leeftijdsverschil instructeur-klant

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re: leeftijdsverschil instructeur-klant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 09:30

Ik ben 19 en mijn ene instructrice is 30+ en de andere 50+. :)

Op dit moment zou ik liever geen les willen hebben van iemand die jonger is dan ik. Als ik ouder ben en de instructrice ergens in de twintig is, zou ik dat geen probleem meer vinden.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 09:31

Ik ben 41 en mijn instructrice is 30 meen ik.
Heb dr geen problemen mee.
Als ze mij wat bij kan brengen, en dat kan ze, ben ik allang blij. Leeftijd is wat mij betreft onbelangrijk dan.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 12:52

Ik ben 51 en krijg af en toe les van mijn dochter Solvej die 21 jaar is. moeder/dochter verhouding zal soms eerder een probleem vormen dan ons leeftijdsverschil :D
Zij heeft veel meer rijervaring en inzicht dan ik, ook al is ze 30 jaar jonger. Dus kan heel veel van haar leren.

(tikfout gecorrigeerd)
Laatst bijgewerkt door Imala204 op 29-05-09 12:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 12:53

Mijn instructeur van eind 20 en ik was 18.
Mijn instructrice was eind 30 toen ik begin 20 was.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 23:01

Ik heb zowel oudere als veel jonger instructeurs gehad en van mijn eigen leeftijd. Maakt voor mij niet uit, hoewel ik bij jongere soms heb van dat ik het dnek beter te weten, haha. Van vrouwen had ik helemaal moeite om wat aan te nemen als ze jonger waren. Dit kwam een enkele keer voor op een manege, maar verder heb ik altijd manlijke instructeurs gehad/gekozen.
Op het moment krijg ik geen les, maar als ik dat zou willen is dat van iemand die minstens 20 jaar jonger is dan ik (ik ben 48). Geen probleem. Je hebt gewoon "ogen op de grond" nodig, iemand die van een afstandje het geheel kan bekijken en daardoor ziet wat er aan mankeert en wat er beter kan en hoe. Daarvoor moet hij/zij voldoende kennis in huis hebben, maar de leeftijd maakt mij geen ruk uit.

Ik denk trouwens niet dat er een "normaal" leeftijdsverschil bestaat. Wel is het zo dat als je een kind bent je van een (eventueel bijna-) volwassene les zou moeten krijgen (vind ik), maar als je zelf eenmaal volwassen bent is de leeftijd van de instructeur niet meer relevant. Wel het niveau. Wat iemand een goede instructeur maakt hangt van veel factoren af, maar niet van leeftijd.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 13:52

Ik denk dat het van de leeftijd die je zelf hebt afhangt. Met mijn 19 jaar, zou ik geen les willen hebben van iemand die jonger is dan ik, omdat die gewoonweg nog niet genoeg ervaring (zou) kan hebben! En ik dus meer nodig heb dan alleen maar " ogen op de grond".

Maar als je zelf al "ouder" bent, 25/30+, dan kan ik me voorstellen dat het dan niet meer uitmaakt, aangezien iemand van in de 20 wel de benodigde ervaring zou kunnen hebben.

Denk dat daar het hele eieren eten ligt ;) (das toch de goede uitdrukking??:P)

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 14:18

Ik ben 31, mijn instructrice is iets van 40 + geloof ik.

sietske_drop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:11

ik ben 11 en volgens mij is mijn instructrice iets van 21 ofzo. ik weet het eigenlijk niet

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:04

ik ben 24, maar heb o.a ook een leering van ruim 40. geef les aan alle leeftijden, van jong tot oud, en mjah.. soms mag je als "jonkie"dus ook aan oudere mensen lesgeven :j

zelf heb ik les van iemand in de euhm.. 40.. en mijn andere instructrice is 29

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:42

ik heb eentje van 19 , 21 en eentje van 70

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:22

Zelf ben ik 25 en heb ik les van een iemand die rond de 50 is.

Mijn jongste lesklantje is 9 en mijn oudste lesklant is 65. Vind het geen verschil uitmaken, tegen die vrouw van 65 ben ik zelfs nog wat 'strenger' dan tegen anderen :+ omdat ik haar paard ook train en uitbreng op wedstrijd.

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:27

ik ben zelf 19 en krijg les van iemand van 29. Is altijd super gezellig.. ik loop er ook stage en we hebben eigenlijk best veel lol, gaan zelfs binnekort op stap!..

ook ik geef les, van 6 jarige tot 50/55 jarige. Tjah, ook heb ik van mijn eigen leeftijd lesgegeven, dan voel ik me op het begin toch best raar..maar na 2 minuten trek ik mijn strotje open en dan denk ik nergens meer aan....

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:50

Ik ben 24 en heb les van iemand die 55+ is (weet niet exact hoe oud), heb van haar les ohz en voor de wagen.
Heb hiervoor onder het zadel les gehad van iemand van mijn leeftijd (dacht 1 jaartje ouder).

Ik geef les aan meiden van 6 tot 13. Niet ouder omdat die niet meer op mijn ponys passen.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 18:52

itsmi schreef:
Ik denk dat het van de leeftijd die je zelf hebt afhangt. Met mijn 19 jaar, zou ik geen les willen hebben van iemand die jonger is dan ik, omdat die gewoonweg nog niet genoeg ervaring (zou) kan hebben! En ik dus meer nodig heb dan alleen maar " ogen op de grond".

Maar als je zelf al "ouder" bent, 25/30+, dan kan ik me voorstellen dat het dan niet meer uitmaakt, aangezien iemand van in de 20 wel de benodigde ervaring zou kunnen hebben.

Denk dat daar het hele eieren eten ligt ;) (das toch de goede uitdrukking??:P)

en wat nu als je zelf 20 bent, en 5 jaar ervaring hebt, terwijl een instructrice zich aanbiedt die 16 is en al 10 jaar ervaring heeft? ;)
(nou ligt het er natuurlijk ook aan waarmee ze precies ervaring hebben :+ )

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:31

Ik ben 16 en mijn instructrise (Lotje Schoots) 20

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:32

Ik ben 22 en mijn instructrice is 26.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:22

ik ben 25 en mijn instructrice is bijna 42...

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:40

Ik ben 16, mijn instructeur is 79. :) Mijn andere instructrice is rond de 30. :)

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:51

Ik ben 34 en mijn dressuurinstructrice is volgens mij ergens tussen de 22 en 25 jaar. Mijn springinstructeur is 29 geloof ik.
Het gaat erom of de instructeur inzicht heeft en goed uit kan leggen hoe en waarom er iets moet gebeuren. En dat hebben deze beide echt wel. En daarbij, ze hebben beide een stuk meer ervaring dan ik alhoewel ik ouder ben. Ben pas begonnen rond mijn 23e met rijden :D .

Ik vond het wel even apart dat de instructrice een stuk jonger was maar ik merk er niets van hoor.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 16:35

Ik ben bijna 18 en mijn instructrice is 53 geloof ik :)

Maar toen ik mijn paardje net had, kreeg ik altijd les van een meisje die 5 jaar ouder dan ik was :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:21

Ben zelf (net) 22 en geef ook les aan alle leeftijden, van 6 tot 60 op het moment. Vond het in het begin wel lastig mensen les te geven die ouder waren, maar gaat eigenlijk hartstikke goed en is ook nog gezellig!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:28

crossmonster schreef:
Ik ben zelf 30 en mijn huidige instructrice is iets van 43.

Ik moet wel bekennen, dat ik toen ik op zoek was naar instructie, ik eerst vroeg naar de leeftijd, ik wil zelf geen les van een broekie van 20, dit omdat ik zelf de nodige ervaring heb.
En ik dus iemand wil met meer ervaring.
En mijn huidige instructrice is super.

Maar ik heb dus wel geselecteerd op leeftijd.
Maar ik vind dat het dus wel er vanaf hangt wat je eigen ervaring is.
Ben je beginnende of minder ervaren, dan vind ik het niet vreemd als je les krijgt van iemand die vers zijn diploma's heeft :)

Ik had les van iemand die een paar maand jonger was.
Maar ze had een dosis aan ervaring.
Ze heeft al vanaf haar 18de zelf een africhtings dressuurstal ze had alle Orun diploma's en heeft meerdere paarden van 0 tot Z2 opgeleid.
Ik vond dat ze onwijs goed les gaf.
Helaas is zij gestopt met het bedrijf nu krijg ik les van haar instructrise :D

Zij is wel een stukje ouder.
Ik heb iemand nodig die mij streng aanpakt.
En dat doen ze beide.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:31

Overigens geef ik zelf les aan kinderen vanaf 7 jaar tot kinderen van ongeveer 14.
Dit omdat ik op een manege les geef waar ze alleen kinderen hebben.
Ze hebben eerder volwassenen gehad en daar gaf ik ook les aan.
Dit ging prima, ik rij zelf al 19 jaar, daarbij heb ik gewerkt op een dressuurstal 3 jaar dus heb meer ervaring dan de manege ruiters die wij hadden.

Dit ging dus ook prima, vond het altijd erg leuk om volwassenen les te geven.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:32

Ik heb twee instructrices, eentje die heeft Deurne, Emiel Voest, Centered Riding etc etc etc gedaan en is een heel stuk jonger dan ik maar met een pak meer ervaring en kennis dan ikzelf met mijn 40 jaar, plus ziet zij alles vanaf de grond.

Mijn andere instructrice is ouder, iets jonger dan ik, en heeft radarogen en ook Centered Riding en diverse cursussen ed gedaan, ziet echt alles zowel bij mij als bij mijn paard, bij haar hoef ik echt niet stiekem te smokkelen met mijn heuphoogte of schouders, alles wordt geregistreerd. Dus ik heb graag kennis van zaken én een klik met het overbrengen van die kennis en verder boeit me de leeftijd niet echt.

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:41

Mijn dochter van 13 krijgt dressuurles van iemand die 76 is! Het gaat geweldig goed. Zeker bij dressuur is ervaring toch van groot belang denk ik. Hij zegt trouwens zelf dat hij waarschijnlijk niet oud genoeg zal worden om alles te leren wat hij nog wil leren over paarden.