Prijs beleren paard/zadelmak maken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sneeuwpop

Re: Prijs beleren paard/zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 08:13

Een prof vind ik iemand die het voor haar of zijn werk doet, die veel ervaring heeft en dus goede resultaten op zijn of haar naam heeft staan (eindresultaten)

Welke de prettigste manier gebruikt is persoonlijk en er is daarin genoeg keuze.
Ook per paard kan "de beste" manier verschillen.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:56

Ik vind het persoonlijk het allerleukst om friesjes op te leiden voor de keuring.
Ik heb nu drie friezen gereden die ster zijn geworden met complimenten over soeplesse en
het vertonen van correct gedrag. Zou dat dan op mijn "CV" moeten?
Ik doe het soms voor de hobby erbij. Ik heb ook een aantal paarden wedstrijdklaar gemaakt. Maar ik krijg eigenlijk altijd paarden te trainen via mond tot mond reclame. Soms heb ik een tijdje geen paard, rijd ik lekker door met mijn eigen 2 toppers. Als ik dan wel een trainingspaard wil reageer ik wel eens op advertenties. Vaak wijzen mensen mij dan af omdat ik mezelf niet bevestigd heb op Z niveau. Ik vind het maar een raar iets.. haha

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:42

Zo zie ik een prof ook Sneeuwpop. Dus iemand die er echt zijn/ haar werk van heeft gemaakt. Van zadelmak tot wedstrijdklaar maken. Iemand waar je referenties kunt navragen en iemand die zich bewezen heeft aan de hand van resultaten.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:00

Idd. En waarom is het raar om iemand te willen hebben die bevestigd Z ruiter is axel-valerie??
Als dat O. A 1 van je eisen is, vind ik dat niet gek. Wel als het de enigste is, maar dat kan ik me niet voorstellen.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 09:38

Nee zo bedoel ik het ook niet.
Het is vaak dat mensen dan referenties checken en dan zijn ze ook positief. Ik vraag er niet de wereld voor om een paard op te leiden. Maar mensen haken dan op het laatste moment af omdat ik niet met mijn paarden of paarden van andere mensen in de Z rijd. Dat je niet in het Z actief bent betekent imo niet dat je ineens een slechte ruiter bent. Zo brengen sommige mensen dat wel richting mij.
Ik ben dus iemand die het er bij doet voor de lol, geen prof aangezien ik ook gewoon een fulltime baan heb. En dat is dan wat mensen tegenvalt. Maarja, die heb je er uiteindelijk overal bij. Mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 09:49

Ik weet niet of dat te maken heeft met een voor een dubbeltje op de eerste rij te willen zitten. Denk ook dat het te maken heeft met het uiteindelijke doel. Zadelmak maken kan je maar een keer doen. Dus ik snap het wel als mensen toch terugkrabbelen als ze nergens echt resultaat kunnen bekijken zeg maar. Natuurlijk zullen er ook mensen zijn die er niet moeilijk over zullen doen en die gewoon voor jou kiezen op basis van vertrouwen.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 09:58

Mensen kunnen het resultaat prima bekijken. Ik heb heel veel supertevreden mensen hoor. Het gaat puur en alleen om het afwijzen om het feit dat ik tot nu toe op dressuur gebied geen wedstrijden heb gereden. Ik rijd al 20 jaar paard, waarvan de laatste 12 serieus. Daarvoor was ik de welbekende manege penny. Ik ken en kan de oefeningen uit het Z rijden en ik heb die er ook bij meerdere paarden "opgezet". Ook deze paarden zijn te bezichtigen als referentie. Nogmaals ik vraag nooit grote bedragen omdat het voor mij een vorm van het uitvoeren van mijn hobby is. Mijn punt is dat mensen zich vaak "blind" staren op een behaalde klasse. Ik zie genoeg ruiters in het Z waarvan ik denk "HUH?!". Zelf weet ik natuurlijk ook niet alles en ik leer nog elke dag bij. Maar ik vind het vreemd dat een behaalde klasse voor gaat op ervaring. Tenminste dat heb ik vaker dan eens gezien. Het beleren van paarden en wedstrijd rijden met paarden zijn wel twee verschillende dingen. Als je goed bent in het één dan hoeft dat niet automatisch te betekenen dat je goed bent in het ander..

Edit: OH HAHA, nog iets grappigs, ik had laatst met iemand een afspraak en die zei dus af omdat ze had gezien dat ik zelf een haflinger en een ijslander heb. Ze was van mening dat ik daarom geen serieuze ruiter zou zijn.. Joe. Helemaal mooi.

j1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 10:03

Kan je het niet omdraaienen vragen wat ze er voorover hebben? hebben ze een limiet gesteld van max. een maand bijvoorbeeld?Ik vind 75 euro pw een net bedrag.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:41

Ik zal echt nooit beweren dat iemand met een koudbloed of een klein ras geen serieuze ruiter is, maar als ik een warmbloedpaard zadelmak wil laten maken, dan zou ik ook kiezen voor iemand die daar veel ervaring in heeft. Ik heb wel het vooroordeel dat een koudbloed/klein ras door meer mensen zadelmak te maken is dan bijvoorbeeld een kwpn’er. Misschien wel volledig onterecht. Ik heb alleen ervaring met het zadelmak maken van springgefokte en dressuurgefokte warmbloedpaarden, dus het is echt een vooroordeel.

Normale prijs vind ik 550-650 euro voor een professional. Daarbij vind ik het zeker niet gek als je extra betaalt voor personen als een Gert van den Hof. Ben je een haflingerstal, dan verwacht ik een wat lagere prijs. En als ik alle reacties zo lees, dan ben ik zelfs voor een amateur heel voordelig.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:55

ik betaalde 15j terug al 750euro/maand trainingsgeld was wel all-in, dwz stalling, weidegang, voer, 6/7 gewerkt en per week recht op een uur les, wat betekende dat je voor je paard naar huis kwam een intensieve begeleiding had om zelf aande slag te gaan.

Toen ikgevraagd werd om een paard zadelmak te maken, heb ik als amateur ook 250€ per maand gevraagd. Gewoon omdat het toch een zeker risico inhoudt... verzorging ed deed ik ook allemaal, maar stalling, voer, strooisel was voor de eigenaar.
Om een paard systematisch te rijden, 15€ per keer ternzij het een renpaard is maar 7.50. Is ook gewoon op een opgewarmd en gezadeld paard stappen en op dik kwartier benje klaar.