met jullie... Beetje jammer... Ik neem graag wat van mensen aan als dit goed onderbouwd is en ik er wat mee kan... Maar dit begint een beetje onzinnig te worden...
Nee, je gaat er inderdaad niet uitkomen met ons, maar het is zowaar een keertje het geval dat iedereen een eenduidig antwoord geeft in een topic en het met elkaar eens is. Dat jij dat niet wilt horen is iets heel anders. Alles wat hier tot nu toe gezegd is, is goed onderbouwd en ook nog eens gezegd door mensen met ervaring (veel meer ervaring dan jij hebt). Dus je kunt wel degelijk iets met dit topic en als je zegt dat je graag iets aanneemt van iemand met goed onderbouwde tips, dan kun je dat bij dezen doen. Dat het niet is wat jij wilt horen, namelijk dat je goed bezig bent met je hengstenketting en zweep en gebrek aan overwicht, is jammer, maar dan moet je ook niet om advies vragen.
Het is in ieder geval verre van onzinnig, maar juist erg nutiig....
Nog even over de opmerking dat het niet echt de moeite is om een haflinger hengst te houden is inderdaad al gegeven. Er is weinig vraag naar en de prijs is daar ook naar. Als je graag een veulentje van hem wilt hebben, dan laat je hem desnoods nu meteen een merrie dekken en dan kun je hem meteen laten ruinen. Of dat verstandig is, is vers 2.
Het gaat sowieso niet minder worden, alleen maar erger. Bovendien heeft hij nu ontdekt dat ie het kan maken, dat maakt de drempel steeds lager.
Je bent trouwens ook niet echt consequent in je uitingen, zoals Joviban al weergaf. Hoe dan ook, dat in kuddeverband staan is essentieel voor zijn ontwikkeling en welzijn. Dat ontneem je hem nu omdat jij per se wilt dat hij hengst blijft, hoe eerlijk is dat?
. Kun je nagaan, zo relaxed als hij is.
en heeft daar nogal wat aanleg voor en deed dat dus ook in de wei). Toen is hij apart gezet, maar altijd met contact met andere paarden.

[/quote]