Wat vinden jullie een prettige lezer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:16

Mijn papa. O:) Ik vind het gewoon fijn omdat ik weet hoe hij voorleest en in al die jaren heeft hij nog geen een keer fout gelezen. :P Hij leest heel rustig, maar duidelijk.

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:53

-Die niet zenuwachtig zijn voor het lezen.
-Niet zachtjes praten.
-Ook niet 'gillen'.
Ik vind mezelf fijn voorlezen, alleen dat is moeilijk als ik wedstrijd moet rijden. Boekje in me handen en rijden tegelijk. :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:46

Lowara schreef:
kleine edit: mjah.. mijn voorlezers zijn trouwens niet populair bij buitenconcoursen vanwege naast liggende bakken en ruiters die trachten hun voorlezer te horen :+

Ik ontken alles O:)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:02

MamaMiesje schreef:
Lowara schreef:
kleine edit: mjah.. mijn voorlezers zijn trouwens niet populair bij buitenconcoursen vanwege naast liggende bakken en ruiters die trachten hun voorlezer te horen :+

Ik ontken alles O:)

Me too :+

Lowara

Re: Wat vinden jullie een prettige lezer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:54

heb inmiddels al een klein legertje opgebouwd aan hard roepende bokkers :+

samantha_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:08

Dat ze heel duidelijk praten maar niet schreeuwen
xx

UvantesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:31

Het is handig als diegene je al eens eerder heeft voorgelezen zodat je de stem al een beetje kent (vind ik), met name als er meerdere proeven tegelijk aan de gang zijn.

Ik vind het fijn als deze een beetje schreeuwt, zodat ik het in ieder geval kan verstaan. ;)

En natuurlijk is het fijn als ze op tijd voorlezen wat je moet doen.:P

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:41

Mijn mama leest me altijd voor omdat ik tijdens de proef zo geconcentreerd ben dat ik soms eventjes de wereld om mij heen vergeet en zij dringt wel door in m'n wereldje doordat ze heel duidelijk en hard voor leest. Ook vind ik het fijn als ze het herhaalt. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:28

Duidelijk en luid spreken, maar niet schreeuwen. Ook het liefst eentje die twee letters vooruit leest en de oefening herhaalt.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:33

Mijn moeder leest precies goed :j Ze schreeuwt niiet (waar ik écht een hekel aan heb), maar ze leest gewoon luid en duidelijk. Ze is mooi op tijd met lezen en herhaalt ook (ook weer niet té vaak, want dat vind ik ook niet fijn).

Terkan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 19:27

Ashley__ schreef:
Mijn moeder leest precies goed :j Ze schreeuwt niiet (waar ik écht een hekel aan heb), maar ze leest gewoon luid en duidelijk. Ze is mooi op tijd met lezen en herhaalt ook (ook weer niet té vaak, want dat vind ik ook niet fijn).

Denk dat ze de hele proef met je mee draait (ook qua lichaamshouding), klopt dat?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 20:31

Eentje in tenu zodat die naast mij op de bok kan gaan zitten. Dan hoeft er niet geschreeuwt te worden, weet ik zeker dat ik alles versta en kan ik 'nog eens' vragen als ik het net niet lekker versta.

Ik men en van af de kant voorlezen mag ook hierbij. Maar ivm dat je wagen altijd nog wat extra geluid maakt(heb het wel gehad dat een belangrijke letter weg viel in een rammel van de wagen) vind ik het fijn om vanaf de wagen voor gelezen te worden.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:06

@Dennis:
kent de lezer de proef uit zn hoofd dan? Lijkt me niet makkelijk lezen, op zo'n hobbelende wagen!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:23

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:33

Het liefst iemand die hard brult, maakt mij niet uit dat ze 3 straten verderop nog te horen zijn.. (doe ik zelf ook altijd)

Verder idd optijd voorlezen, niks vergeten en duidelijk articuleren...

gvmf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:06

Mijn "pleegpapa" :P Hij leest altijd voor en ik ben helemaal ingespeeld op zijn stem. Dus als hij begint te lezen hoor ik alleen hem nog. Precies op tijd altijd, juiste hardheid en over 8 jaar nog maar 2x een fout gemaakt. Ideaal!Heerlijk je eigen prive-voorlezer O:)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:09

Duidelijk articuleren, nog een keer herhalen, hard praten maar niet schreeuwen.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:31

Eigenlijk weinig :D Ik rijd mijn proeven altijd uit het hoofd.

Nee, als ik een lezer hoor is dat dus bij iemand anders. Ik vind het fijn om te horen als iemand luid en duidelijk praat maar niet schreeuwt en de oefeningen/onderdelen een keer herhaalt.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:26

Luid en duidelijk en het volgende voorlezen terwijl ik nog met huidige oefening bezig ben, het liefst 1 x en af en toe oog contact makend begrijpend als ik het even niet heb meegekregen :D en vervolgens nog een keer leest :P

Zelf lees ik ook als bovenstaand en probeer ik het wel 2 x te herhalen, de 1ste keer wil ik nog een hoop van de tekst wegmoffelen en de 2e keer doe ik het iets uitgebreider :P

Wel leer ik mijn proeven altijd uit mijn hoofd, ik hou er niet van om onverwacht voor verassingen te komen te staan in de proef.

Michelle124

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 15:37

Duidelijk spreken, en nog een keer herhalen als het kan :+

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:55

Ik doe het uit mijn hoofd..
papa las altijd steevast te laat toen we in de hogere klassen kwamen.. En ik doe er heel veel voor dus dan wil ik op zo'n moment niet afhankelijk zijn van iemand, dus dan doe ik het liever zelf :) ik leer en rijd ze dus altijd uit mijn hoofd.

Coventry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:26

Iemand die duidelijk en verstaanbaar leest. En sommige dingen nog een keer herhaald. :+

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:18

Duidelijk en verstaanbaar.

Dat als ik met een oefening bezig ben, als ik er middenin zit, bijvoorbeeld a-x-a grote volte, dat als ik dan op de helft ben dat ze de volgende oefening voorleest.
En dan als ik met die volte dus klaar ben en naar de volgende oefening ga dat ze het dan nog een keer roept.
Dus eignelijk elke oefening 2x zegt.

Mijn moeder kan heel fijn voorlezen :)

Andalusians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:50

Duidelijk spreken en de oefeningen een paar keer herhalen.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 13:11

Duidelijk spreken en een oefening eenmaal of tweemaal opnoemen. Afhankelijk van de windkracht of andere voorlezers of er gesproken moet worden of geschreeuwd, haha. :))
Mijn moeder kan perfect voorlezen. Ik heb veelal last van een overslaande stem (ik moet bijna schreeuwen, want moederlief is minder goed in luisteren, haha).