Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Joltsje schreef:Mensen,
allemaal bedankt..
we hebben een goed weekend gehad op de woody ranch..
gelukkig mooi weer gehad.. anders was het een minder leuk weekend gehad.
dit jaar gaan we misschien weer.. en wie weet wat langer..
de woody ranch haakt af. dit jaar hebben we langer de tijd om te boeken.. en wie weet wat meer geld te besteden.
nadeel woodyranch was echt dat we te ver bij het mooie vandaan zaten.. dus nu meer richting kootwijk.
wat eerder al gezegd werd. afstand is nihil met de auto.. het rijden met paard wat verder haha.
verder soms lastig mooie routes te vinden.
groetjes
Joltsje schreef:bedankt. De kamp heb ik even opgezocht. Zijn we vorig jaar wel langsgeweest ja. We weten nog niet met hoeveel we gaan. Als we met 10 lijkt me dat super.
Dopheetsdel, die site vind ik niet zo duidelijk. Super bedankt voor het meedenken.
Ik zal de rest even ompraten. We twijfelen tussen zelf of een 3 daagse in loenen.
Als we zelf gaan dan denk ik 5 dagen en 4 overnachtingen
Gezellig 
ATE schreef:Silly1972 schreef:Kootwijk is echt super mooi!! Je hebt daar ook 't Kamp, maar dat is voor 20 personen, voor maar 4 pers. wordt dat een beetje duur
hij heeft ook een container staan vooor ik dacht 6 pers
wij gaan 2 a 3 keer per jaar in dat grote huis
je kan er heerlijk rijden en is daar zeer netjes
Silly1972 schreef:ATE schreef:
hij heeft ook een container staan vooor ik dacht 6 pers
wij gaan 2 a 3 keer per jaar in dat grote huis
je kan er heerlijk rijden en is daar zeer netjes
oke dat zou kunnen, ben er helaas al jaren niet meer geweest, maar kon het laast ook niet vinden op de site
Francis schreef:Denk dat de Woody Ranch wel wat voor jullie is. Dat ligt tussen Uddel, Garderen en Nieuw Milligen in, van daar uit kun je alle kanten op rijden.
Bij ons op stal in Kootwijk kun je de paarden ook stallen (stalgebouw wordt door twee aparte 'bedrijfjes' gerund, ik sta bij de één in pension, de ander doet ook kort vakantie/weekend stalling), ook niet duur. Dan sta je 200 meter van het Kootwijkerzand af en de stalling zelf ligt héél gaaf en rustig op een voormalig campingterrein (is het nu niet meer dus veel rust daar), maar dan moet je zelf nog slaapplaats in of bij Kootwijk regelen. Er is een Landalpark vlak bij stal, daar zou je met z'n viertjes een huisje kunnen huren, hoeft ook niet duur te zijn als je buiten het hoogseizoen gaat.
Helaas is de advertentie van die vakantiestalling momenteel van MP af, maar ik weet wel dat ze't nog doen. Je kunt even op de site van Hoeve Ess kijken, da's dezelfde locatie, alleen de andere helft van de schuur. Da's de stal van Navy hier op bokt, zij kan je het telefoonnummer van die andere mensen wel geven.
Ik kan deze plek van harte aanbevelen, mijn paard staat hier in pension.
En dit is het Landalpark wat daar vlakbij ligt http://www.landal.nl/nl-nl/bungalowpark ... erkenhorst
Verder kun je in Kootwijk nog naar Het Hilletje, een restaurant met een paar hotelkamers, heel knus en lekker eten daar. Zij hebben afspraken met een mevrouw achter hun dat daar paarden gestald mogen worden. Ook dat is voor een weekend een prima plekje (ken alleen de stalling niet, vroeger hield ik daar wel es lunchpauze als ik een 'rondje kootwijk' deed met m'n toenmalige paard, maar da's alweer jaren geleden dus weet niet van wie en hoe het nu is.
Je kunt natuurlijk ook bij het Hilletje slapen en de paarden bij ons op stal zetten, da's ook een optie, Het Hilletje ligt maar een paarhonderd meter van stal af.
Verder zijn er in
friesiszwart schreef:Ik heb jaren geleden in 't Hilletje gezeten meerdere jaren achter elkaar. Achter (was nog van hen) kon je je paard stallenl, normale stallen en mijn paard kon ook naar buiten het land op. Ideale omgeving om te rijden. Het Hilletje zelf nette kamers, geen luxe en gezamelijke douce en toilet op de gang. (afhankelijk per kamer). Dit is echter was jaren geleden. (23 jaar)
Silly1972 schreef:oohhh dat zou super zijn, is daar zo gezellig en mooi rijden!
Heb je heeeeeel toevallig een website daarvan?