Paardrijlaarzen - Welke zijn nu het beste?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:28

Menino schreef:
Pluutje schreef:
Ik heb Petrie Anky's maar pas er niet meer in dus moet waarschijnlijk ook nieuwe :( Hiervoor heb ik Lipica's gehad. Over de Lipica's was ik niet zo heel erg tevreden, net zoals ik net bij iemand anders las ging de hak er bij mij vanaf. Mijn Anky's zijn nog heel, maar slijten wel wat aan de binnenkant (en zo lang heb ik ze nou ook weer niet). Verder heb ik op de een of andere manier altijd moeite met uitdoen (bij beide merken), waardoor ik het op manieren ga doen die minder goed zijn voor mijn laarzen dus mijn laarzen zijn nu, helaas, nogal lelijk aan de onderkant |(

Eigenlijk vind ik de Petrie Anky eigenlijk nog steeds de mooiste laars om te zien, je ziet niet veel laarzen met zo'n hoge dressuurboog. Volgens mij zijn ze ook wel populair, toen ik ze kocht zag je nog niet veel mensen ermee lopen maar dat is nu wel anders ;) Overigens zakken ze bij mij wel af en vind ik ze eigenlijk ook te laag, dat is dus wel iets om op te letten bij een eventuele volgende aankoop.

mijn hak en zool zijn er ook afgegaan bij mijn petries :j + de balijnen moesten vervangen worden...
Het waren fijne laarzen hoor, maar ze blonken niet uit in duurzaamheid :D Nou ben ik ook niet iemand die ze meeneemt naar stal, aan doet als ik ga rijden, ze daarna meteen uitdoe en ga poetsen oid... Ik banjer er ook wel mee door de stallen enzo :P

Hum, bij Petries? :\ Bij mij dus bij Lipica, daar kwam de balijn overigens ook aan de onderkant eruit (dus die kwam in de voet van de laars terecht zeg maar). Ook ik moet eerlijk bekenen dat de manier waarop ik met mijn laarzen om ga nog weleens te wensen overlaat :o

IndianSummer

Re: Paardrijlaarzen - Welke zijn nu het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:51

Ik heb Konigs en dan het model Sir.
Echt super laarzen, maar een paar keer hoeven inrijden en nu zitten ze echt heeeerlijk!
Kosten wel wat, €540, maar dat zijn ze dubbel en dwars waard :j

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:57

Anoeska schreef:
Even helemaal mijn mening hoor, dus niemand hoeft zich aangevallen te voelen.

Maar als ik iets lelijk vind zijn het van die outdoor-achtige lompe mountain horse laarzen. Ik snap best dat ze lekker zitten, maar het oog wil ook wat hoor. Misschien dat ik het nog aan zou kunnen als ik echt alleen maar buiten zou rijden. Maar voor dressuren (& wedstrijden) vind ik ze echt té lelijk.

Eind hele ongenuanceerde modus ;-)

Ik heb die voor erbij voor gewoon trainen en lekker buiten rijden :D Ik vind ze ook niet zo mooi...

Maar ik heb ook derby's (ik zweer bij deze laars)

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:16

cavallo!! Mijn moeder heeft ook petrie's hele dure, maar die heeft ze weer inde kast gezet. Ze kon er niet mee rijden/lopen

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:31

Toen ik mijn Petries kreeg (model Anky), liep ik als een robot door het huis om ze in te lopen. Dat was niet echt prettig. Maar ze zijn nu al dik 4 jaar oud en ze zijn nog steeds goed! Ik gebruik de laarzen intensief. Ze blijven mooi en ze zitten heerlijk.
Ik heb zo geen foto van de laarzen, maar je kunt ze zien in het topic in mijn onderschrift.

Maar ik denk niet dat je kunt zeggen dat een bepaald merk of type het beste is. Het blijft toch heel persoonlijk. :)

yv0nnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:32

miesie schreef:
Ik heb konigs favorit benelux, vind ik een erg mooie prijs/kwaliteit verhouding. Het zijn kalfsleren laarzen met een boog van 6 cm. Ze kosten in nederland rond de 280 euro en in duitsland zijn ze een stuk goedkoper. Ze zitten heerlijk, vind ze fijner dan mijn petries.

Deze heb ik ook een half jaartje nou. Heel even moeten inlopen maar daarna zitten ze heerlijk! En ze blijven ook erg mooi! (ik poets ze wel elke keer na het rijden).

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:46

Ik rij nu nog met rubber laarzen, merk Aigle.
Ze rijden wel lekker, maar ben ook niks anders gewend.
wil binnekort tog een overstap maken naar leren laarzen,
maar dan niet te duur
iemand een idee welke ik zou kunnen kopen?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:36

Het maakt naar mijn idee niet uit wat anderen vinden, je moet gewoon veel verschillende laarzen passen, er een stuk mee lopen in de winkel, en dan kiezen wat je het prettigst vindt. Daarnaast is het ook heel belangrijk hoe je de laarzen behandelt tussen het rijden door.
Ik heb nu mijn tweede paar Petrie's, tweede paar tweedehands gekocht, en die heb ik nu alweer 5 jaar. Na het rijden zet ik ze met laarzenspanners weg in de kast, nooit bij de verwarming. Een keer per twee weken maak ik ze schoon met water en een klein beetje zadelzeep, en daarna schoensmeer. Geen zadelvet, dat pakt dit leersoort niet.
Zijn ze natgeregend, dan met proppen krant erin laten drogen, niet fohnen of bij de verwarming, dit is funest voor het leer.

Succes met passen!

Cordial

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:41

Ik denk dat je weinig merken uit kunt sluiten voordat je weet wat bij jou goed zit. Dat verschilt natuurlijk per persoon.

lambiek_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:22

Petry

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:25

Ik heb de ariat bromont, ik had de winter versie gekocht, maar ze zitten zoooo zalig dat ik 2 dagen erna meteen de zomerversie heb bijbesteld.
Eenmaal ariat, nooit meer een ander!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:38

kohtje schreef:
Ik heb de goedkoopste petrie laarzen en doe er al 10 jaar mee. Elke dag rij ik ermee.

Precies, het is even doorbijten.. ik heb de petrie standaard en heb ze al 10 jaar en rijdt er ook elke dag mee. ze zien er nog goed uit, en ze glanzen nog steeds op de wedstrijden. :+

Ik vind het echt hele goede laarzen

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:49

Kalfslederen Petrierijlaarzen te koop! pb voor informatie!

Haha, beetje vreemd zo!?

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:33

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de TS al een keuze heeft kunnen maken.... ;)

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:35

Ja ik ook?

uniong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:47

de nero's

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:10

Sissi87 schreef:
Ik heb de ariat bromont, ik had de winter versie gekocht, maar ze zitten zoooo zalig dat ik 2 dagen erna meteen de zomerversie heb bijbesteld.
Eenmaal ariat, nooit meer een ander!

Ik wil ook nooit meer iets anders! Wat zitten die toch heerlijk... :9

http://www.countrysupplies.com/pix/1/products/4729-m.jpg

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:34

Ja, heerlijk met rits en veters. En zo duur zijn ze niet echt 280euro, daar hoef je ze niet eens voor in te lopen. Bij petries heb je dat wel. En het voordeel: ze zijn waterdicht, altijd handig als je alleen een buitenbak hebt.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:46

Sissi87 schreef:
Kalfslederen Petrierijlaarzen te koop! pb voor informatie!

Haha, beetje vreemd zo!?

haha nee hoor niet vreemd.
Deze heb ik later gekocht, maar ik pas ze niet meer.
M'n eerste petries heb ik al 10 jaar.
Deze heb ik gebruikt voor wedstrijden, maar m'n kuiten zijn te dik geworden ...
Ook deze rijlaarzen zitten super fijn en zien er super mooi uit... helaas moeten ze weg..

diegenen die ik dagelijks al 10 jaar gebruik zijn rundleder.

kido123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:47

Petrie Anky
maar geloof dat ie rond de 400 euro is...maar wel beetje duur :D

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:58

Petrie anky, mooie hoge dressuurboog. Alleen jammer dat de binnenkant van de laarzen zo snel grijs word...