paard rent in de wei als ik er niet bij blijf

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:53

TS, zoek een andere stal, waarbij ze jou paard wel de kans geven te acclimatiseren bij andere paarden, zodat ze sociaal contact heeft. En waar de eigenaar het geen probleem vind als je paard een keer lekker de benen strekt.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:53

Ik heb dan geen eigen paard, maar ik zou geen shetlander kopen voor deze situatie, vooral niet wanneer er andere opties zijn die je kunt proberen.
Ik geloof altijd dat er een klik moet zijn tussen jouw en het paard. En om gewoon een shet erbij te nemen voor de fun, is gewoon ronduit sneu. En ook een shet heeft aandacht nodig. En die klik is er waarschijnlijk niet.
Ik zou lekker mijn 250 euro op de bank houden per maand, sparen voor ziektekosten bijvoorbeeld.

Maar toch, ik wil niet een partypooper zijn, maar waar we het nu over hebben is totaal offtopic.
Ik zou zeggen; open een nieuwe topic, en brand los! "Wanneer ben je een slechte paardeneigenaar":P

Ik hoop voor de TS dat het lukt met haar paardje, en zo niet, er zijn meerdere wegen die naar rome leiden ^^

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:56

lovetoulouse schreef:
waarom zou ze willen rennen. want als ik er bij ben is er niks aan de hand? dan staat ze gewoon rustig.. hjet gaat er gewoon om dat ik ondertusse lekker haar stalletje kan gaan doen

Andere stal zoeken dus, want ik maak nu op dat zij in de wei komt zodat jij kan mesten en daarna weer op stal komt te staan...
Ik zou me ook uit de naden rennen als ik de rest van de dag op stal moest staan..

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 18:56

jullie snappen het niet.. ze wil dolgraag eten. maar omdat ze nogal schrikachtig is vind ze het eng om alleen te staan en daarom gaat ze rennen en schiet ze voor van alles weg. we hebben al geprobeert om haar met een anderpaard op hetland te zetten maar dat werkt gewoon niet. pmdat ze het paard gaat slaan. en de mensen willen dat niet(kan me ook wel voorstellen). als ik en bij ben vind ze het wel fijn en dan kan ze ook rustig gaan eten. mijn vraag bwas alleen of jullie tips hebben om het op te lossen zodat ze tog alleen kan gaan staan

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:56

lovetoulouse schreef:
Suuzert schreef:
Denk dat ze je een beetje als jong en onbezonnen aanzien Kiwiko :D

Ts, het is toch eigenlijk heel simpel? Je weet nu waarom je paard blijft rennen, hij heeft het nodig. Dus zoek een plek waarbij je hem dat kan geven. Simpel :)

O nu wil je gaan belonen? Met snoepjes zeker? Je kunt je ogen sluiten voor wat je paard je wilt vertellen, maar zo komt er niets van. Geloof me maar. Ik wil je nog wel eens horen over een paar jaar, als dat paard er dan nog staat bij je.

waarom zou ze willen rennen. want als ik er bij ben is er niks aan de hand? dan staat ze gewoon rustig.. hjet gaat er gewoon om dat ik ondertusse lekker haar stalletje kan gaan doen

En als je probeert gewoon haar buiten neer te zetten, gewoon wegloopt en die stal gaat doen, dan gewoon geen aandacht geven als ze gaat rennen etc. En dan als je weer tijd voor haar hebt dan naar haar toe lopen en aandacht geven. Ik denk dat ze gewoon moet leren dat als jij weg bent er niets aan de hand is en jij gewoon weer terug komt.

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 18:57

Poenarie schreef:
Ze rent omdat ze zich druk maakt!

precies daarom rent ze..

rensju

Re: paard rent in de wei als ik er niet bij blijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 18:58

Waarom maakt ze zicht druk?

- ze staat alleen
- komt te weinig in de wei?

Dus daar moet je wat aan doen, en als dat hier niet kan... Kan je beter verhuizen toch?

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 18:59

rensju schreef:
lovetoulouse schreef:

Andere stal zoeken dus, want ik maak nu op dat zij in de wei komt zodat jij kan mesten en daarna weer op stal komt te staan...
Ik zou me ook uit de naden rennen als ik de rest van de dag op stal moest staan..

nee tuurlijk niet.. ze mag 2 uurtjes het land op.. maar ondertussen wil ik ook andere dingetjes doen zoals uitmesten enzo.. kast opruimen spulletjes opruimen enzo.. absoluut niet alleen omdat ik dan de stal uti kan mesten

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 19:01

2 uurtjes maar? :S
Vind het dan niet zo gek.
Lekker geisoleerd leven voor zo een kuddedier!!

Eerst al de gehele dag in de stal (neem ik aan), en dan ook nog ALLEEN in een wei voor 2 miezerige uurtjes..

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 19:01

Zo zo! 2 uurtje op 't land...

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 19:01

rensju schreef:
Waarom maakt ze zicht druk?

- ze staat alleen
- komt te weinig in de wei?

Dus daar moet je wat aan doen, en als dat hier niet kan... Kan je beter verhuizen toch?

ja precies ik zit er ook om over te denken..maar verder hebben we het ALLEBEI naar ons zin. aar m'n paard maakt zig om de kleinste dingetjes al druk als je boe zegt schrikt ze al.. en ik ben er hard mee bezig om haar wat rustiger te krijgen

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 19:02

Heb je al gelezen wat ik net heb gepost, misschien kan je dat proberen.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 19:02

Oke, maar dus is de reden dat ze zo doet, omdat ze alleen is...
Dus daar moet je wat aan doen! Ik zou niet weten hoe je een paard die zich alleen voelt, hieraan laten wennen zonder dat hij zich mag uitleven...
Dus.... waarom niet naar een andere stal waar ze wel mag rennen in de wei en evt. bij vriendjes kan?

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 19:03

Misschien is ze dan toch niet zo op haar plek als jij denkt. ;)

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 19:03

ja ze mogen maar 2 uurtjes bij ons. vraag me niet waarom maar zo is het nou eenmaal. k kan dr ook verder anders niks van maken...

Fellowschat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 19:03

ga anders eerst 5 min weg en dan kom je weer terug en steeds langer dan wendt ze er aan dat je terug komt en gaat ze ook normaal doen.

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 19:04

En verhuizen van stal?

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 19:04

Pistasche schreef:
Heb je al gelezen wat ik net heb gepost, misschien kan je dat proberen.

ja ik heb het gelezen. ik ga dit ook proberen.. bedankt!

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 19:05

Als ik alles zo hoor was ik na de eerste week al vertrokken.

Verhuis lekker met je paardje, zoek een stal waar ze haar wel de tijd geven om haar plek in de groep te vinden. Als ze inderdaad zo onzeker en bang is als jij zegt, is haar reactie op andere paarden heel logisch en moet ze daar gewoon aan wennen.

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 19:05

Fellowschat schreef:
ga anders eerst 5 min weg en dan kom je weer terug en steeds langer dan wendt ze er aan dat je terug komt en gaat ze ook normaal doen.

ja dit ga ik ook proberen

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 19:06

Shahazai schreef:
Als ik alles zo hoor was ik na de eerste week al vertrokken.

Verhuis lekker met je paardje, zoek een stal waar ze haar wel de tijd geven om haar plek in de groep te vinden. Als ze inderdaad zo onzeker en bang is als jij zegt, is haar reactie op andere paarden heel logisch en moet ze daar gewoon aan wennen.

ja dat klopt. ze is best wel onzeker ove rhaarzelf omdat toen ze bij ons kwam.. had ze 2 hoeven op haar kont staan. ik hebhet idee dat het toen is gebeurt

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 19:06

Ik denk toch dat het is wat anderen al zeggen, omdat ze alleen staat, onze pony stond een tijdje apart (soms op stal soms op klein stukje wei ivm hoefbevangen) en daar gebeurde precies hetzelfde als wat jij omschrijft in jouw beginpost.

Zodra er een andere pony bij stond was ze veel meer op haar gemak. (toen ze apart stond zag ze die andere pony's ook en elke keer ging ze gillen en helemaal door het lint)
Maar je kan eerst alle dingen proberen die genoemd worden en misschien komt het dan ook gewoon goed :)

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 19:10

ja ik hga het allemaal proberen.. en er tog nog eens goed overnadenken om te gaan verhuizen van stal

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 19:10

Je kunt wel roepen dat je niet de juiste persoon bent voor een/dit paard als je geen shet erbij wilt kopen, omdat je als je die E300 per maand niet op kunt hoesten je niet goed bezig bent maar zo werkt het natuurlijk niet ;)
Wat nou als ze allebei dikke DA kosten krijgen, dan wordt het ineens wel een erg dure shet BOVENOP die E300 die er voor de shet-stalling wordt betaald.
Lijkt mij dus een beetje overbodige aanname.

Wat TS betreft; denk dat er maar 1 oplossing is voor jouw paard (en ieder ander paard daar op stal ;) ) en dat is verhuizen en zo snel mogelijk!
Mijn paarden zouden ook als een gek rennen die twee uur dat ze er eindelijk uitmogen.
Dat je paard niet met andere paarden kan hoeft nier perse zo te zijn, misschien kun je haar eens in een grote kudde zetten, goede kans dat er paarden bijzitten waar ze het mee kan vinden, of eens duidelijk op haar plek wordt gezet.

Je paard bezig houden of aanleren alleen te zijn heeft geen nut, je moet gewoon zorgen dat ze het beter krijgt dan komt de rust er vanzelf wel in...

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 19:12

oke dankjewel..