Help! Paard stampt heel erg tegen de deur ook snachts. RAAD!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alabaster

Re: Help! Paard stampt heel erg tegen de deur ook snachts. RAAD!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 01:00

Nou geloof me dat het kan. En dat wil je echt niet mee maken hoor, in bijna alle gevallen loopt het niet goed af voor het paard.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 01:04

Ik denk dat dit verhaal, in deze situatie van een haflinger die tegen deuren aanschopt, niet relevant is...

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 09:45

zo net even de reacties gelezen en ik wou laten weten dat madam er zo gaoed als mee gestopt is alleen als ik ga voeren stampt ze voorderest niet meer. heb er niks aan hoeven doen van de een op de andere dag was het over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:44

Misschien heeft ze stiekem het topic gelezen :))
Gelukkig is het over :j !

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 20:29

helaas is het gedonder weer begonnen. niet zo vroeg maar savonds voor voedertijd en smorgens.
ik heb vandaag kluisterriemen gehaald 10min omgedaan maar ze ging zo gigantisch onderuit dat ik ze met trillende handen af heb gedaan. de zwevende wand is ook al gemaakt maar ook dat helpt niet. hebben mensen nog ideeen. en nogmaals buitenzetten heeft geen zin. heb het gister gedaan en heel de bak is kapot. we gaan morgen stroom proberen....

Loechest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:31

ja, dat met die mat is een goed idee! En mischien wat meer hooi zodat er langer mee gedaan kan worden. Of s'nachts ook buiten.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 20:39

lees graag even heel het topic ik vermeld duidelijk dat die matten en buitenzetten niet helpt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 00:11

er bestaat een systeem dat heet quitkick ofzoiets,ze hadden het op manege de groene heuvel in velsen-zuid miss is dat wat voor je?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 00:13

chelletju schreef:
helaas is het gedonder weer begonnen. niet zo vroeg maar savonds voor voedertijd en smorgens.
ik heb vandaag kluisterriemen gehaald 10min omgedaan maar ze ging zo gigantisch onderuit dat ik ze met trillende handen af heb gedaan. de zwevende wand is ook al gemaakt maar ook dat helpt niet. hebben mensen nog ideeen. en nogmaals buitenzetten heeft geen zin. heb het gister gedaan en heel de bak is kapot. we gaan morgen stroom proberen....

Wat is er veranderd de afgelopen tijd? Staat ze meer binnen krijgt ze ander voer, is er een nieuw paard etc.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 00:20

maak een paddock voor de stal zodat ze in en uit kan.
een haflinbger hoeft niet binnen en wil dat meestal ook niet. als jij haar de ruimte geeft om lekker rond te kunnen wandelen blijft ze echt wel rustig.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 00:41

Mijn paardje die helaas overleden is, deed dit ook, in zeer extreme mate. Was ook niet af te leren....
We hebben een tijdje stroom in de stal gehad die vanuit huis konden bedienen, dus alleen wanneer zij tegen de wand sloeg. Hielp wel goed, alleen als de stroom er niet op stond knaagde ze de draad door.....maar ik had geen goed gevoel bij stroom dus dat hebben we er weer uit gehaald.
We hadden haar hele stal met rubbermatten bekleed en ik deed voordat ik naar bed ging snachts (uur of 12) nog een hooinet aan de buitenkant van haar stal zodat ze dat door de tralies heen moest plukken en een paar plakken stro in haar stal.
Zo hield ze zich rustig tot een uur of 6 smorgens en dan ging ik er weer heen om eten te geven. En zo hadden we geen gezeur met de buren etc. Mijn paard wilde alleen maar eten, verder niet. Ze was bezeten van eten, daar draaide alles om.
Je kunt proberen 1 of 2 of meer netten hooi aan de buitenkant van de tralies op te hangen, dat is ie wel een tijdje zoet. En eventueel nog een plakje stro in de stal. Een voerbal wil ook wel helpen, had ik ook. Deed ik ook stukjes wortel en appel in, zijn ze uuuren zoet!

Succes!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 00:46

vooral als je je paarden aan huis hebt snap ik echt niet dat die beestjes op stal moeten staan... waarom???
ik heb weinig weide. zo weoinig dat ze geen hele dagen erop kunnen maar maak dan een paddock. kleine moeite heel groot plezier!!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 00:53

suuzepuus schreef:
vooral als je je paarden aan huis hebt snap ik echt niet dat die beestjes op stal moeten staan... waarom???
ik heb weinig weide. zo weoinig dat ze geen hele dagen erop kunnen maar maak dan een paddock. kleine moeite heel groot plezier!!

Tja, als je paard zich in de wei helemaal volvreet en in de paddock zich vol met zand stopt dan is er weinig anders mogelijk....het heeft me al 2x bijna het leven van een paard gekost (en vele duizenden euros) door zandkoliek. Een kort stukkie wei werkt daardoor ook niet, dan gaan ze zich ook vol met zand vreten. Dus ja, je moet toch wat he.
Laatst bijgewerkt door aisie op 28-10-09 01:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 00:59

Onbeperkt hooi 's nachts? Is dat een idee?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 01:01

een kort stukje wei werkt idd niet. dat is meestal de grootste oorzaak van zandkoliek. maar een ruime zandpaddock, hooi in de stal en een liksteen is prima hoor.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 01:13

Onbeperkt hooi snachts werkt wel goed idd. Ik deed hooinetten aan de buitenkant van de stal zo dat ze de hele nacht wat te plukken had. Dan was het wel goed.
Mijn paarden komen nooit meer in een zandpaddock, ze krijgen veel te veel zand binnen en dat heeft me al 2x bijna een paard gekost. Maar ik deed mn paard naar binnen als ik ook ging slapen en dan lekker veel hooi geven en dan was ze tot 6-7 uur smorgens wel koest.

Rianneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 01:35

aisie schreef:
Mijn paardje die helaas overleden is, deed dit ook, in zeer extreme mate. Was ook niet af te leren....
We hebben een tijdje stroom in de stal gehad die vanuit huis konden bedienen, dus alleen wanneer zij tegen de wand sloeg. Hielp wel goed, alleen als de stroom er niet op stond knaagde ze de draad door.....maar ik had geen goed gevoel bij stroom dus dat hebben we er weer uit gehaald.
We hadden haar hele stal met rubbermatten bekleed en ik deed voordat ik naar bed ging snachts (uur of 12) nog een hooinet aan de buitenkant van haar stal zodat ze dat door de tralies heen moest plukken en een paar plakken stro in haar stal.
Zo hield ze zich rustig tot een uur of 6 smorgens en dan ging ik er weer heen om eten te geven. En zo hadden we geen gezeur met de buren etc. Mijn paard wilde alleen maar eten, verder niet. Ze was bezeten van eten, daar draaide alles om.
Je kunt proberen 1 of 2 of meer netten hooi aan de buitenkant van de tralies op te hangen, dat is ie wel een tijdje zoet. En eventueel nog een plakje stro in de stal. Een voerbal wil ook wel helpen, had ik ook. Deed ik ook stukjes wortel en appel in, zijn ze uuuren zoet!

Succes!

Ik zat ook al te denken aan een paar verschillende plekken hooi netten op hangen.....