Bodyprotector of niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dorieeen

Re: Bodyprotector of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:24

ja maar dat ding zit ook op je rug enzo, lijkt mij dat je dan moeilijker weg kan rollen

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 14:26

@Sassieee: heb er een demonstratie van gezien. Het leek mij ook wel wat maar ik vind ze sowieso te duur. En als ze af gaan, maakt het geval nog een hels kabaal, waardoor je paard mss nog heftiger reageert of een trap na geeft ofzo.

Op deze site staat meer info: http://www.bodyprotector.eu/airparka.html

*Goedkeuring is totaal uitgesloten omdat het ding alleen op het paard zou beschermen en niet ernaast. Bovendien is men huiverig bij het idee dat het ding nog een knal geeft ook wanneer het geactiveerd wordt , dit op een moment dat een paard al verschoten is…. Wie er nog niet afligt gaat dan garantie tegen de grond.

*Het is ook niet moeilijk te begrijpen dat de risico’s bij het motorrijden op een vlakke betonweg heel andere risico’s meebrengt dan paardrijden in bossen ,… bovendien blijft een paard een dier .

*In UK is bij testen ook gebleken dat het gevaarlijk is dit ding te dragen bij bv het crossen . Wanneer men te ver los komt uit het zadel gaat het ding zich activeren met de bekende knal. ( dit tijdens een op – of afsprong geeft nefaste gevolgen )

Ik heb btw net een 2de hands racesafe gekocht *\o/* Hij is wel een aantal jaren oud maar hij ziet er nog goed uit. Ben benieuwd :D

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 15:53

Ik val niet sneller met een BP aan, het is juist dat ik altijd val als ik 'm níet aan heb. Precies een keer gevallen toen ik 'm wel aan had. Ik heb mijn BP altijd buiten aan en met springen, en eerst ook wanneer mijn merrie wat heet was. Het geeft gewoon zekerheid, als ik val krijg ik niet een enorme klap op mijn rug. Mijn broertjes vonden het nodig om dat uit te testen: drie flinke klappen, maar je voelt níets met zo'n ding op :+ .

Romy199

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 22:35

Ik heb het ook gedragen en het gaf een veilig gevoel , dan weet je dat als je valt het geen pijn doet en het is de eerste keer wel wennen maar dat valt eigenlijk heel goed mee hoor

Monaco162

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 23:05

ik heb laatst iemand zien rijden met een airbag voor motorrijders.
Was wel leuk gevonden. Die dingen zijn vrij klein en worden pas opgeblazen als je valt.
Of ze ook lekker zitten weet ik niet, wel dat ze aardig prijzig zijn.

Sassiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 23:12

@ Hinke: wat stom dat ze dan zo'n lawaai maken zeg, dat werkt idd averechts lijkt mij!

@ Monaco162: we hadden het inderdaad al over die dingen ;) ze bestaan ook voor het paardrijden tegenwoordig.

Krijgen jullie 't niet extra warm met die dingen aan, met zulk mooi weer?

Monaco162

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 23:18

sorry, ik lees het nu pas :o

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 11:53

Ik heb er geen en ga er ook geen kopen.

Ssusan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 16:18

Ik heb er eentje van HH. Ziet er niet uit en is erg warm in de zomer, maar ik draag hem altijd! Met rijden heb je er eigenlijk geen last van (ik ben altijd veel te geconcentreerd aan het rijden), pas na het rijden denk ik, pff het is wel warm :P

Het is een stukje extra bescherming, en waarom zou je daar geen gebruik van maken? Al vertrouw je je paard helemaal, hij kan altijd schrikken en jij kunt net ongelukkig vallen.. Ik zou er gewoon eentje halen en gaan dragen!

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:30

ik twijfel heel erg of ik er een zou nemen ik ben in februari geopereerd aan scoliose een vergroeing in je ruggegraat en er zijn nu 14 wervels vast gezet en nu vinden mijn ouders het een goed idee om een bp aante schaffen..

nu vraag ik me af, mij is altijd geleerd om weg te rollen etc? en niet te wachten tot je paard je er afgooit maar zelf te time als je bijna valt.

is het erg zwaar op je rug zegmaar.?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 23:02

bietjuhh schreef:
ik twijfel heel erg of ik er een zou nemen ik ben in februari geopereerd aan scoliose een vergroeing in je ruggegraat en er zijn nu 14 wervels vast gezet en nu vinden mijn ouders het een goed idee om een bp aante schaffen..

nu vraag ik me af, mij is altijd geleerd om weg te rollen etc? en niet te wachten tot je paard je er afgooit maar zelf te time als je bijna valt.

Je laten vallen voordat je paard je er af kan gooien? Van wie heb je dat geleerd? Ik probeer ten allen tijde te blijven zitten!

Het gewicht verschilt per bp, de HH vond ik best zwaar, terwijl de racesafes lichter schijnen te zijn.

Arweyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 11:16

Nouja, het kan ook zijn dat de racesafers niet zo goed zijn als de zwaardere. Of net andersom. Ik geloof dat er verschillende categorieën zijn: voor jockeys, springruiters, recreatie....
Ik geloof dat de jockeys een sterke hebben. Maar ik weet het niet echt zeker xD

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 11:43

Hinke schreef:
bietjuhh schreef:

Je laten vallen voordat je paard je er af kan gooien? Van wie heb je dat geleerd? Ik probeer ten allen tijde te blijven zitten!

Het gewicht verschilt per bp, de HH vond ik best zwaar, terwijl de racesafes lichter schijnen te zijn.

Door de jaren heen ben ik bang ;) ik zeg niet dat als paard gaat springen dat ik er gelijk afspring maar als ik toch al voel nou zometeen ga ik vallen doe ik dat liever dat ik zelf kan bepalen hoe dan dat mijn paard gaat bepalen hoe ik ga vallen.

Maar daar ging me vraag niet specifiek over, was meer van zou de jullie een pb dragen in mijn geval, als er al aantal wervels vast staan?

Sassiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:05

Wat adviseert de dokter voor jou? Misschien kan hij je vertellen of het wijs is of niet.
Maar volgens mij kan het sowieso nooit kwaad, als je gewoon een goed zittende PB hebt.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:42

Arweyn schreef:
Nouja, het kan ook zijn dat de racesafers niet zo goed zijn als de zwaardere. Of net andersom. Ik geloof dat er verschillende categorieën zijn: voor jockeys, springruiters, recreatie....
Ik geloof dat de jockeys een sterke hebben. Maar ik weet het niet echt zeker xD

je hebt klasse 1 t/m 3.
maar als je dan toch zo'n ding koopt, koop dat klasse 3. deze is ook als enige toegestaan voor de cross. de andere zijn veel dunner en beschermen in mijn ogen ook niet voldoende.

even gekopieerd uit een oud topic:

Klasse 1 is alleen beschermend voor lichte, ervaren jokeys.
Klasse 2 is alleen beschermend voor voor ruiters die rijden in weinig risicovolle omstandigheden. Dus met zachte ondergrond.
Klasse 3 is pas echt goed beschermend voor de meeste ruiters.

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:49

Sassiee schreef:
Wat adviseert de dokter voor jou? Misschien kan hij je vertellen of het wijs is of niet.
Maar volgens mij kan het sowieso nooit kwaad, als je gewoon een goed zittende PB hebt.

dokter wist niet wat het was, en kan niks gebeuren met pinnen die in mijn rug zitten maar je kan wel er onder het breken ;( niet echt fijn idea zegmaar.

PonyDakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:30

Ik zou in jouw geval wel voor een BP gaan. Is er iemand bij jouw op stal die er 1 heeft in jouw maat? Dan zou je het misschien eens kunnen proberen. Om alvast te voelen.

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:04

nee op stal heeft alleen een iemand hem maar die is veelste groot :P zij is erg lang en heeft echt zo een voor de cross.

maar deze weke naar divoza dus dan ga ik er wel een aanschaffen. me zus heeft nu ook net eige paard en die mag ik ook gaan rijden en die kan nog niet zo veel dus is het wel verstandig denk ik.

dagmarS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:09

ik rij alleen met bp tijdens het springen, ik voel me er zekerder bij. jassen en vesten kunnen er soms wel over heen en soms niet, licht eraan hoe groot de kleding valt. ruime jassen en vesten lukken wel. vesten jassen die wat krapper zijn niet.

FOXTROT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:10

op mijn oude manege wist ik niet eens wat een BP was,
nu op deze manege rijden er wel meer mensen mee,
ikzelf rij er niet mee,
nooit gedaan, en nooit doen ,
misschien als ik een paard in ga rijden een rugP..
voor de zekerheid?

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:13

als ik er een neem zal ik denk die van equithemé nemen of HH.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:21

Ik ben met een vriendin nu ook bezig met een pony inrijden, en dan doet ze ook een BP aan, is wel zo veilig.. Hoe braaf ze ook zijn er kan altijd iets mis gaan

PonyDakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:18

bietjuhh schreef:
nee op stal heeft alleen een iemand hem maar die is veelste groot :P zij is erg lang en heeft echt zo een voor de cross.

maar deze weke naar divoza dus dan ga ik er wel een aanschaffen. me zus heeft nu ook net eige paard en die mag ik ook gaan rijden en die kan nog niet zo veel dus is het wel verstandig denk ik.

Bij het rijden van jonge paarden is het sowieso heel verstandig. Mijn pony is vier en rij nu ook met BP. (van HH) Succes met het kopen van je BP en sterkte met je rug.

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:22

dankje wel, ben al blij dat ik geen pijn meer heb.

ik denk dat ik er toch maar een aanschaf.

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:27

Ik heb geen berichten gelezen ( alleen van de TS)
& Misschien kan je een bodyprotector van iemand eerst lenen ipv zelf te kopen.
Dan merk je vanzelf wel of je je veiliger voelt enz.