Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

).
Shahazai schreef:Natuurlijk kan jij op het gras een lekker rengalopje maken!
Het is wel verstandig het stuk eerst te verkennen (als je het nog niet kent) op kuilen en andere onregelmatigheden.
En zoals net gezegd is, overal kunnen ongelukken mee gebeuren. Dan kunnen we beter de hele dag in ons bed blijven liggen en onze paarden ingepakt op stal zetten.
_Marianne_ schreef:Ik heb een heerlijke weide om te galoperen, en ideaal voor een keertje te racen. Gras is toch juist goed om op te galoperen in tegenstelling tot asfalt.
Waratje schreef:asfalt is er gewoon volstrekt ongeschikt voor (lees: levensgevaarlijk).

Destino schreef:Als je een lang stuk gras hebt, wat je gecontroleerd hebt op kuilen en dergelijke dan kan het wel volgens mij.
Zorg wel dat het niet nat is, anders gaat je paard sneller glijden, ook gemaaid gras is glad!
Ik heb trouwens nog nooit gehoord dat je onbeslagen op asfalt kunt galopperen?
Marieke_K schreef:Linsey_X schreef:Zolang het glas niet nat enz is, er geen kuilen zijn en geen scherepe bochten hoeft te maken waarom niet??
Duindigt is toch ook een gras baan?
Maar op Duindigt weten ze zeker dat er geen hobbel of kuil of flesje of glas of verzin zelf maar in het gras ligt. Dat weet je met een buitenrit niet. Zelfs niet op het ruiterpad.
zal niet vaak zijn maar komt wel eens voor.. Destino schreef:Maar is het dan niet schadelijk voor de benen?
Citaat:Ik heb het ook nog nooit gezien trouwens..