Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
! chelletju schreef:helaas is het gedonder weer begonnen. niet zo vroeg maar savonds voor voedertijd en smorgens.
ik heb vandaag kluisterriemen gehaald 10min omgedaan maar ze ging zo gigantisch onderuit dat ik ze met trillende handen af heb gedaan. de zwevende wand is ook al gemaakt maar ook dat helpt niet. hebben mensen nog ideeen. en nogmaals buitenzetten heeft geen zin. heb het gister gedaan en heel de bak is kapot. we gaan morgen stroom proberen....
suuzepuus schreef:vooral als je je paarden aan huis hebt snap ik echt niet dat die beestjes op stal moeten staan... waarom???
ik heb weinig weide. zo weoinig dat ze geen hele dagen erop kunnen maar maak dan een paddock. kleine moeite heel groot plezier!!
aisie schreef:Mijn paardje die helaas overleden is, deed dit ook, in zeer extreme mate. Was ook niet af te leren....
We hebben een tijdje stroom in de stal gehad die vanuit huis konden bedienen, dus alleen wanneer zij tegen de wand sloeg. Hielp wel goed, alleen als de stroom er niet op stond knaagde ze de draad door.....maar ik had geen goed gevoel bij stroom dus dat hebben we er weer uit gehaald.
We hadden haar hele stal met rubbermatten bekleed en ik deed voordat ik naar bed ging snachts (uur of 12) nog een hooinet aan de buitenkant van haar stal zodat ze dat door de tralies heen moest plukken en een paar plakken stro in haar stal.
Zo hield ze zich rustig tot een uur of 6 smorgens en dan ging ik er weer heen om eten te geven. En zo hadden we geen gezeur met de buren etc. Mijn paard wilde alleen maar eten, verder niet. Ze was bezeten van eten, daar draaide alles om.
Je kunt proberen 1 of 2 of meer netten hooi aan de buitenkant van de tralies op te hangen, dat is ie wel een tijdje zoet. En eventueel nog een plakje stro in de stal. Een voerbal wil ook wel helpen, had ik ook. Deed ik ook stukjes wortel en appel in, zijn ze uuuren zoet!
Succes!