Toevallig heb ik gisteren samen met jou ingereden. De bak was idd zeer klein: combinaties voor 2 wedstrijdringen moesten erin losrijden. Zelf heb ik geen 'last' gehad van het gedrag van jouw paard (mijn merrie is ook maar 5 en heeft zeer weinig wedstrijdervaring) omdat het vooral hinnikken was. Ik weet wel dat niet ieder paard daar rustig bij blijft. Toch heb ik de andere paarden niet zien panikeren. Dus volgens mij viel de 'hinder' ook voor de andere ruiters erg goed mee. Het omhoog gaan was idd vnl in de wedstrijdring en niet bij het inrijden.
Jammer genoeg was er geen plaats om even ergens anders te gaan rijden of longeren. Dat was in dit geval denk ik al een oplossing geweest.
De opmerkingen van de andere ruiters en omstaanders moet je je niet teveel aantrekken. Iedereen wil er het beste van maken en is natuurlijk gespannen (wedstrijdstress). Dan krijg je zulke reacties, vooral als ze je niet kennen.
Ik vond het wel top van de jury dat je bij de E7 zolang mocht blijven proberen. Dat heb ik eerlijk gezegd ook al anders geweten: dadelijk de ring uit als het niet lukt (zelfs als je de laatste combinatie van die proef én die dag bent). Spijtig dat het toch niet wou lukken. Ik weet nog dat ik dacht: ocharme

.
Bij LRV is idd veel minder te zien: veel paarden, mensen, wat auto's en wat kegeltjes. Maar de terreinen zijn vaak schandalig slecht (wat wij een 'patattenveld' noemen). Misschien is het wel niet slecht om wat oefenwedstrijden daar mee te rijden en volgend jaar, of dit jaar, gewoon opnieuw KR te proberen?
Je kan ook BW (Buiten wedstrijd) starten. Maar dan rij je ook gewoon mee met de andere combinaties.