Bij B-proeven, paard aan de teugel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:18

Ik denk dat we beter eens kunnen bekijken wat ieder nageeflijk en aan de teugel vind.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:19

hij was idd bij die proef een dribbelaar, maar dat is ze wel vaker,..
oeh die auto is eng, oeh die bortjes zijn eng oeh ik moet iets doen
:) dat is mijn pony..
ik reed haar wel aan de teugel, maar de foto is anders genomen dus
valt het moeilijk te zien ;) geeft niet maakt niet uit :)
maar kijk, het rare is dat ik hier dus wel weer 196 pten op krijg:
http://album.partyflock.nl/66726596.jpg
http://album.partyflock.nl/66726473.jpg
http://album.partyflock.nl/66727057.jpg
let bij de onderste niet op mijn bagger houding ;)
(deze proef is al lang geleden :) )

Zaina

Re: Bij B-proeven, paard aan de teugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:22

dat ziet er ook beter uit ;)

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:27

Fries94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:32

ik rijd ook in de B maar het hoeft niet persee in de B . In de B moet je vooral de figuur goed afwerken . als je alleen de figuren netjes rijd heb je vaak als 1 winstpunt. suc6 met de wedstrijden

brenda_daisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:22

in de b hoeft je pony nog niet aan de teugel te lopen maar als hij het wel doet krijg je soms toch meer punten dus zou er aan blijven werken.
veel succes

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:24

@ Brenda_daisy: misschien moet je de rest van het topic ook eventjes lezen, in plaats van alleen de openingspost.
Jouw reactie wordt door veel anderen (met name juryleden) namelijk al ontkracht.

rosannenever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:45

voor de B hoef je paar/pony officieel niet aan de teugel te lopen.
maar ik had een wedstrijd met een jongere pony en die liep niet aan de teugel en toch werd ik daar wel op gejureerd.
dus het ligt er aan wat voorn jury je krijgt.

succes met de wedstrijd!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:55

Waar staat in de reglementen dat het niet hoeft, rosannewever?

Ook voor jou geldt de tip, het hele topic even door te lezen, aangezien er hier veel juryleden gereageerd hebben over hoe zijn een paard of pony in de B in de ring verwachten. Althans, als je winstpunten wilt rijden.

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 23:00

Ik vind dat een paard in de B wel gewoon ontspannen/nageeflijk hoort te lopen. Dat is de basis, en als die niet goed is, waarom rijd je dan wedstrijden? :)

Roozie1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 20:35

HEB HIERONDER EEN FOTO!!
Laatst bijgewerkt door Roozie1997 op 25-08-09 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Roozie1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 20:44

Laatst bijgewerkt door Roozie1997 op 25-08-09 20:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 20:47

als je 'probeert' om haar netjes naar beneden te rijden, op een vriendelijke manier (!) word het wel beloond, mits je het paard natuurlijk niet in de weg zit ! En de figuren erg netjes rijd, netjes door de hoeken, recht rijden, in balans, netjes de overgangen laat zien én ontspanning !! is dit príma voor een B dressuur proef :j natuurlijk heb je er altijd bijdehande jury's bij zitten, die het liefste al een hoog opgericht paard in de ring zien lopen, maargoed helaas kun je hier niks aan doen ;)

edit: ik zie nu de foto pas.
Dit is helaas niet ontspanning, dus daar zal je nog aan moeten werken ! Wacht nog rustig af, zodat jullie samen hieraan werken :j
Geduld, je kan beter meteen een lekkere wp halen dat geeft een fijner gevoel dan dat je steeds geen wp rijd ;)
Laatst bijgewerkt door Le_onie op 25-08-09 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 20:55

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 20:58

Ik rij ook B! Mijn pony loopt op wedstrijd ook niet helemaal ontspannen én met haar hoofd omhoog. Ik denk als je paard goed ontspannen loopt en je correct je proef kunt rijden het geen probleem is :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 20:59

@ Roozie: ik zou het niet doen, dan kom je alleen maar teleurgesteld thuis. Onderlinge wedstrijden zou je kunnen proberen, maar verwacht daar ook nog niet te veel van.
Ga lekker oefenen met een goede instructrice, tot je wel de juiste ontspanning weet te vinden, waarbij je paard zijn rug niet zo wegdrukt.
Wanneer dat lukt, is wedstrijdrijden voor jullie beiden veel leuker.

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:00

En waarom niet meedoen voor de ervaring? Als je geen verwachtingen hebt kun je ook niet teleurgesteld worden...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:03

IrisenUledi schreef:
ben het er helemaal mee eens dan krijg je zelfs min punten voor niet uitevoerd

Verliespunten bedoel je? Die kan je toch niet krijgen in de klasse B? Toch pas vanaf klasse L1? ( of heb ik het nu fout..)

Je paard moet wel nageefelijk zijn in de klasse B, anders krijg je namelijk de opmerking "tegen de hand" en vaak een 5.. Winst rijd je er dan niet mee elk geval.

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:04

Ik doe met mijn paard ook mee voor de ervaring en zit ook in de minpunten, maar volgend seizoen wordt dat gewoon weer omgezet naar een 0 en kun je er volledig tegenaan gaan :)

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:58

Ik ben van mening dat ook in de B je paard/Pony redelijk nageeflijk moet lopen.
Dat ie zich er af en toe uit drukt of juist te diep loopt zal geen doodzonde zijn, maar overal zal hij toch nageeflijk moeten lopen!
1. omdat dit gewoon basis is! en 2. omdat een paard wat niet nageeflijk loopt ook niet goed (genoeg) stuurbaar zal zijn of je hand zal volgen, waardoor de helft van je proef dus al ondermaats is!

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:02

Ik heb overlaatst de A-pony's moeten starten (in belgië heet het A B1) dus echt de uber-beginnertjes zeg maar. En daar waren er ook een paard die hun pony aan de teugel probeerden te rijden, maar echt op de manier handen 50 cm uit elkaar, op de schouder van de pony en maar links-rechts zagen. Nou dan denk ik echt van 'hou op, zit recht en dan kan ik je meer punten geven, want dat gezaag dat is echt geen mooi beeld."

Brenn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:47

De uber beginnertjes vind ik het niet hoeven.. maar hij moet niet zijn rug vastzetten en dergelijke, want dat moet afgestraft worden.. je rijdt toch om hogerop te komen en daar wordt ook naar gejureert

Lucky_Shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 17:47

Ik weet niet bij welke vereniging jij rijdt, maar ik rij in de lrv.

Ik ben net met een nieuw paard in de B1 gestart. En ik zal eerlijk zijn, dat niveau is het laatste jaar erg omhoog gegaan. Vroeger moest je alleen maar zorgen dat je paard wat op de hoefslag liep en stap,draf en galop kon. Nu moet je juist op de letter rijden en je paard moet dus ook mooi aan de teugel lopen.
Ik vind dit overdreven. B1 hoort voor de jonge paarden te zijn of de nieuwelingen die nog niet zo goed kunnen rijden. Maar tegenwoordig komen er steeds mensen/kinderen met paarden/pony's met super papieren, dus die paarden lopen vanzichzelf al super chic! De middendraf is dan een makki.
Ik zeg wel, bij de paarden is het een hoger niveau dan de pony's.

Groetjes Shana

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 18:48

Lucky_Shana schreef:
Ik weet niet bij welke vereniging jij rijdt, maar ik rij in de lrv.

Ik ben net met een nieuw paard in de B1 gestart. En ik zal eerlijk zijn, dat niveau is het laatste jaar erg omhoog gegaan. Vroeger moest je alleen maar zorgen dat je paard wat op de hoefslag liep en stap,draf en galop kon. Nu moet je juist op de letter rijden en je paard moet dus ook mooi aan de teugel lopen.
Ik vind dit overdreven. B1 hoort voor de jonge paarden te zijn of de nieuwelingen die nog niet zo goed kunnen rijden. Maar tegenwoordig komen er steeds mensen/kinderen met paarden/pony's met super papieren, dus die paarden lopen vanzichzelf al super chic! De middendraf is dan een makki.
Ik zeg wel, bij de paarden is het een hoger niveau dan de pony's.

Helemaal mee eens :j Ik rij dus ook B1 en m'n pony heeft nog geen ervaring oid, dit seizoen doe ik dus ook enkel mee om haar wat te laten wennen aan al die drukte. Maar wat voel ik mij een buitenbeentje :Y)

danique38

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:51

Hier even duidelijkheid over de B en aan de teugel :Y)

Ik rijd ook B met mijn pony en die loopt niet aan de teugel (thuis wel op wedstrijd is het gewoon net iets te spannend :+ ) Je hoeft in je proef je paard niet aan de teugel te rijden! zolang je de figuren netjes doet priecies op de letter rijd de overgangen netjes doet je pony de galop netjes beheerst en jij zelf gewoon rustig rijd is er niks aan de hand. Maar het is gewoon per jury verschillend.

En dat je onderaan eindigt is dikke onzin. Ik was zover ik nu weet was ik gister 2de. Zolang je maar priesies rijd is er niks aan de hand. (wel staat er op mijn coupons steeds ) pony moet nagevelijker gereden worden ;) dus op commentaar kun je wel rekenen

:wave: