Een 8 op verzorging... Hoe vasthouden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Een 8 op verzorging... Hoe vasthouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:18

Op de haflingerkeuring zie je ook bijna alleen nog afgeschoren sokken, dus zo veel waarde hecht men er bij de haflingers niet meer aan, aan die sokken.

Maar da's ff heel erg offtopic.

Ontopic: ik kan me voorstellen dat jouw Groningerpaarden niet direct als ras herkend worden in de ring, dus in die zin zou het niet erafhalen van de sokken minpunten op kunnen leveren, Uums. Maar ik heb zelf eigenlijk ook nooit wat aan sokken gedaan, om de simpele reden dat Duvel panisch van de tondeuse was, en ik heb niet het idee dat ik daardoor minder punten kreeg voor de verzorging, dus als ik jou was, zou ik me die moeite besparen. Zolang ze altijd zo netjes wit zijn als op de foto, moet het eigenlijk geen enkel probleem zijn.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:22

Rassen als een haflinger/fjord dienen volgens de normen van het ras getoileteerd te worden.

Ik vind echt dat er verschrikkelijk veel combinaties rondrijden waarbij de verzorging niet op orde is. Ongewassen staarten, slordige vlechten, vieze voeten, tuig wat niet goed zit, dekjes die slordig zitten, wapperende plastrons en ga zo maar door. Op elk concoursterrein zie je dat nog gebeuren.

patty3008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:02

ik heb een hoop geschreven en zoals ook al eerder verteld is geeft de ene standaard een 7 en de andere een 8.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:23

Olivierlover schreef:
Yvank_ schreef:

Ben scheren we wel op , en manen en staart wassen we en hangen los :)

is het niet zonde om z'n mooie grote sokken af te scheren dat is toch juist echt haflinger dat is toch een typische kenmerk?

Nou ze heeft niet veel sok, maar ze gaan dr sowieso af hoor. Dat stellen ze op de keuring niet op prijs :n

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:02

Helma_Amber schreef:
Heb ik ook een keer gehad met de mijne in het L1. Kreeg ook een 6 omdat hij veel te dik was. Nou is die van mij ook een stevige jongeman en wordt hij al rond als hij alleen nog maar naar eten kijkt. Op dat moment was het winter en hij was hij lekker dun voor zijn doen, dus ik vond het maar apart.
Het is gewoon een stevig type paard net als die van jou, dat is het ouderwetse type, maar dat snappen sommige jury's niet helemaal.

ik heb juist een te dikke fjord, stond laatst wel een opmerking bij onderaan, maar heb verder altijd een 8 voor verzorging. Dat dikke hoort nu eenmaal bij het seizoen, die koudbloeden worden gewoon snel dik. ze staat al op een schrale wei, dus meer kan ik er niet aan veranderen.

Ik vlecht wel altijd netjes de voorpluk in, dat zag ik bij degene met en fjord op pagina 2 (die steeds een 6 krijgt) niet, misschien dat het invlechten van de voorpluk een puntje helpt? We hebben al zo weinig te vlechten bij ons ras, dus die voorpluk doe ik altijd wel mee.

verder ben ik benieuwd of mijn nieuwe jasje binnenkort inloed heeft op de punten. Ik rijd nu met bruin tuig en bruine laarzen, maar jasje en cap nog zwart. Nieuw jasje staat in bestelling, dus straks zijn we volledig bruin.

sharintje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:20

Het ligt er echt aan welke jury je hebt,
Ik ken niemand die ooit een 9 of 10 voor verzorging had.
Dus kun je er niet zo heel veel aan doen....

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 08:46

Blijheid schreef:
Ik heb wel eens iemand gezien met een voorlezer die er met groeten achter kwam dat de peesbeschermers nog om zaten.

Voorlezer: "X halthouden groeten, en blijven staan! Blijven staan!"
Ruiter : *kijkt verbaasd opzij*
Voorlezer:" Blijven staan! Blijven staan!"
*voorlezer rent de bak in, doet de peesbeschermers af, pony blijft doodstil staan*
*voorlezer rent met peesbeschermers de bak weer uit*
"Voorwaart is arbeidsdraf*
Etc

Toen moest de jury vooral heel erg lachen.
Maargoed, terug ontopic!

Hihi, had zo mijn vader kunnen zijn := Ik kwam zo uit het springen, alleen ander zadel op zn rug, maar de pees en strijkjes zaten nog om :+ De jury echt zo kloppen op het raam en wijzen... Ik zo van :? en mijn vader zo van :o? Toen kwam de jury zo naar buiten: "Je peesbeschermers moeten af!" "Huh? Moet dat dan?" Vroeg mijn vader :+ hahaha

En ja ik had nog de simpele weide-vlechten er in hangen, alleen zn staart heel mooi wit gewassen... Alleen dus lelijke vlechten, toch nog een 8 :Y)