Uit de wei halen met wat lekkers of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:55

Myour schreef:
Zoveel mogelijk verschillend, maar dan ga ik volledig off topic. Mijn paard keek nog steeds hetzelfde nadat ie vandaag snoepje kreeg in de wei :) maar ik ga eens de test doen: kijken of m'n paard 'williger' is mee te komen als ie iedere dag een snoepje krijgt als ik aan kom lopen. Ben benieuwd.

EDIT.

Moet ik erbij zeggen dat niet ieder paard zich beter voelt met een snoepje. Iets lekkers is namelijk de laatste stap: Veiligheid, comfort, spel en daarna pas voedsel. Wordt je paard niet voldaan in de eerste drie dingen, zal hij weinig opsteken van een snoepje. Veel paarden hebben die eerste drie echter wel (is gewoon basis welzijn) en werkt een snoepje als extra motivatie. De gezichtsuitdrukking van mijn paard verandert compleet als hij merkt dat er wat voor hem inzit en ik heb dat ook met veel andere paarden zien gebeuren. Voordat hij echter naar me toe kwam rennen, waren we wel ruim anderhalf jaar verder: wat je met de rest van de tijd doet als je met je paard bent is dus ook van belang. Als hij nu een dag eens niet kom, vraag ik me altijd af wat ik de dag ervoor fout heb gedaan, dat hij nu niet meer komen wil.

Myour

Re: Uit de wei halen met wat lekkers of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 19:02

Interessant, en vind je ook de reden dan? Of is het gewoon: een dag geen zin?
Het enige wat ik 'anders' doe is altijd het initiatief vanuit mijn paard te laten komen als ik de wei in kom. Ik pak hem pas wanneer hij heeft opgekeken, even aan me gesnuffeld heeft en ik hem een 'aai over z'n bol' gegeven heb gegeven. In deze 10 maanden is hij twee keer op me af komen lopen, de andere keren keek hij me tegemoet. De laatste keer dat hij zelf kwam aangelopen was de dag nadat ik voor het eerst op hem gezeten en 'gereden' heb :Y)

cynthiia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:37

ik zou niet belonen tijdens het uit de wei halen, wel met een halsklopje maar verder niet..
worden ze te verwendt en wennen ze daar veel te veel aan..

liefs Cyn