Problemen met Verzorgster, wat nu?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anjaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:56

Ik denk dat ze gewoon gepikeerd is dat je je paard niet aan haar wilt verkopen en daarom nu zo reageert en nu alles eraan doet om je dwars te liggen.Maar wat haar dagen betreft ik denk inderdaad niet dat jij haar kan opleggen wat zij moet doen!en waarschijnlijk kan je ook naar je geld fluiten zijn idd smoesjes denk ik.Ik weet dat ik haar had gezegd dat ik haar niet meer als verzorgster wil hebben.Voor haar 10 andere

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:59

Het eerste wat ik bij het verhaal denk is: Dit verhaal heeft 2 kanten.
Er zit blijkbaar van 2 kanten verschillende dingen dwars.
Misschien is het een idee gewoon eens samen af te spreken en even weer alles opnieuw doorspreken.

Ik vind dat een verzorgster meer rechten heeft nu ze betaald. Ook doet ze jou een gunst door je paard voor de helft te verzorgen. Verlies dit ook niet uit het oog.

Zoals op pagina 1 iemand zei geen hand vol maar een land vol verzorgsters. Andersom geldt dit ook. Zij kan ook voor een ander een paard gaan rijden. Ook onbetaald zijn er diversen leuke paarden te vinden.

Wat je omschrijft is niet netjes van haar. Maar bedenk ook wat zij allemaal WEL goed doet voor jou.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:05

Miss_Brandy schreef:
Ja het is me wel duidelijk dat ik niet de enige ben die er over denkt dat het verstandig is te stoppen.

@ musje, ik kom nu inderdaad niet echt meer aan ontspannen toe door verzorgster.

ik heb waarschijnlijk al een andere verzorgster gevonden.
een leuke spontane meid die ook meedenkt.
ze heeft dan wel niet zoveel geld, wat niet uitmaakt!!!!, maar denkt wel mee. Ze zei zelf al van dan betaal ik 50 euro en dan kom ik maar 1 dag ofzo als u dat wil.

Echt zo lief! We hebben dinsdag avond afgesproken om te gaan rijden en kijken wie het nu is. Ik wil wel dat ze gewoon lekker 3 dagen komt, en dan zeker lekker gaat rijden en genieten.
Dat is mijn grootste eis! GENIETEN hahaha.

Ze is 18 en komt ook uit de buurt en is al een tijdje op zoek. klinkt me allemaal leuk en positief in de oren!

We zien wel hoe het allemaal loopt, elke bijdrage scheelt mij toch iets;)

Dat klinkt al een stuk leuker voor zowel jou als de nieuwe verzorger en het paard

Jes

Re: Problemen met Verzorgster, wat nu?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:27

@ TS, zorg dan dat mocht het doorgaan je dit voor de vakantie van je huidige verzorger meld, en haar haar geld terug geeft mocht ze het inmiddels over hebben gemaakt.
Door het voor haar vakantie te melden kunnen jullie SAMEN haar spullen nog uitzoeken.

Miss_Brandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 16:13

Saffier schreef:
@ TS, zorg dan dat mocht het doorgaan je dit voor de vakantie van je huidige verzorger meld, en haar haar geld terug geeft mocht ze het inmiddels over hebben gemaakt.
Door het voor haar vakantie te melden kunnen jullie SAMEN haar spullen nog uitzoeken.

Ik weet nog niet of het wel of niet doorgaat met nieuwe verzorgster, dat zie ik dinsdag.
De huidige verzorgster gaat woensdag op vakantie en ik smste over hoe en wat en ze had het geld nog niet, want haar baas had nog niet gestort o.i.d.
En ze heeft geen spullen dus er valt niets uit te zoeken, alles is van mij.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:00

toch krijg ik het gevoel dat jij (o.a financieel) afhankelijker bent van haar,dan zij van jou.

Miss_Brandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 08:11

Ik ben financieel dus niet afhankelijk van haar. Het scheelt me, natuurlijk, maar heb haar niet zo nodig.

Gister is alles goed gegaan met nieuwe verzorgster. Zij gaat hem voortaan dan ook doen. Een hele lieve meid die heel blij is een verzorgpaardje te hebben. Ben heel blij ermee en ze doet ook een kleine bijdrage. Alle beetjes helpen, toch?

De andere verzorgster heb ik verteld wat me dwars zat en dat het niet meer hoefde. Dus er werd meteen gedreigd, dat het niet normaal was.
Krijg vervolgens een sms van haar vriend, waar ik nou mee bezig was, en dat het zo nief hoeft en dat er anders de grootste problemen komen enzo.

Dus heb duidelijk uitgelegd dat dit iets is tussen de verzorgster en mij ten 1e,en dat als mijn gevoel zegt dat het niet goed zit houdt het op, en dat het gewoon niet goed ging en als hij nogmaals dreigt er per direct aangifte wordt gedaan.

Gaat nog een heel verhaal worden...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 08:22

Ik heb niet alles gelezen, en het kan zijn dat ik het fout heb, maar ik wilde dit toch even melden...

Voor zover ik weet is het in Nederland zo dat degene die het meest voorziet in de kosten van het onderhoud van een paard de eigenaar is. En dan maakt het niet uit op wiens naam hij staat. Als zij dus kan aantonen dat zij de helft betaald, zou zij op dit moment dus half eigenaar zijn.
Ik heb zelf ook een paar bijrijders gehad, en deze nooit iets laten betalen. Op deze manier geef je ze nl geen rechten en kan je ze zo wegsturen als iets je niet bevalt. Als je ze (de helft) laat betalen geef je ze ook rechten vind ik. Ze betalen, dus dan vind ik persoonlijk dat ze ook wel wat inbreng mogen hebben. Eigenaar houd wel het laatste woord vind ik, maar blijkbaar is dat dus niet altijd zo.

Maar ik weet niet 100% zeker of het dus zo is dat degene die de meeste kosten draagt de eigenaar is, maar ik zou het of uitzoeken, of er de volgende keer rekening mee houden. Je weet immers maar nooit...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 08:24

Tja.. ook niet echt handig om al een nieuwe verzorgster te hebben terwijl de oude van niks weet. Heb je wel face-to-face met je oude verzorgster gesproken... anders vind ik het niet zo netjes. Ondanks alle problemen heeft zij toch maanden voor jou paard gezorgd en bijgedragen in de kosten.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 08:30

Heb net bijgelezen en ik vind dat je niet zomaar achter haar rug om iemand anders mag aannemen en haar zo weg kan trappen. Zoals eerder gezegd is het een lange tijd wel goed gegaan.

Ik had persoonlijk eerst je oude verzorger een mail oid gestuurd dat je een face-to-face gesprek had gewilt over de situatie en haar dan laten kiezen. Of opstappen, of een contract tekenen met daarin duidelijke afspraken...

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 08:56

Neehoor, ik geef je groot gelijk. Ze maakt het er zelf naar, alleen is nu bij jou de emmer overgelopen en heb je iemand gevonden waar je een beter gevoel bij hebt. Ik kan me voorstellen dat je - na dit - haar niet meer op je paard wilt hebben.

En dat verhaal van die vriend is helemaal absurd. Inderdaad, bij de volgende keer fijn aangifte doen, je hoeft jezelf niet te laten bedreigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:09

Nog los van je relatie met je bijrijdster die duidelijk niet goed is en waar een goed gesprek moet komen, raad ik je aan je ook eens te verdiepen in het luchtzuigen van je paard! Kijk eens in het topic op medisch en op de Wiki, wat jij schrijft over je paard en zijn luchtzuigen is grotendeels echt onzin. Om het luchtzuigen als reden te noemen dat je bijrijdster moet rijden en niet mag losgooien is IMO dan ook volledig onterecht. Maar dit terzijde.

Ik denk dat je je bijrijdster moet opbellen om een afspraak te maken om eens samen om tafel te zitten. Bespreek alle regeltjes die jullie hebben opgesteld en wees naar je bijrijdster schappelijk! Ze betaald mee, heeft daarmee ook wat rechten!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:19

Hopelijk kan de TS het nog netjes afsluiten met de oude verzorgster. Ik zou het persoonlijk netter hebben gevonden om dat eerst te doen voordat er een nieuwe werd ingeschakeld.
Ik zou in ieder geval goede afspraken met de nieuwe verzorgster maken en deze ook op papier zetten zodat er geen discussie mogelijk is.

Verder blijf ik het zeer vreemd vinden dat verzorgster soms moeten betalen om een ander te helpen. Als de eigenaar geen tijd genoeg heeft om voldoende voor het paard te zorgen, dan zou het toch feitelijk andersom moeten zijn en zou de eigenaar de verzorgster moeten betalen ;) ? Want wie is nu wie nodig?
Maar goed, zo gaan die dingen schijnbaar. Als de eigenaar het geld echt nodig is, lijkt het mij tijd om naar een andere eigenaar uit te kijken (al is dat in dit geval niet zo begrijp ik).

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 10:09

eilleen333 schreef:
Ik heb niet alles gelezen, en het kan zijn dat ik het fout heb, maar ik wilde dit toch even melden...

Voor zover ik weet is het in Nederland zo dat degene die het meest voorziet in de kosten van het onderhoud van een paard de eigenaar is. En dan maakt het niet uit op wiens naam hij staat. Als zij dus kan aantonen dat zij de helft betaald, zou zij op dit moment dus half eigenaar zijn.
Ik heb zelf ook een paar bijrijders gehad, en deze nooit iets laten betalen. Op deze manier geef je ze nl geen rechten en kan je ze zo wegsturen als iets je niet bevalt. Als je ze (de helft) laat betalen geef je ze ook rechten vind ik. Ze betalen, dus dan vind ik persoonlijk dat ze ook wel wat inbreng mogen hebben. Eigenaar houd wel het laatste woord vind ik, maar blijkbaar is dat dus niet altijd zo.

Maar ik weet niet 100% zeker of het dus zo is dat degene die de meeste kosten draagt de eigenaar is, maar ik zou het of uitzoeken, of er de volgende keer rekening mee houden. Je weet immers maar nooit...

Maar de bijrijder betaald alleen de helft stalling. Wormenkuren, hoefsmid e.d. betaald TS.
Dus wordt niet de helft betaald.
En het zou lekker zijn, als jij je paard verhuurd (of een bijrijder) die de helft mee betaald, omdat diegene verder de meeste dagen rijd e.d. dat het paard dan ineens helft eigendom zou zijn.
Ik geloof dat dat opgaat als de eigenaar helemaal niets meer betaald, en er een betalings achterstand is. Niet als het om duidelijke afspraken gaat.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 11:02

Echt een oordeel vellen kun je alleen als je het verhaal van de tegenpartij, in dit geval de (ex-)verzorgster ook kent. Natuurlijk moet de verzorgster zich aan de afspraken houden, maar we zullen van de eigenaresse niet horen of zij zich zelf wel helemaal aan die afspraken houdt en of ze zelf zo consequent met het paard omgaat als ze hier aangeeft.

Ik vind het helemaal niet zo vanzelfsprekend dat iemand die zo'n lijst met orders krijgt wel moet betalen om het paard te verzorgen en te berijden, ik zie het meer zo dat jullie elkaar een dienst bewijzen. Het is toch niet erg dat een verzorgster ook nog plezier beleeft aan het feit dat ze jou helpt, jullie hebben er toch beiden profijt van?

Het argument dat zij toch ook het zadel e.d. gebruikt vind ik een kul-argument. Natuurlijk gebruikt zij het zadel en hoofdstel, hoe kan ze anders rijden? Je wilt toch niet dat ze zelf maar een zadel meeneemt om jouw paard te rijden? Een zadel en ander spul heb je toch al nodig als je zelf wilt rijden, en of je het nu zelf elke dag gebruikt of de bijrijder gebruikt het de andere dagen, dat maakt niets uit. Je kunt dan natuurlijk wel vragen of ze het af en toe ook eens wil poetsen, dat lijkt me logisch.

Als je je niet prettig voelt bij je bijrijdster is het je goed recht om ermee te stoppen, het paard is tenslotte van jou, maar het kan geen kwaad om ook eens naar jezelf te kijken. Misschien heeft de verzorgster wel hele goede redenen om zich ook bij jou niet meer zo prettig te voelen, zo'n verhaal heeft altijd twee kanten. Iemand per sms op de avond voor haar vakantie meedelen dat ze niet meer hoeft te komen is bijvoorbeeld ook niet de meest nette vorm van communicatie.

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 11:16

Volgens mij zat hem het probleem hem grotendeels in de communicatie. Af en toe een sms-je is in mijn ogen niet toereikend daar het om de verzorging van je paard gaat.

Misschien is het een idee nu je begint met een schone lei een opschrijfboekje op stal te leggen waarin je de dagelijkse verzorging en bijzonderheden kan opschrijven zodat jij en je verzorger continu van alles op de hoogte zijn. Is nog leuk ook!

Overigens vind ik het niet helemaal fair hoe de oude verzorgster nu weggestuurd is, zij heeft toch een band met je paard opgebouwd en zal hem vreselijk missen. Zij heeft misschien jouw grenzen als eigenaar overschreden maar blijkbaar was hier ook de ruimte voor. Misschien nog eenmaal om tafel om alles netjes af te ronden om een echte ruzie te voorkomen?

Persoonlijk zou ik nooit geld vragen voor de verzorging van je paard om dat je dan inderdaad mijns inziens ook de inbreng en zeggenschap van de ander vergroot.

maureen_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 11:18

Ik zou ermee stoppen, dit werk niet meer. Ik zou een nieuwe verzorger / bijrijder zoeken en gebruik maken van een contract zoals de bijrijderovereenkomst van Vereniging Eigen Paard

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 11:38

maureen_85 schreef:
Ik zou ermee stoppen, dit werk niet meer. Ik zou een nieuwe verzorger / bijrijder zoeken en gebruik maken van een contract zoals de bijrijderovereenkomst van Vereniging Eigen Paard

Ze heeft al een nieuwe verzorgster (staat hierboven ergens) en die overeenkomst kun je niet zien als je geen lid bent ;)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:14

chocobroodje schreef:
Tsja wat mij opvalt aan het verhaal is dat je wel heel zwaar op haar leunt. Er zijn wel afspraken maar blijkbaar niet duidelijk genoeg. Dat iemand 1 malig later is met geld, kan gebeuren. Maar ik vind wel dat je het verhaal op een rare manier brengt. Dat jij geen geld hebt om je paard te onderhouden is niet het probleem van je verzogster. De helft van het stallingsgeld vind ik persoonlijk een enorme klap geld, en dan krijgt ze nog een trap na van je. Ik vind het niet erg netjes van je, en dan klaag je ook nog dat ze op vakantie gaat en je (tijdelijk) fulltime voor je eigen paard moeten zorgen. Erg raar verhaal, of ik heb het zo verkeerd begrepen.

Ik heb nog niet de rest van de reacties gelezen, maar ik sluit me wel aan bij deze reactie.
Dat jij geen geen geld om je eigen paard te onderhouden is inderdaad niet het probleem van de verzorgster, dat had je je moeten bedenken voor je een paard ging aanschaffen. Hier zie ik het meer als het delen van een paard waarbij beiden zeggenschap hebben over het dier.
Ook ik vind het niet netjes om eerlijk te zijn.
Maar goed net als chocobroodje, misschien heb ik het verkeerd begrepen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:04

Dit topic gaat op slot wegens een aangemaakt account(SA) voor dit topic te openen. Hiervoor is geen toestemming gevraagd. Zodoende een slotje.