bodyprotector

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Desiree

Re: bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:26

Daar heb je gelijk in, maar ik zat soms best wel voor over.
Dus voor mij was het echt best een uitvinding.
en je wend er wel aan.

Liefs Desiree

PonyLovert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 20:37

ja het rijden lukte goed met de body projector
en veiligheid gaat voor alles

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:41

Ik heb hem puur voor het crossen voor de veiligheid. Verder vind ik het een onding :=

Flippo64

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:10

Als hij goed past ben je er na 3/4 keer aan gewend, dan merk je er niks meer van.
(ik heb er een met 'blokjes')toen ik m de eerste keer aan had met rijden kon ik niet
van mijn paard af komen maar daar ben ik wel aan gewend nu :+ . Ik rijd meestal
op de jonge en moeilijkepaarden en ik ben toch wel zelfverzekerder als ik mijn
bodyprotector draag. Ik ben er 1x af gevallen sinds ik m heb, en ik heb er helemaal
geen last van gehad. Ik hebm gekocht omdat ik er een keer toen ik er af viel met
mijn rug op de houten rand om de buitenbak viel, ik had de 2 weken erna een
beetje last van mijn rug. Toenheb ik dus besloten om er toch maar een te kopen,
het was wel 100 euro maar ik ben blij dat ik hem heb. pas geleden is er iemand
anders van haar paard gevallen en ze had een klap op haar rug gehad. ze droeg
geen bodyprotector maar ik zegook niet dat ze er geen last van had gehad als ze
er wel 1 aan had maar ik vind het een prettig idee als ik m aan heb. ik vond m ook
duur, maar ik vond dat ik beter dat geld uit kon geven dan een risico te lopen.

Winterhold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:12

Ik rij altijd met protector. ik bedoel, zelfs de gezelligste oude pony kan schrikken en ik heb geen zin met gebroken ribben op een hindernis te liggen. In het begin voelde hij wat vreemd, maar ik vind het nu eigenlijk wel prettig; zonder voel ik me een stuk minder veilig.

m_a_r_l_y

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:55

ik heb er geen :o

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:01

elias schreef:
Ik heb er ook pas een gekocht, ben hem maar gaan indragen, op het paard, maar ook als je er niet opzit, des te sneller hij gaat vormen.
Ik heb hem van USG

en nu heb ik hema al een tijdje.
ik vind hem zelfs lekker zitten nu!
je zweet inderdaad wel lekker ja... nouja...

Fixie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 10:31

Het is even wennen en het zit in het begin niet zo lekker haha
maar je gaat er wel recht op van zitten (gedwongen)

Jenny_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:00

Tot nu toe heb ik hem alleen maar gepast, over een week of 2 mag in eindelijk weer rijden.

Mijn kinderen dragen ze wel met het rijden (nu ook tijdens gewone lessen) en die hebben er geen last van. Zijn ook nog niet anders gewend.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:08

Het is mij onwijs mee gevallen! Ik wilde er nooit aangeloven, maar toen ik ging crossen, moest ik wel. Eigenlijk heb ik er totaal geen last van met rijden.

ShetjesFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:42

Het is nog niet helemaal zeker of ze wel veilig zijn: je kan namelijk je nek behoorlijk bezeren als je valt (was laatst ng op een nieuws site te vinden)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:20

ik ben 2 x op ponykamp geweest bij een manege waar ze verplicht waren, en je went er wel aan! als ie goed past tenminste, anders zit het wél vervelend, vind ik (mijn maat was steeds al weg als ik niet snel genoeg was). maar goed, dat is mijn mening :D

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:28

Ik draag een bodyprotector met springen en buiten rijden. Voel me er safer mee. Hij zit absoluut niet vervelend en belemmerd mij niet in m,n bewegingsvrijheid. Heb één met losse elementen (zie foto). Heb ook een bodyprotector gehad die uit een groot stuk schuimrubber bestond (van USG) En die vond ik wel vervelend zitten. Enige nadeel vind ik dat als het echt warm weer is dat je het wel echt warm krijgt, maargoed dat houd je toch en dat neem ik voor lief.

Afbeelding

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:29

ShetjesFan schreef:
Het is nog niet helemaal zeker of ze wel veilig zijn: je kan namelijk je nek behoorlijk bezeren als je valt (was laatst ng op een nieuws site te vinden)

ging dat niet over die bodyprotectors met een ingebouwde airbag? Die je aan je zadel moet koppelen?

Flippo64

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 18:23

Meryl schreef:
ShetjesFan schreef:

ging dat niet over die bodyprotectors met een ingebouwde airbag? Die je aan je zadel moet koppelen?

het lijkt me wel, want daarbij zit ook een 'bescherming' in je nek..

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 11:38

Ik heb er 1x mee gereden op een kamp omdat het daar moest.
Dat doe ik dus nooit meer, het zit echt voor geen meter, ik blijf gewoon zonder rijden :Y) .

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 12:19

Meryl schreef:
Ik draag een bodyprotector met springen en buiten rijden. Voel me er safer mee. Hij zit absoluut niet vervelend en belemmerd mij niet in m,n bewegingsvrijheid. Heb één met losse elementen (zie foto). Heb ook een bodyprotector gehad die uit een groot stuk schuimrubber bestond (van USG) En die vond ik wel vervelend zitten. Enige nadeel vind ik dat als het echt warm weer is dat je het wel echt warm krijgt, maargoed dat houd je toch en dat neem ik voor lief.

http://www.ruitersport-levade.nl/images ... trider.gif

Ik heb ook de bodyprotector van USG, maar ik vind hem juist heel lekker zitten!
misschien had je niet de goede maat?
het voelt bij mij aan als een voorverwarmde bodywarmer zegmaar, niet handig in de zomer, maar in de winter ózo lekker!

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 12:31

De maat was goed van de USG, maar doordat die brodyprotector uit 1 stuk schuimrubber bestaat voelde ik me belemmerd in m,n bewegingsvrijheid. Nu dus één die uit losse onderdelen betstaat en ik moet zeggen een wereld van verschil!

Kyr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 13:15

Als ik ga springen draag ik altijd een bodyprotector. Het zit niet heel erg lekker ofzo. Maar ik kan er prima mee rijden hoor.

Anneliees_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 16:18

Ik heb ook een bodyprotector, maar ik gebruik hem bijna nooit .. Ik vind het erg onhandig om mee te rijden,
er zit altijd wel iéts van in de weg vind ik xD Kan aan de maat liggen, of gewoon aan mij, geen idee :P
Om bovenstaande reden rijd ik er dan ook niet graag mee, maar als ik op n paardje moet rijden
die wel ns gemeen uit de hoek durft te komen doe ik 'm toch aan voor alle zekerheid, liever rijden met een irritante
body dan mn rug breken ofzo ..

PonyLovert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 19:42

Bij mij vindt ik het nu makkelijker om mijn rug recht te houden en ik voel mij veiliger

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:39

ik spring er altijd mee, geeft toch een veiliger gevoel
ben ooit van mijn pony afgevallen met bodyprotector en was heel blij dat ik hem aan had!
kan nu niet meer zonder, zorg er wel voor dat hij niet bevriest.. dan krijg je hem niet goed aan en word hij heeeel stijf,,.

xErnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:26

ik heb alleen een bodyprotector om als ik buiten rijd of spring. het irriteerd me een heel klein beetje, maar ik kan er wel mee rijden.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:49

Hallo,

Ik rijd met bodyprotector als ik buiten ga rijden, in de bak deed ik dat ook, maar nu niet meer. Zit de 1e 10 minuten vreselijk in de weg, en daarna voel ik hem niet meer. Ben hem een keer vergeten aan te doen, en toen voelde ik me als bij het autorijden zonder gordel. Onveilig dus.
Alleen hooog zomer (25+) doe ik hem naar buiten niet om als ik met meerdere paarden op pad ga. Als ik alleen op pad ga, dan zou ik hem zelfs nog omdoen als het 30 graden was.

Coco_Endiamo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:25

Ik rij eigenlijk altijd met bodyprotector! In het begin vond ik het heel erg vervelend en wennen en vond het moeilijk om er mee op testappen en afstappen:P maar dat went allemaal!
Nu vind ik het echt heel fijn en als ik zonder rij voel ik me echt kaal :P en in de winter is het lekker warm! en ik val nog wel is en dan is het ook wel handig :+