Ontmoeting met begrazingsdier, geeft buitenrit extra plezier

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Grazers moeten blijven

Ja, alleen maar leuk
82 (76%)
Ja, maar alleen achter een hek
17 (15%)
Nee, heb er geen profijt van
2 (1%)
Maakt mij niet uit
6 (5%)

Totaal aantal stemmen: 107

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:28

Duinen zijn al zo lang een recreatiegebied met wat natuurlijke elementen. Maar goed, kom daar maar eens bij de PWN om.

Anoniem

Re: Ontmoeting met begrazingsdier, geeft buitenrit extra plezier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:30

hebben we hierzo niet maar lijkt me echt prachtig als er opeens zn kudde je pad oversteekt ^^

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:36

Kaka schreef:
Duinen zijn al zo lang een recreatiegebied met wat natuurlijke elementen. Maar goed, kom daar maar eens bij de PWN om.

Ja dat laatste klopt ook wel. Ik woonde eerst in Limburg en daar had je ook een natuurgebied van de watermaatschappij, zij sloegen ook al volledig door. Koniks met knotsen van staarten omdat de extreme overmaat van distels 'natuurlijk' was. En een konikveulen met een bles dat werd afgemaakt omdat het 'onnatuurlijk' was. (een simpele celmutatie, want konik+konik=zuiver) Er zitten niet altijd de snuggerste mensen in het bestuur.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:14

Asyaa schreef:
hebben we hierzo niet maar lijkt me echt prachtig als er opeens zn kudde je pad oversteekt ^^

Dat zie je verkeerd; dat is lastig want eng en kost tijd :Y)

Tel je zegeningen!!!

hc

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:20

Huertecilla schreef:
Asyaa schreef:

Tel je zegeningen!!!

hc

Wat een veralgemening, de argumentenput is duidelijk droog. Er waren slechts enkele personen in dit topic die het woord eng noemden. En over de tijd klopt gewoon. Daarbij het pad oversteken is ook hartstikke prima en prachtig, maar halverwege blijven staan is simpelweg irritant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:41

Huertecilla schreef:

Tel je zegeningen!!!

hc

ik zou met plezier een half uur wachten kijkend naar die dieren ;)
en eng vind ik het niet, denk niet dat ze me gaan aanvallen (zolang ik een gepaste afstand hou, en niks raars doet)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:44

Asyaa schreef:
Huertecilla schreef:

Tel je zegeningen!!!

hc

ik zou met plezier een half uur wachten kijkend naar die dieren ;)

Dat bedoel ik; geen ´is simpelweg irritant´ maar geníet van die paar mogelijkheden. Het is niet of NL vol loopt met koeien op de weg. Hmmm, of schrijf ik nu iets ongelukkigs. Laat maar staan ook, het wordt toch opgevat zoals de lezer wil :P

hc

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:56

Hier loopt alleen een kudde hooglanders, die staan achter hek waar je met paard dus niet in mag. Dat kost wel heide maar dat maakt ook niet zoveel uit, dr is nog genoeg verderop.. los zou ik ze niet graag zien, vooral die jonkies doen nogal eens gek :+
Kuddes schapen/wilde paarden zou ik wel mooi vinden om los door (nouja om natuurlijk) heen te (kunnen) rijden!

Ben ook wel benieuwd hoe mn paard daar op zou reageren, is weer eens wat anders :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:58

Huertecilla schreef:
Dat bedoel ik; geen ´is simpelweg irritant´ maar geníet van die paar mogelijkheden. Het is niet of NL vol loopt met koeien op de weg. Hmmm, of schrijf ik nu iets ongelukkigs. Laat maar staan ook, het wordt toch opgevat zoals de lezer wil :P

hc

over de weg lopen ze idd niet echt vaak ;)
zolang de kuddes niet agressief worden (en je je afstand houd) vind ik het allemaal goed, en zelfs leuk ;)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:13

Ik reed laatst met een frans meisje over de hei bij Ermelo (tijdens de Fasna Trail) Die stond toch wel heel raar te kijken toen allemaal koeien op het pad lagen.

Ze zei nog iets als: Nederlands zetten ook overal koeien neer.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 23:14

Het is het gebied van de begrazers. Dus persoonlijk zou ik zo goed als ik kan er om heen gaan of wachten. Genieten van het uitzicht zeker!