Mensen kunnen het resultaat prima bekijken. Ik heb heel veel supertevreden mensen hoor. Het gaat puur en alleen om het afwijzen om het feit dat ik tot nu toe op dressuur gebied geen wedstrijden heb gereden. Ik rijd al 20 jaar paard, waarvan de laatste 12 serieus. Daarvoor was ik de welbekende manege penny. Ik ken en kan de oefeningen uit het Z rijden en ik heb die er ook bij meerdere paarden "opgezet". Ook deze paarden zijn te bezichtigen als referentie. Nogmaals ik vraag nooit grote bedragen omdat het voor mij een vorm van het uitvoeren van mijn hobby is. Mijn punt is dat mensen zich vaak "blind" staren op een behaalde klasse. Ik zie genoeg ruiters in het Z waarvan ik denk "HUH?!". Zelf weet ik natuurlijk ook niet alles en ik leer nog elke dag bij. Maar ik vind het vreemd dat een behaalde klasse voor gaat op ervaring. Tenminste dat heb ik vaker dan eens gezien. Het beleren van paarden en wedstrijd rijden met paarden zijn wel twee verschillende dingen. Als je goed bent in het één dan hoeft dat niet automatisch te betekenen dat je goed bent in het ander..
Edit: OH HAHA, nog iets grappigs, ik had laatst met iemand een afspraak en die zei dus af omdat ze had gezien dat ik zelf een haflinger en een ijslander heb. Ze was van mening dat ik daarom geen serieuze ruiter zou zijn.. Joe. Helemaal mooi.