bodyprotector met blokjes?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tljrtos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:21

Ik heb voor mijn zoontje die van Smart Rider.Ook met allemaal blokjes en beduidend minder stug als die van andere kinderen bij de pony club.Die van de meesten bestaat niet uit blokjes en die kinderen zitten allemaal vrij statisch op het paard.Deze was trouwens ook rond de €100.

Tiets

Re: bodyprotector met blokjes?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:28

Die van imperial riding zit inderdaad heel prettig. Let wel op dat als je een korte rug hebt, de bp niet achter op het zadel komt.

tljrtos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:37

Van de smart rider is het achterkantje een apart blokje zodat je het wat omhoog kan doen en je er geen last van hebt

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:52

Ik heb ook pasgeleden de smartrider aangeschaft.
Ik wilde persé een BP met van die blokjes. Ik heb vandaag voor het eerst met het ding gereden en was er al snel aan gewend. In het begin voelde ik hem wel een beetje, maar het voelde niet verkeerd ofzo. Toen ik eenmaal lekker bezig was, stond ik er geeneens meer bij stil dat ik hem aan had. Ik ga er persoonlijk ook wat meer rechtop van zitten.
Met het klittenband kan je trouwens een heleboel afstellen, zodat het veel mensen past. Vervolgens hoef je alleen maar de rits te gebruiken om hem aan en uit de doen. Ik hoop alleen dat de kwaliteit van het klittenband niet achteruit gaat...

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:58

tljrtos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:16

Wij hebben de smart rider al anderhalf jaar,wordt zo'n 5 keer per week gebruikt en is nog in perfecte staat.Je moet gewoon de rits gebruiken en het klittenband alleen als je er uit gegroeid bent.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:55

iloonaa__ schreef:
ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de achterkant... heeft iemand daaar een foto van??

barbara28.. heb jij misschien foto's van jou met je bp? :)

Let niet op hoe ik zit, dit was de eerste keer nadat ik mijn rug had gebroken dat ik er weer opzat.. Inmiddels draag ik mijn bodyprotector alleen nog maar in het bos en zit ik er wat normaler mee..
Afbeelding
Afbeelding

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:02

Moderatoropmerking:
Dit is een oud topic welke omhoog is gehaald, normaal zou hier een slotje volgen maar gezien de reacties is besloten dit topic open te laten, het is dus niet meer nodig te TeMmen omdat er een oud topic omhoog is gehaald :)

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:28

Ik heb een stugge bp van Harry's Horse, en heb al via via de Racesafe goedkoper kunnen krijgen, maar dan wil ik hem wel gepast hebben vantevoren. Weten jullie misschien of iemand rondom Venlo (+/- 50km) Zo'n bp verkoopt?

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:14

Ik heb ook zo'n race safe body protector zit echt heel erg fijn.
je betaald er wel wat voor maar dan heb je ook wat ;)

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:19

:-) en ik vond de racesafe juist verschrikkelijk, kon mijn armen niet langs mijn lichaam af laten hangen..zo zie je maar dat elk lichaam anders is.. Ik vond de smartrider wel lekker zitten..

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:36

barbara28 schreef:
:-) en ik vond de racesafe juist verschrikkelijk, kon mijn armen niet langs mijn lichaam af laten hangen..zo zie je maar dat elk lichaam anders is.. Ik vond de smartrider wel lekker zitten..

Ik heb dat probleem ook wat met die van Roeke en anderen (waarvan ik de naam niet meer weet) die ik heb gepast.
Volgens mij is het lastig als je een slanke taille en grote borsten hebt om een BP lekker aan te passen. Je maakt er dan een soort trechterfiguur van waardoor je je armen inderdaad niet meer lekker kan laten afhangen. Nou valt het met die blokjes nog mee. En als je een BP met hele grote armsgaten hebt zou je dat probleem ook niet hebben maar dan is de bescherming weer minder. Er zou eigenlijk niet alleen maatverschil maar ook coupeverschil in moeten zitten.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:16

Daar heb ik nog geen last van :o bij mij moet hij gewoon flexibel zijn. Niet zo heel veel eisen dus :+

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:27

Myca schreef:
barbara28 schreef:

Ik heb dat probleem ook wat met die van Roeke en anderen (waarvan ik de naam niet meer weet) die ik heb gepast.
Volgens mij is het lastig als je een slanke taille en grote borsten hebt om een BP lekker aan te passen. Je maakt er dan een soort trechterfiguur van waardoor je je armen inderdaad niet meer lekker kan laten afhangen. Nou valt het met die blokjes nog mee. En als je een BP met hele grote armsgaten hebt zou je dat probleem ook niet hebben maar dan is de bescherming weer minder. Er zou eigenlijk niet alleen maatverschil maar ook coupeverschil in moeten zitten.

Whaha, slanke taile heb ik helaas niet. Die ik nu heb (zie foto hierboven) is trouwens speciaal voor vrouwelijke vormen..

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:39

Met die touwtjes opzij zou je er een vrouwelijker vorm in moeten rijgen.
Maar het blijft toch meer een V-achtig figuur, geen S-bocht. Bij mij moet hij zo dat ik boven helemaal plat gedrukt wordt en als ik dat niet doe kruipt hij omhoog en komen ik die schouderbanden omhoog, alsof hij nog aan de kapstok hangt.
Nou ben ik toch ook weer niet zo extreem gebouwd (75E) en het is ook niet een onderwerp wat je zomaar over tafel gooit, maar ik vraag me af hoe die andere vrouwen dat doen?