Wat is jullie ervaring met de stichting True Illusion?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tommie6600

Re: Wat is jullie ervaring met de stichting True Illusion?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:12

Wat schimpje zegt klopt helemaal. geen geld teveel paarden. Geen goede verzorging wel goede bedoelingen. wonden die werden behandeld met middelen wat nu niet eens meer is toegestaan en waardoor het erger wordt. Paarden die op beton en beetje mest staan. En vertrekken met de noorderzon zodra de schulden oplopen.Er zijn stichtingen die het veel beter voor elkaar hebben. Ik zou mijn paarden er nooit naar toe doen.
Kan mij haast niet voorstellen dat het nu beter is...

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:18

Ik ken het niet, maar staan de paarden in Nieuw Buinen? Ik kan er wel eens gaan kijken, dan kan ik een objectieve reactie geven.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:31

Mariska_28 schreef:
Ik ken het niet, maar staan de paarden in Nieuw Buinen? Ik kan er wel eens gaan kijken, dan kan ik een objectieve reactie geven.

Zoals in voorgaande posts al gezegd is, ze staan in Hoogland en Zeewolde. ;)

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:32

_Undercover schreef:
nien_whit schreef:
nee, klopt, daar zeg jij ook niks over, maar schimpje zegt wel dingen daar over. misschien niet helemaal letterlijk zo, maar ze zegt t wel.
maar dr paarden zien er idd goed uit :D

Maar misschien is het wel zo geweest.
Dat kan altijd nog, wij waren er niet bij toen Schimpje er was.

Maar ik wel, kom er al zo'n 13 jaar...
Kom de foto's in mijn albums en op de pc maar een keer bekijken.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:33

tommie6600 schreef:
Wat schimpje zegt klopt helemaal. geen geld teveel paarden. Geen goede verzorging wel goede bedoelingen. wonden die werden behandeld met middelen wat nu niet eens meer is toegestaan en waardoor het erger wordt. Paarden die op beton en beetje mest staan. En vertrekken met de noorderzon zodra de schulden oplopen.Er zijn stichtingen die het veel beter voor elkaar hebben. Ik zou mijn paarden er nooit naar toe doen.
Kan mij haast niet voorstellen dat het nu beter is...

Hoe verklaar je mijn foto's dan?

Suusx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 22:01

maar het klopt volgens mij wel dat ze te weinig geld hebben en te weinig tijd.. Als ze en genoeg geld hadden en genoeg tijd hadden waren ze denk ik wel een hele goeie stichting geweest. Als ik een stichting had en te weinig tijd en geld had dan zou mijn stichting denk ik ook niet geweldig zijn, misschien wel slechter dan true illusion, want true illusion is volgens mij niet echt slecht...ik denk gewoon dat ze zo veel mogelijk paarden en pony's willen opvangen, maar ze hebben gewoon te veel. als ze nou wat minder paarden en pony's hadden... want ze hebben naast alle stichting paarden als het goed is ook wel wat eigen paarden/pony's zoals rainbow, xantippe, willow en quana misschien zouden ze die dan moeten verkopen...

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 22:02

Maar met de eigen paarden verdienen ze weer geld voor de stichtingpaarden, o.a. door ponyritjes, ponykampen, en lessen.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 11:25

Suusx schreef:
maar het klopt volgens mij wel dat ze te weinig geld hebben en te weinig tijd.. Als ze en genoeg geld hadden en genoeg tijd hadden waren ze denk ik wel een hele goeie stichting geweest. Als ik een stichting had en te weinig tijd en geld had dan zou mijn stichting denk ik ook niet geweldig zijn, misschien wel slechter dan true illusion, want true illusion is volgens mij niet echt slecht...ik denk gewoon dat ze zo veel mogelijk paarden en pony's willen opvangen, maar ze hebben gewoon te veel. als ze nou wat minder paarden en pony's hadden... want ze hebben naast alle stichting paarden als het goed is ook wel wat eigen paarden/pony's zoals rainbow, xantippe, willow en quana misschien zouden ze die dan moeten verkopen...

hier ben ik het helemaal mee eens

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:58

Ik weet niet hoe de situatie is van de paarden die ze zelf moeten verzorgen.
Mijn merrie staat bij een adoptant die er prima voor zorgt.
Tuurlijk zou ik zelf dingen anders doen, maargoed ik ben op dit moment nog steeds niet instaat om zelf 100% voor een paard te zorgen vanwege mijn rugblessure.
Vandaar dat ik haar ook afgestaan heb en ik nu ook geen zeggenschap meer heb.
Gelukkig heb ik contact met de adoptant van Jersey en help ik haar als zij vragen heeft of kom ik langs om te helpen mocht at nodig zijn.

Ik vindt het trouwens ook jammer om te horen dat ze "misschien" te weinig tijd en geld hebben om voor de paardjes te zorgen.
Ik zou me zo aanmelden als vrijwilliger als het kon.
Misschien in plaats van hier oordelen of ze het wel of niet goed doen, dat er misschien mensen in de buurt zijn die graag een verzorgpony willen of die het leuk vinden om uit te mesten en te helpen in ruil voor een uurtje rijden ofzo?

Ik hoor van veel mensen dat E haar hart op de goede plek heeft zitten.
Ik denk dat dat ook wel zo is.. ik bedoel al die paarden en verschillende weilanden dat kost tijd en geld en als je niet van paarden houd waarvoor doe je dan al die moeite??

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:03

@ Jordy:
Er zijn verschillende meiden die een paard of pony huren of leasen. Ze betalen hier een bepaald bedrag voor per maand, en ontnemen M en E een hoop zorg, en delen ook mee in de kosten.
De meeste eigen paarden hebben vaste verzorgers, en bijna alle stichtingpaarden ook wel, behalve degenen die nu op de wei staan. Hoewel daar ook regelmatig meiden komen poetsen en knuffelen.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 20:13

Citaat:

Citaat:

Wil je dan zeggen dat je álle paarden kent?
Op elke plaats, een keer geweest bent waar de paarden staan?

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:18

Ik zelf snap het eigenlijk gewoon niet,
Ze heeft zeker haar hart op de goede plek liggen en houd ook erg veel van haar paarden. Ik snap niet hoe dit allemaal kan dan? En wat jij vroeger over de stichting hebt geschreven Moosje klinkt vreselijk.

Ik vind dat E. gewoon goed bezig is maar zo'n stichting kost ook wel wat geld en tijd. Misschien moeten ze idd wat vrijwilligers zoeken die het heerlijk vinden om voor paarden te zorgen en ze te laten opknappen :)

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 20:22

Jordy schreef:
Misschien in plaats van hier oordelen of ze het wel of niet goed doen, dat er misschien mensen in de buurt zijn die graag een verzorgpony willen of die het leuk vinden om uit te mesten en te helpen in ruil voor een uurtje rijden ofzo?

Ik ga het aan haar voorstellen, in de winter komen de paarden weer op stal te staan 's avonds en een hulpende hand wordt altijd wel gewardeerd :j

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:31

Zoals ik hierboven al schreef:

Moosje schreef:
@ Jordy:
Er zijn verschillende meiden die een paard of pony huren of leasen. Ze betalen hier een bepaald bedrag voor per maand, en ontnemen M en E een hoop zorg, en delen ook mee in de kosten.
De meeste eigen paarden hebben vaste verzorgers, en bijna alle stichtingpaarden ook wel, behalve degenen die nu op de wei staan. Hoewel daar ook regelmatig meiden komen poetsen en knuffelen.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:32

_Undercover schreef:
Citaat:

Citaat:

Wil je dan zeggen dat je álle paarden kent?
Op elke plaats, een keer geweest bent waar de paarden staan?

Yep...
Er zijn er een aantal die er maar heel kort geweest zijn, en vrijwel direct zijn geadopteerd, die heb ik niet gezien nee.
Maar verder allemaal.

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:06

@Moosje: ik vind dat de M. en E. het heel goed doen. Maar ik wou even iets kwijt,
Je zegt dat je er al heel lang komt en alles gezien hebt maar sommige mensen die hier reageren kunnen ook van vroeger zijn en ik heb gelezen dat jij het daar toen ook niet goed vond?

Niets ergs hoor viel me alleen op ;)

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 21:15

Ja, toen wel ja, maar werd toen ook beinvloed door anderen. ;)
Laatst bijgewerkt door Revanches op 12-12-09 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten na deze reactie verwijderd. Aangezien dit al een oud topic is. Gelieve niet meer in te reageren.