Huidig verzorgpaard delen met eigenaar, contract?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tutti_Frutti

Re: Huidig verzorgpaard delen met eigenaar, contract?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 17:32

De pony staat in de beginpost, even onderaan staat de advertentie!
Ze is 9, 1.39m Heeft L/M dressuur gelopen en is gek op springen.
Ze is in de winter wat heet en schrikkerig.
Ze heeft zomerecxeem.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:32

Tutti_Frutti schreef:
De pony staat in de beginpost, even onderaan staat de advertentie!
Ze is 9, 1.39m Heeft L/M dressuur gelopen en is gek op springen.
Ze is in de winter wat heet en schrikkerig.
Ze heeft zomerecxeem.

Moderatoropmerking:
link naar marktplaats advertentie verwijderd

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:37

De advertentie staat er inderdaad niet meer op...
Heeft ze wedstrijd ervaring in de L/M?
Zommerecxeem zou de prijs flink moeten drukken... Dat is namelijk een behoorlijk vervelend gebrek. Er zijn zat mensen die ik ken die geen ecxemer zouden kopen (persoonlijk val ik er niet zo over maar dan moet de prijs er wel naar zijn en dat is hier wat mij betreft niet het geval).

Glitter_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:40

Ik zou Jule laten gaan meis, Doet even pijn maar nu weet ze dat jij een emotionele band hebt met haar en haar graag wil hebben weet ze dat als het je lukt die prijs er toch wel voor betaald. Terwijl er zoals er eerder aanggeven meer leuke paarden zijn die ook misschien net iets groter zijn, zonder gebreken voor dezelfde prijs!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:24

Ik zou zo wie zo op papier laten zetten wie wat doet en op welke dag(en). Hoe de kosten verdeeld worden en wat als de een ijzers wil en de ander niet. Voor wie zijn dan de kosten? Verder zou ik een van beiden het recht laten hebben die uiteindelijke beslissingen nemen denk daarbij aan bv ernstig letsel wie beslist wat. Verder hoe ga je om met eventueel veranderen van stalling etc. etc. Wat als een van beiden ervan af wil voor welk bedrag kan de ander dan eigenaar worden. Nu misschien minder of juist veel meer waard als in de toekomst. Denk ook aan wel of geen deken in het winterseizoen. Als je dit vooraf bespreekt en vastlegt voorkomt dit een heleboel problemen. Verder een leuke manier om toch een eigen paard te hebben en niet alle kosten en verzorging te hebben. Ideaal lijkt mij in sommige gevallen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:29

........ en nog zomereczeem ook? Trek je portemonnee dan maar! Speciale dekens, dure middeltjes ( bv Hippo-Eczema 150,- euro per maand vanaf maart tot en met november .. 9 x 150,-) enzovoorts...en dat naast de gewone onderhouds- en stallingskosten? Nog een reden dus om het niet te doen! (Vind het trouwens wel vreemd dat de huidige eigenaar nu al telkens de voorwaarden verandert.. eerst half kopen of leasen, nu niet meer leasen, niet meer half kopen.. wel een beetje onbetrouwbaar vind je niet? Het lijkt wel alsof je onder druk gezet wordt om dan toch maar helemaal te kopen. Daar zou ik dus niet in vliegen!) Er zijn zat leuke pony's of paarden te koop, goed gezond, voor een redelijke prijs waar je dat soort gesjoemel niet bij hebt!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:08

Idd, laten gaan. Ik heb in dezelfde situatie gezeten. Eigenaresse van mijn verzorgpaardje wilden het paard verkopen en ze bood mij de eerste keuze. Maar toen zou het echt onverstandig geweest zijn om het te doen. Ik had niet het geld en de tijd om een eigen paard te onderhouden. De eigenaresse vond het echt erg en wou hem echt voor een schijntje aan me weggeven (veel minder als dat ze er voor zou kunnen krijgen). Ik heb even van mijn hart een steen moeten maken en blijven zeggen 'nee, het gaat niet'. De dag dat mijn vzpaardje werd opgehaald heb ik geweend, geweend, geweend. De dagen erna voelde ik mij rotslecht, ik had geen paardje meer om naartoe te gaan. Maar na een tijd begon het verdriet te slijten, ik ging weer af en toe met een vriendin mee die een paar haflingers te rijden had. Na twee maanden had ik opnieuw een vzpaard met wie ik ook een band heb opgebouwd. Het is niet dat ik helemaal niet meer aan mijn eerste paardje denk. Maar afscheid nemen hoort bij het volwassen worden.
Paarden komen en paarden gaan zeker in de verzorgerswereld.

Dus hoe erg het nu ook lijkt dat Jule naar iemand anders zou gaan, je overleeft het echt wel. Een paard moet je nooit onder druk kopen, dan maak je emotionele beslissingen en die lopen vaak verkeerd af.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 09:11

Dankjewel, het is fijn te horen wat andere deden in deze situatie!

Bananenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:12

Zo ging het met mijn oude verzorgpony ook nadat ik weg was (speelde al toen ik nog kwam maar toen ik weg ging werd het vager en vager).. Ik zou het niet doen.. ik hoor zoveel verhalen dat het niet goed gaat :(

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:04

hoi bente,

ik heb je al eerder gezegd op stal dat je hier niet aan moet beginnen.
de redene wete je hiervan enis ook al meerdere malen gemeld.
nu vraagt nancy veel te veel voor jule voor de verkoop en zeker als ze de pony aan jou wilt verkopen.
ze weet hoe je met jule bent en doet enz.

jule heeft ooit M gelopen maar een nette Bproef valt er op het moment echt niet mee te rijden.
het is een kleine pony met flinke zomerexceem.

€1250,- incl toebehoren vind ik toch echt het max voor deze pony.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 14:55

Ja Wendy, je hebt het inderdaad al gezegd en zie nu ook steeds meer in dat het echt geen goed plan is!
het gaat dan ook niet gebeuren waarschijnlijk!

Iedereen bedankt voor jullie goede adviezen! :)

reina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:41

Als ik alles zo bij elkaar optel denk ik dat je een heel goed en dapper besluit aan het nemen bent. Het is moeilijk om Jule los te laten, maar ze krijgt vast een goede nieuwe baas en daar mag je haar misschien nog wel eens opzoeken.

Ik hoop dat je snel een nieuw paardenmaatje vindt, dat zal het verdriet vast een beetje verzachten.

Succes!

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 18:44

Misschien komt er een geschikter eigen paardje aan op het moment. :)
Bedankt, ik zal haar idd (met veel moeite) moeten laten gaan...

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 02:14

ik denk dat je hier een hele vestandige beslissing neemt.
ik heb het zelf ook met mijn eerste paard gehad. deed haar samen met mijn toenmalige beste vriendin. dit is na anderhalf jaar ongeveer op slaande ruzie uitgelopen omdat we allebei onze eigen mening en manier hadden. gelukkig voor mij was het paard officieel van mij en heeft zij dr spullen moeten pakken. maar ik raad het echt iedreen af om een paard te delen. je krijgt altijd ruzies en conflicten.