wat is een fijn vliegenmasker?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: wat is een fijn vliegenmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 16:33

Ook nooit van gehoord. Die van mij dragen ze van ochtends vroeg tot net donker en dat het hele (zon)seizoen. Oogjes doen het allemaal nog prima :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 16:38

mijne draagt m wel eens dag en nacht, nog nergens last van en ik heb ze al jaren...
Doordat de zon anders het oog binnenkomt?? nee hoor, dat is onzin, licht beschadigt toch geen hoornvlies, stof en steentjes of vuil kan het hoornvlies beschadigen maar geen andere lichtinval.
Ik denk dat die meneer bedoelde dat als je masker te strak zit en de wimpers naar binnen krullen en dat dan het hoornvlies beschadigen kan?
Je moet gewoon zorgen voor een goed passend masker waarbij de ogen en wimpers vrij liggen en het masker goed aansluit langs het food, dan kan er weinig fout gaan.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:41

Ja Cissy dat lijkt mij ook een betere verklaring........ anders zou ik nu onderhand van het dragen van m'n eigen zonnebrillie ook last moeten hebben van een hoornvlies beschadiging!

Jammer dat mensen zich er altijd zonder iets te vragen zich tegenaan bemoeien....... Hij heeft dat ding gewoon nodig! Hij doet m nog graag op ook 's ochtends, hij staat er dan helemaal klaar voor!
Moet wel goed passen inderdaad, maar dat geldt eigenlijk voor alles!

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:29

ik denk ook dat de man dat bedoelde ja.

en ach onwetende mensen die zich er mee bemoeien houd je altijd. zo heb ik eens een keer gehad dat iemand de dierenbescherming had gebelt omdat mijn paard zomers met een deken opliep en dat was zielig... was een vliegendeken, maar dat zag de man van de dierenbescherming zelfs niet. heb m maar verteld dat als je geen verstand van paarden hebt je niet moet komen zeuren.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:05

Jee, ja, die mensen blijf je houden, vond het toch ook een raar verhaal. De DA in Duitsland die ons paard geopereerd heeft vond het ook een raar onzinnig verhaal!

principal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:39

Hoi, heb ook een vliegenmasker aangeschaft, past prima, gewoon van hh. In de wei gaat goed, alleen paardje wordt al vroeg buiten gezet, door de staleigenaar, kan ik het masker gewoon op stal ook omhouden, nu kom ik zelf nog langs om deze om te doen, heb al gevraagd of die het wil doen, hij doet nl wel de halsters om, maar denkt dat straks iedereen gaat vragen om een masker om te doen.

Dat kost hem teveel tijd, is ook boer nl.

Zou dit kunnen omhouden de gehele dag, of wat anders verzinnen dan maar?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 08:15

's nachts omhouden bedoel ??
Bij de meeste maskers wordt het afgeraden omdat door het donkere gaas het zicht 's nachts toch wel verminderd.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 12:52

elastisch is inderdaad niets.. Heb er 1 voor m'n pony gehad, met als resultaat een paar 'mooie' witte vlekken op z'n neus :( Ding had ongelofelijk lopen knellen terwijl het masker voor de rest juis wer veel te groot leek.. Echt een onding.

Nu heb ik voor beide paarden die funny-eyes maskers uit amerika die ezumi besteld. Die zitten werkelijk perfect en zelfs die sloophamer van een paard van mij kan er aardig mee uit de voeten. Vorig jaar gekocht en voor paar weken terug had die dan dat het bont op de neusrug iets los was gaan laten van het masker. Dus hij heeft het aardig lang vol gehouden! Echt super maskertjes, en betaalbaar, en funny :D

het ook zo'n zwarte HH gehad, maar die was vrij snel kapot aan het oor en de pasvorm was niet erg fijn. Knelde bij de ogen. Merrie heeft er nu 1 van stecolin. Hij zit erg mooi, of hij duurzaam is weet ik nog niet, ze heeft hem sinds donderdag.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 09:36

ik heb er een van de paardendrogist, wel prijzig 35 euro, de field relief, super pasvorm, heel fijn ding. Heb hem vorige week gepast, niets aan het handje, twee dagen later werd ik alleen door de stalhouder gebeld dat mijn paard weigert hem om te doen. Als hij hem ziet, duikt hij in de hoek van de stal, panisch is hij. Ik moet dus iets anders gaan bedenken..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 09:46

Leuk om dit te lezen. Gezien de vreselijke berg steekbeesten dit jaar, ook ik overstag.

Mijne heeft er 1 sinds vrijdag (HH) met oren :D was even passen en meten,
had niet verwacht mijn pony van 1.45 in een XL te moeten doen.

Zaterdag had ze de oren al redelijk gesloopt, belt net een stalgenootje dat de oren er bijna afliggen :( .
Heb dus nu een HH zonder oren, blijkbaar (gaat zometeen naar stal met draad en naald)
(staan bomen in de wei, langs 1 rand, dat is dus daas land en kun je hartstochtelijk schuren)

Wordt dus volgende week weer shoppen.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 07:20

Ik heb inmiddels een aantal keer mijn Cashel masker in gebruik gehad, echt een super masker , maar niet voor mijn paard die een fanatieke roller is en zijn hoofd compleet wil bedekken met modder :+ Het gaas van de cashel klapt op de ogen naar binnen waardoor het de ogen van mijn paard weer meer irriteerd.

Wie heeft er dus een goed alternatief, wat dus wel echt rolproof is ? :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 08:26

@Splash: geen enkel masker is rolproof. Alle maskers die door stugheid van de ogen af moeten staan zullen dat probleem geven. De maskers van die hele dunne stof hangt vaak op de oogharen en vinden de meeste paarden ook niet fijn. Maar als dit niet werkt kun je ze allicht eens proberen.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:40

@DD, daar was ik dus al bang voor! Ik ga nu zo'n goedkope dunnere proberen te scoren en hopen dat wat beter gaat.