Uiteraard zal de tegenpartij aanvoeren dat het niet voldoende bewijs is. Er moet eerst een duidelijk dossier gemaakt worden met alle stukken.
1. afstandverklaring door ex.
2. verzoeken die zijn gedaan om het paspoort te krijgen van de ex (ik hoop dat deze schriftelijk zijn gedaan)
3. De overeenkomst tussen de stalhouder en de leverancier waarin staat dat het paard een betaling is in nature voor de openstaande schulden. (hopelijk wel een reeël bedrag)
4. de leverancier die nu dus eigenaar is, moet aangifte doen.
Met al deze stukken (in kopie uiteraard) naar een advocaat en of rechtswinkel en de ex kan naar mijn mening dan voor diefstal aangeklaagd worden. Belangrijkste is de overeenkomst dat de stalhouder geen eigenaar meer is, want dat heeft de ex dus het paard van iemand meegenomen die niets met deze zaak te maken heeft. Is de stalhouder nog wel eigenaar, is de overeenkomst tussen stalhouder en leverancier niet waterdicht of als het openstaande bedrag niet in verhouding staat tot de waarde van het paard kan dat een probleem worden. In dat geval kan de overeenkomst tussen de stalhouder en de leverancier als niet bindend worden beschouwd en is de stalhouder dus eigenlijk nog de eigenaar. En omdat je zegt dat er problemen zijn m.b.t. de betaling van alimentatie (stalhouder betaalt niet neem ik aan) kan de ex het paard zien als betaling van de alimentatie. Chique is het uiteraard niet, maar juridisch wordt jullie zaak dan wel een stuk zwakker.
In ieder geval succes en ik hoop vooral voor het paard dat het snel duidelijk wordt wie de eigenaar is.