Ik ben boos en een beetje radeloos...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: Ik ben boos en een beetje radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:06

Ik vind dit ook onredelijk, probeer te onderhandelen om er diensten voor in de plaats te krijgen (voor volpension zou 175 zuro/paard niet veel zijn) of anders en andere weide zoeken. Veel succes met je beslissing.

kennissen van mij hebben dit ook voor gehad, van een vaste prijs per maand naar een prijs per paard per maand. Ok zij hadden er wel water en elektriciteit bij inzitten, maar dan nog. Met hun aantal paarden (5 stuks) betekende dit ook een opslag van 3x het bedrag dat ze eerst betaalde. Ze hebben gewoon een andere weide gezocht.
Maar die weide heeft inderdaad niet lang leeg gestaan... er zijn altijd mensen die kunnen en meer willen betalen

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:22

Vind het ook een beetje belachelijk maar daar komt hij hopelijk zelf achter.

Mag je wel voor die 175 per maand blijven staan tot je iets anders hebt gevonden? Of heb je een opzegtermijn gekregen?

Je zou ook af kunnen spreken - maar dat is gokken - dat je voor die 175 per maand mag blijven staan tot hij andere klanten heeft gevonden die wel het bedrag per paard willen betalen? Misschien duurt dat wel een tijdje... ;) (en als hij dan een klant vindt en erbij zet, hou jij daar ook je handje op voor de huur van de omheining :D )

Hoefsmid, voerleverancier en alle mensen die boeren kennen in de omgeving vertellen dat je op zoek bent. Zo zijn wij ook aan ons stekje voor 5 paarden gekomen.

Succes!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:27

ik vind niet dat die man gelijk heeft MAAR ik vind ook dat voor alles wat je moet doen en hebt moeten doen 175 euro per maand veel te veel is!!! hier in de buurt is een stal waar 10x meer gedaan word incl weidegang alleen 1x in de zoveel tijd moet je de wij mesten en ff het hof aanvegen, je moet wel zelf mesten en voer klaar zetten voor in de morge de paarden worden buiten gezet en buiten die ene keer dat jij corve hebt door de andere binnen gehaalt en indien je het vraagt en klaar gezet hebt ook gevoert.

dit alles voor het zelfde bedrach!!! voor een paard dus..per stal. een shet erbij deden ze vaak niet moeilijk over en was ook lang niet zo duur.

dus voor de luxe die je hebt vind ik het te veel ;)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:41

VVDD > TAO

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 17:24

Als ik dit zo lees ben ik wel blij dat wij een contract hebben afgesloten met de boer waarvan ik mijn weide "huur" een hectare zonder schuilstal zou me 125 euro kosten per maand... maar bleek achteraf maar 3/4 hectare te zijn dus betaal nu (met terugwerkende kracht) 93 euro per maand. als de schuilstal ( in de vorm van een loopstal voor 3 a 4 paarden) af is dan moet ik 500 euro per jaar meer gaan betalen.

De boer regelt alles met betrekking tot de buitenomheining (wil ik kleinere weitjes moet ik dat zelf bekostigen) en alles met betrekking tot stromend water en bouwen loopstal.
Dit staat zwart op wit in contract... voor een jaar met opzegtermijn van twee maanden.
Ik moet wel zelf de weide verder onderhouden buiten 1x per jaar injecteren. Kunstmest / maaien / slepen e.d zelf...

als je iets nieuws vind... sluit alsjeblieft een contract af dan sta je sterk in zo'n situatie

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:52

TS, ik zou daar z.s.m. weg gaan. Die vent spoort gewoon niet, alstie 700 euro wilt gaan vangen terwijl het voorheen altijd 175 is geweest. Laat hem die grond en dat stalletje lekker in z'n achterste stoppen! ;)

francis_f

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 21:01

Kady1 : Ik weet het van het contract..Was weer te goedgelovig in de mens. Plus dat hij het liever niet op papier gezien had denk ik..zwart geld is natuurlijk altijd prettiger :s

kimnytocize:
Ik ben ook hard bezig om iets te zoeken, maar helaas is dat hier nog niet zo makkelijk. Vind het ook doodeng om zomaar bij mensen aan te gaan bellen, maar dat wordt toch de enige optie denk ik. Ik moet ook echt snel weg, want ik vind het nu zelfs niet prettig om bij mijn paardjes te zijn als hij rondloopt..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:26

heb het hele topic met verbazing gelezen, wat vreemd dat zo n man ineens zo n verhoging door wil voeren.
heel vel suc6 met wat anders vinden en je hebt groot gelijk dat je alles maar dan ook alles meeneemt :)

francis_f

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 21:34

alja : Bedankt! Alles gaat ook mee..Het is alleen zo frustrerend!!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:44

ga langs de manege's en pension stallen in de buurt en hang aar briefjes op. zelfs bij de ah en zo zou ik briefjes ophangen. wie weet!! plaats een advertentie op bokt !

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:18

plaats er ook een op marktplaats, is kosteloos en zet erbij wat je wilt betalen en wat je ervoor verlangt, bvb 50 euro per pony per maand , komen er vast wel reacties op, succes.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:17

Wat belachelijk dat hij zo ineens de prijs omhoog gegooid heeft. Ik snap goed dat je op zoek bent naar iets anders. Als ik jou was zou ik inderdaad overal briefjes ophangen en advertenties plaatsen en ik zou ook langs een aantal koeienboeren in je omgeving gaan. Die hebben vaak veel bunders grond, en die zijn ook redelijk snel geneigd een stuk te verhuren. Succes!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:28

Kun je hem niet eens gaan vragen wat hij jou dan verder nog gaat bieden na de verhoging van dat bedrag?
Als hij beseft dat hij eigenlijk niets te bieden heeft komt hij hopelijk nog terug op zijn voorstel..

francis_f

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 16:35

Pikeur schreef:
Kun je hem niet eens gaan vragen wat hij jou dan verder nog gaat bieden na de verhoging van dat bedrag?
Als hij beseft dat hij eigenlijk niets te bieden heeft komt hij hopelijk nog terug op zijn voorstel..

We hebben hem dit al proberen duidelijk te maken. Maar hij is van mening dat hij voor mij 4 andere huurders terug krijgt die allen Euro 175,- per maand betalen. Ik heb hem uitgelegd dat hij dan ook meer werk zal moeten verrichten en zal moeten zorgen voor voeropslag (kan er nu max 10 balen hooi kwijt, zonder iets anders), weideonderhoud en een goede stal ed. Niet iedereen is denk ik zo gek als ik om met een volle auto vol voer en spullen rond te gaan rijden. Maar hij is van mening dat dit niet nodig is.

Ook zegt hij dat zijn intentie altijd is geweest om ook van mij 175,- per paard te vragen, maar hier was in het begin echt geen sprake van. Ik had anders echt niet mijn vorige plekje verlaten. Plus dat ik hier sinds februari 2008 sta en er is nooit sprake geweest dat het bedrag hoger moest zijn.

Dus de conclusie is dat ik nu hard op zoek ben naar iets nieuws..Hoe jammer ik dat ook vind..

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 16:47

Het is wel erg vervelend voor jou zeg!
Ik zat zelf te denken, misschien wil hij jou gewoon wel weghebben, en heeft hij daarom een hele hoge prijs gevraagd. Omdat hij weet dat het belachelijk duur is vertrek je, misschien wil hij dit juist hebben...
Het is geen oplossing van jouw probleem, maar het kan wel een oorzaak zijn. Heel veel sterkte verder!!

francis_f

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 17:02

Heb ik ook al wel aan zitten denken..Maar heb dan geen idee wat ik verkeerd doe..hij is gek op mijn pony's en kwam altijd 's avonds even vertellen wat ze weer hadden uitgespookt die dag.

Hij was ook echt verbaasd dat we zeiden dat we dit bedrag niet konden betalen en is nu al bereid geweest om naar 500 te zakken. Dat is dan ook zijn ultieme bod. Maar dan nog vind ik het te veel geld voor een weiland waar ikzelf allemaal geld in heb zitten (graszaad, kalk, onkruidverdelger) en waar ik maar een klein deel per jaar gebruik van mag maken. Aangezien het altijd een vrij vochtige wei is en de paarden vanaf oktober/november (hij ziet liever eerder) maar op een klein stukkie zand kunnen staan.

Misschien is het eigenlijk ook wel beter zo..(tenzij ik niks vind natuurlijk..:s)

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:11

Die man is er nu van overtuigd dat het hem echt gaat lukken om 4x175 euro te krijgen voor dat stuk land. Niks wat jij zegt zal hem daar van af brengen.

Misschien beseft hij zijn vergissing nadat hij kosten moet maken voor omheining, en er dan achterkomt wat de échte huurprijs is voor kaal land.

Ik denk dat jij echt niks anders kan doen dan gewoon weggaan. Ik zou ook niet op voorhand zeggen wanneer je weggaat. Als je eerst je paarden weghaalt heb je kans dat hij je nadien niet meer op zijn grond wil toelaten om de omheining mee te nemen. Hij heeft daar het recht toe.

Dus zorg ervoor dat je met genoeg mensen een paar uurtjes doorwerkt zodat hij op een middag een lege kale wei aantreft. Anders kun je naar je hekwerk fluiten denk ik!

francis_f

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 17:48

Rapperijder:
Bedankt voor de tip! Ik had er idd niet bij stilgestaan dat ik dat allemaal in 1x zal moeten doen..Maar ik denk idd dat hij wel eens vervelend zal kunnen gaan doen om de omheining.. Alles in 1x hoppakee mee dus!

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:20

ts , heb je al advertenties enz. geplaatst?

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:21

*puck* schreef:
al eens gedacht om een hectare grond te kopen?
1 hectare= 40.000 euro hypotheek 50.000 (schuilstal)
rente = 4% (hoog aangehouden)2000 pj -belastingvoordeel afhankelijk wat je verdient ong. 30% (min) en aflossingsbedrag per maand erbij dan kom je uit op een bedrag van 300 euro per maand en daar komt bij dat de grond z'n waarde blijft behouden dus heb je ooit geen pony's meer dan kun je het weer verkopen.aflossingsbedrag op 2000 euro per jaar gezet, is minder want ze gaan uit van 30 jaar en dan zal het ong. 1666 euro per jaar zijn.

300 per maand is erg duur.. tenzij je het zo speelt dat er nog paarden van buitenaf op komen.. als je daar geld voor krijgt valt het allemaal wel mee.. maar wat je zegt idd.. moe tje wel eerst hypotheek krijgen...

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:16

Ik ben echt erg benieuwd of het verhuren hem gaat lukken!

En goed dat jullie alles meenemen.
Hebben jullie ook drinktonnen ect. staan die van jullie zijn?
Trek de paaltjes uit de grond haha, ook nogal wat werk om een hek 100% te moeten zetten.

francis_f

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 15:18

*puck* schreef:
ts , heb je al advertenties enz. geplaatst?

Ik heb al advertenties geplaatst en ben ook hard bezig om iedereen maar lastig te vallen met de vraag of ze nog iets weten. Tot nu toe nog niks, maar ik geef niet op!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:22

Ik vind 175 al veel, voor alleen een weiland!

Stal t' broek in Ede, is ook n goeie, ga ik binnenkort ook staan.. Binnenbak buitenbak, wei, word binnen en buiten gezet gevoerd, gemest... 225 euro per maand!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:47

Volgens mij vergeten heel veel mensen hier dat het om 4 paarden gaat welke de TS heeft.
Neemt niet weg dat ik een veel te hoog bedrag vind.

Het eerste wat bij mij opkwam was: hoe oud is die man? vast wel 65+.

Probeer iig een ander stukje wei te krijgen en al je spullen mee te nemen.
Mocht je dicht bij je huis toch een stuk grond vinden, zou ik er denk ik wel proberen een extra hypotheek voor af te sluiten, je huis wordt er immers ook meer waard van.
En reken het eens uit over een paar jaar wat je kwijt zou zijn als je 500,- per maand aan alleen weidehuur moest betalen, dat is al 6000,- per jaar, in 10 jaar tijd heb je je investering in grond al weer terugverdiend!!!!!!!!

Wendy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:07

ook mijn mond viel open van verbazing... wat bezielt die man zo plots! Ja nieuwe liefdes kunnen veel storm veroorzaken pfff!
Hier bij ons in de buurt is een rijstal, met overdekte buitenbak, uitloop voor de paarden, stro en stal dus alles incl voor 100€ per pony. Zelf te voorzien: hooi en krachtvoer. Uitbaters zetten de pony's voor je buiten en halen ze 's avonds terug binnen. Ze worden zelfs door hun gevoederd als je zelf geen tijd hebt!

grr ik kan hier zo boos om worden.. wat een (piep)vent!!