Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
bietjuhh schreef:ik twijfel heel erg of ik er een zou nemen ik ben in februari geopereerd aan scoliose een vergroeing in je ruggegraat en er zijn nu 14 wervels vast gezet en nu vinden mijn ouders het een goed idee om een bp aante schaffen..
nu vraag ik me af, mij is altijd geleerd om weg te rollen etc? en niet te wachten tot je paard je er afgooit maar zelf te time als je bijna valt.
is het erg zwaar op je rug zegmaar.?
Hinke schreef:bietjuhh schreef:ik twijfel heel erg of ik er een zou nemen ik ben in februari geopereerd aan scoliose een vergroeing in je ruggegraat en er zijn nu 14 wervels vast gezet en nu vinden mijn ouders het een goed idee om een bp aante schaffen..
nu vraag ik me af, mij is altijd geleerd om weg te rollen etc? en niet te wachten tot je paard je er afgooit maar zelf te time als je bijna valt.
is het erg zwaar op je rug zegmaar.?
Je laten vallen voordat je paard je er af kan gooien? Van wie heb je dat geleerd? Ik probeer ten allen tijde te blijven zitten!
Het gewicht verschilt per bp, de HH vond ik best zwaar, terwijl de racesafes lichter schijnen te zijn.
Arweyn schreef:Nouja, het kan ook zijn dat de racesafers niet zo goed zijn als de zwaardere. Of net andersom. Ik geloof dat er verschillende categorieën zijn: voor jockeys, springruiters, recreatie....
Ik geloof dat de jockeys een sterke hebben. Maar ik weet het niet echt zeker xD
Sassiee schreef:Wat adviseert de dokter voor jou? Misschien kan hij je vertellen of het wijs is of niet.
Maar volgens mij kan het sowieso nooit kwaad, als je gewoon een goed zittende PB hebt.
bietjuhh schreef:nee op stal heeft alleen een iemand hem maar die is veelste grootzij is erg lang en heeft echt zo een voor de cross.
maar deze weke naar divoza dus dan ga ik er wel een aanschaffen. me zus heeft nu ook net eige paard en die mag ik ook gaan rijden en die kan nog niet zo veel dus is het wel verstandig denk ik.