verzorger wordt bazig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:07

Sonja schreef:
Die had ik na dat manenknippen al een dikke schop onder de kont verkocht...
Wegwezen, en rap ook. Dan maar even de boeman zijn, is ze nou helemaal gek!

Dit was ook het eerste wat er bij mij op kwam! Straks heb jij niks meer te zeggen over je eigen paardje.

tjalk

Re: verzorger word bazig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:10

Heeft ze volgens mij al niet meer.

Heel veel succes TS hier moet zeker wel wat over gezegt worden. Iemand van 16 moet gewoon weten dat ze gewoon toestemming van jou moet hebben..

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:15

Wat vervelend voor je, kan me best indenken dat het moeilijk moet zijn om haar de waarheid te vertellen, maar je zult er niet onderuit komen denk ik anders blijft het zo of misschien gaat ze nog wel een stapje verder... wie weet.

Ik weet niet hoe je band met je ouders is en in hoeverre hun je misschien hiermee kunnen helpen?
Wellicht kun je samen met je moeder of vader het meisje aanspreken.

Ik denk dat je haar beter kunt laten gaan, nogmaals proberen onder strikte voorwaarden klinkt leuk, maar ik denk dat het vertrouwen al weg is, je had bijvoorbeeld al over de manen met haar geproken dat je daar trots op was en dan mag iemand toch begrijpen dat je daar met je tengels vanaf oet blijven, ook als je daar uberhaupt nog nooit iets over gezegt had trouwens.

Ik zou haar onder 4 ogen vertellen dat je dit niet accepteert en dat je er op zn zachtst gezegt niet blij mee bent.
Is makkelijk gezegt voor iemand die haast een anti-assertiviteits training zou kunnen gebruiken, maar dit kan toch niet.
Ik vind het moeilijk om je te helpen met de start van zo'n gesprek of hoe je het het beste aan zou kunnen pakken, van ik ben daar niet zo onzeker over, beetje botte bijlen werk, ook niet altijd even tactvol maar men kan niet zeggen dt ik onduideljk of wazig ben, misschien dat je hierbij meer hebt aan de hulp van andere bokkers die hier wellicht meer ervaring mee hebben.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:19

Meid jij bent de baas, schop haar eruit.
Zij heeft zich te houden aan jouw regels etc. Wil ze dat niet, jammer voor haar, ik denk dat er genoeg staan te springen die graag je paard / pony willen verzorgen etc.

Misschien dat het iets makkelijker voor je wordt nu je veel steun hebt hiervandaan?

In elk geval succes, en denk aan jezelf!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:22

Er uit die hap en wel meteen,heb ik toen ook gedaan.Ik zei pak je spullen maar en weg wezen.

114677

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:41

Dat ze zo brutaal is om zomaar die manen te knippen zonder dat je het goedvind en zelfs weet! Ik zou haar meteen wegsturen, maar vanachter de pc zeg je dat een stuk makkelijker dan in het echt. Ik denk dat het toch het beste is om de volgende keer als ze weer iets doet wat je niet met haar hebt afgesproken het toch gewoon tegen haar te zeggen het is dan misschien wel even spannend maar ik denk dat je je erna opgeluchter voelt.

veel succes, en laat niet over je heenlopen

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:29

Print al deze reacties uit!< En leg ze in de stal neer , als zij komt verzorgen!. Dan kom, jij de volgende dag ook en kijk wat er gebeurd.
Je kunt er ook bij typen dat je haar wel als verzorgster wil maar dat ze zich snel normaal meot gaan gedragen!

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:37

Ik heb 1x een bijrijder gehad en daar heb ik geen goede ervaringen mee. Even in het kort:
Ze wilde er wedstrijden mee gaan rijden. Nou dat vond ik prima. Dus mevrouw wilde haar de manen invlechten. Ik zeg "Je moet het wel met heel veel geduld doen, want ze wordt echt panisch als je haar aan de manen zit. Je moet ook vooral GEEN tik geven als ze met haar hoofd schud, wordt alleen maar erger". Dus zij zegt oke. Ik denk; nou prima dat komt dan wel goed. Heeft zij tegen iemand anders gezegd: "Ik zal dat varkentje wel eens even wassen". Later op de dag werd ik gebeld:
Zij: "Ja, ik kreeg haar dus echt niet ingevlochten".
Ik: "Heb je wel je geduld gehouden en haar niet getikt dan"?
Zij: "Nee echt niet, het ging gewoon niet".
Ik: "Raar. Ik zal het morgen wel proberen". En je raad het al. Dat ging prima. Kwam ik er via via achter, dat zij mijn arme 'varkentje' zo hard heeft 'gewassen' dat ze zich een paar keer op de grond heeft laten vallen van angst.
Nou ik was echt raaaaaaaaaaazend. Wat meent dat mens zicht wel. Daarna kon ze dus ook vertrekken.

Wat ik hiermee wil zeggen is het volgende: Probeer toch sterk in je schoenen te staan en duidelijk te maken wat jij wel/niet wilt. En dat nog altijd JIJ de baas bent van je paard!
Succes!

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:00

SB_Beessie schreef:
Print al deze reacties uit!< En leg ze in de stal neer , als zij komt verzorgen!. Dan kom, jij de volgende dag ook en kijk wat er gebeurd.
Je kunt er ook bij typen dat je haar wel als verzorgster wil maar dat ze zich snel normaal meot gaan gedragen!

Dit vind ik serieus een goeie tip.. Zo laat je zien dat je het eigenlijk gewoon niet durft te zeggen, terwijl het je wel erg dwarszit
Ze hoeft niet gelijk weg, maar ze moet naar jou luisteren en niet andersom
Misschien kan ze beter rijden, of zijn de manen inderdaad mooier, maar dat is haar mening, en het is jouw paard.
DUS JIJ BEPAALD..

kommop meis, echt voor jezelf opkomen hoor, die cursus is misschien ook een goed idee

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:34

Kan er niet iemand je helpen met het haar te zeggen?

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:52

Ben ik de enige die een pisnijdig gevoel krijgt ?
Is dat kind helemaal besodemieterd, even je ponys manen knippen en zeggen dat zij het mooi vind. Naja zeg. Brief/Sms schrijven dat ze op kan duvelen met alle redenen erbij, jij wou je ponys manen lang, en LANG is LANG.

Evt wil ik je wel helpen met een brief schrijven.
En pb box staat open voor je.

Sterkte ts :)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:11

Ja sorry hoor maar ik had het ook echt niet gepikt. Eruit met die griet. En wel meteen!! :( :( :(
Wat denkt ze wel, een beetje de baas lopen spelen over jouw pony. Never nooit!! Kom op meid je kan het!!
Suc6 ;)

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:15

pff ze denkt zeker dat ze zelf de eigenaar is? Ik ben zelf verzorgster èn eigenaar, en ik knip niets aan mijn verzorgpony zonder het te vragen, en ik laat ook niemand iets aan mijn pony knippen. Dat is echt niet acceptabel :n Dit mag je echt niet pikken.. succes!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:27

M_EL_ISSA schreef:
Ja lastige situatie, dit mag zij absoluut niet doen, en dit mag jij ook absoluut niet goedkeuren :n
JOUW pony, JOUW regels, en op JOUW manier. Klaar.

Zou je haar geen brief kunnen schrijven, mail? Over dat je dit toch echt niet leuk vindt. Dan hoef je het niet face to face te vertellen en is het stukken makkelijker.
Anders, ik weet niet hoe oud jij bent, maar je ouders een gesprek laten voeren met het meisje?

Dit moet je niet goed blijven keuren, dit gaat van kwaad tot erger.

goede manier indien je het moeilijk vind haar hier persoonlijk over aan te spreken.
Maar het is wel belangrijk haar er nu op aan te spreken dat jij de beslissingen neemt en niet zij!!

babypink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 10:38

iedereen bedankt voor de reactie's

maar ik ben der niet meer tegengekomen ik wil graag het proberen face to face zeggen , het lijkt wel de laaste tijd dat ze me ontwijkt. }:0

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:47

Dat ze je ontwijkt kan ik me voorstellen, ze weet waarschijnlijk donders goed dat ze fout is geweest.
Even een smsje sturen om op stal af te spreken dan maar? Voor ze nog meer gekke dingen met jouw pony gaat uitspoken...

ggit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:54

leg anders een briefje in de zadelkast dat je haar wil spreken over de verzorging, en dat ze je even moet bellen. of ga op een moment dat je zeker weet dat ze er is.
kom op meid, je voelt je echt beter als je het hebt gedaan - dan kan je trots op jezelf zijn!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:19

Meisje zal toch wel een telefoonnummer hebben? Dus bel je haar op, dat je haar wilt spreken. :)

Gewoon vriendelijk blijven, maar wel duidelijk.

Denk trouwens toch dat dit kansloos is, kennelijk een type dat zelf geen grenzen aanvoelt en jij moet nog veel leren om ze aan te geven. Misschien ben jij beter af met een lievere verzorger.

Ben zelf ook niet assertief, maar ik heb toch altijd verzorgers gehad die echt niet in hun hoofd halen wat deze dame doet. ;)

Ik zou trouwens maar de hulp van mijn ouders inroepen, op het moment dat je haar wegstuurt of met haar in gesprek gaat over jouw wensen. Overleg dan ook gelijk even met de stalhouder wat de regels zijn voor haar, daarmee kan je het gezaag op stal grotendeels voorkomen.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:23

Meid, je zal het toch eens moeten leren! Als je het niet leert om voor jezelf op te komen dan zullen mensen later heel hard over je heen lopen! Het is misschien eng, maar maak je eens heel kwaad over dat kind. Het is jóúw pony waar zij nu mee loopt te kloten en daar mag je gerust wat over zeggen. Trek je mond open en laat haar weten dat je niet meer over je heen moet lopen en dat zij naar jóú moet luisteren. En dat je anders wel een andere verzorgster zoekt. Zet 'm op!

Tsjikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:24

Misschien zit ze ook op Bokt?

In ieder geval moedig dat je het face tot face wilt zeggen.
Bij mij had ze al een schop gehad op het moment dat ze gaat zeggen wat ik met mijn pony moet doen.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:26

t is heel simpel, óf ze gaat zich aan jou aanpassen, óf ze kan op zoek naar een ander verzorgpaard.

Kom nou toch zeg! durf je het anders niet in een mailtje te zetten?

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:38

Het lijkt mij ook het beste om het persoonlijk tegen haar te vertellen. Maar ik zou als ik jou was er goed over na denken voor dat je het gesprek aan gaat of je haar er nog wel naast wil houden. Als je er zelf zo'n rotgevoel bij krijgt.
Ik heb zelf ook ooit een verzorgster gehad waar ik niet tevreden over was, toen ik er wat van zei kreeg ik een grote mond en zou het aan mij en mijn paard liggen, want zij zou geen gelegenheid krijgen om alleen met het paard te zijn. Nou sorry maar als ik aan kom lopen en mijn paard over haar heen loopt om naar mij te komen/vluchten doe je toch iets niet goed. Dus heb ik nadat ze een grote mond gaf heel vriendelijk gezegd dat ze niet meer welkom is en dat lijkt me in jouw geval ook het beste.
Je zegt iets in de trant van: het is mijn paard, ik beslis wat er mee moet gebeuren en heb geen goed gevoel bij jou als bijrijdster/verzorgster dus heb besloten een andere verzorgster te gaan zoeken. Bedankt voor de keren dat je geweest bent maar vanaf nu scheiden onze wegen weer.
Ik zou niet beginnen over waarom etc dan geef je haar alleen maar de kans over je heen te lopen. Gewoon duidelijk vanuit je ik zeggen dat jij er geen goed gevoel bij hebt, het jouw paard is jij de beslissingen neemt en dus jij nu hebt besloten niet met haar verder te gaan.
Wat betreft je stal genoten, daar hoef je niet bang voor te zijn en zo wel dan print je alle reacties van hier uit!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:43

Ik had haar allang weggestuurd :o zeker na het manenfiasco maargoed, dit ben jij. Als je dusdanig moeite hebt met het tegen haar zeggen kunnen je ouders je dan niet helpen?

babypink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 11:45

ik heb straks met haar afgesproken, op stal. ik neem ook een vriendin mee dan voel ik wat ehm hoe noem je dat naja beter. Ik vertel jullie wel hoe het is gegaan. Ik heb zo een raar gevoel }:0

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:46

Goed idee om iemand mee te nemen :j Sta je meestal wat zekerder in je schoenen :j