Bekeuring trailer (door rood) - in beroep gaan.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Meetje22

Re: Bekeuring trailer (door rood) - in beroep gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:22

Ik rij gemiddeld drie keer in de week met een trailer en ken di soort situaties.
En dat is dus de reden dat ik standaard bij een stoplicht al wat afrem dat als ie op oranje springt ik gewoon netjes tot stilstand kom zonder dat mn paard in mn achterbak ligt.
Daarnaast mag je volgens mij uberhaupt niet met 80 langs een stoplicht maar met 70.
Gevalletje eigen schuld en ik zou het niet aantekenen of er tegenin gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:24

Ik persoonlijk vind dat je altijd bedacht moet zijn op stoplichten als je met een trailer met inhoudt rijdt, 80 is dan al een flinke snelheid.

Je mag blij zijn dat er niet iemand van de andere kant ook nog even dacht, ik kan niet stoppen....

Ik vind het onverantwoordelijk gedrag en ik denk dat een rechter er ook zo over gaat denken.

Gewoon betalen, je hebt hem verdiend. :Y)

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 18:57

Sjolvir schreef:
Je kan het proberen, of het werkt geen idee.
Ik zelf rij altijd langzamer op een stoplicht aan (ook op 80 km weg), omdat je weet dat die dingen toch rood gaan worden.
Rij dan zo'n 50 a 60 (veel langzamer gaat ook niet, dan gaat het overige verkeer vloeken),
afhankelijk of hij al lang op groen staat of nog maar net.
Op een gegeven moment heb ik een point of no return en dan geef ik gas en rij door.
Moet zeggen daarbij nog nooit rood gehad, wel vaak oranje!
.

zo rijd mijn kennis ook al 20 jaar met de trailer,nog nooit door rood gereden.
niet dat de auto's achter je hier vrolijk van worden hoor :)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 18:59

Inschattingsfoutje, kan gebeuren, maar 't is net een dure... Zie het als leergeld, het overkomt je vast geen tweede keer. Denk dat je met een bezwaar geen schijn van kans maakt (dat je überhaupt op het idee komt :? ), het is gewoon je eigen fout en niet die van het stoplicht. Ze moeten nou eenmaal ergens een grens trekken, zou even een mooie bende worden als iedereen dat licht naar eigen inzicht gaat interpreteren.

Als er nou bijvoorbeeld een ambulance met sirene achter je aan kwam en je reed even door om plaats te maken, dán lijkt het me gerechtvaardigd, maar dit echt niet hoor.

En kom op zeg, je kunt heus wel een beetje remmen met een paard in de trailer hoor, 't is allemaal niet van suiker. Om voor een stoplicht te stoppen als het op oranje springt hoef je heus niet vol in de ankers om slippend en piepend tot stilstand te komen, gewoon normaal stevig en niet te bruusk remmen en niet met een schok tot stilstand komen, maar je pedaal weer even los laten en 'm opvangen, dan gebeurt er echt niks achterin.
Vooruitkijken en anticiperen is gewoon heel belangrijk. Ben je al te dichtbij, dan rij je door en pak je het oranje licht mee en is er nog niks aan de hand. Is het om de een of andere reden niet meer verantwoord, dan rij je door rood, maar dan ook niet huilebalken als je geflitst wordt, zo zijn de regels nou eenmaal.

blue_sky schreef:
Gevolg, als ik langzaam nader gaan ze altijd op rood als ik er net voor sta, en moet ik zelfs als ik maar 40 rijd flink op de rem en als ik doorrijd heb ik nog altijd de kans dat ie toevallig net op rood gaat en niet meer kan remmen.

Dat is natuurlijk onzin, een stoplicht gaat niet "toevallig" op rood of net voor je neus, dan heb je het oranje al gemist en echt iets verkeerd ingeschat.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:11

Nou Margreet, ik zou ook zeker bezwaar gemaakt hebben. Bovendien wordt dit in sommige gevallen wél erkentelijk verklaard, dus niet geschoten altijd mis.

Wat een braaaaaave mensen hier allemaal :Z

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:19

Dat heeft natuurlijk niks met "braaf" zijn te maken, maar gewoon met het erkennen van je eigen fouten, zo'n bekeuring is gewoon terecht, ook al is het heus niet leuk en heb ik 'm ook liever niet. Wie z'n billen brandt, moet nou eenmaal op de blaren zitten. Betalen, je schouders ophalen "pech gehad" en de volgende keer beter opletten. Door rood is niet voor niks zo duur, 't is namelijk gewoon echt gevaarlijk. Je zal net een overstekende fietser scheppen... (Je zat al niet zo goed op te letten getuige het missen van een verkeerslicht, dus 't is maar zo gebeurd)

Nogmaals, het zou een mooie bende worden als iedereen de verkeersregels maar naar eigen inzicht gaat interpreteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:31

Als iemand anders groen had gepakt en er was een aanrijding ontstaan doordat jij door rood hebt gereden, ga je dan ook in beroep omdat je vond dat je niet meer kon stoppen?

Is gewoon hetzelfde, al vinden de meesten wellicht van niet. Is niks met braaf zijn te maken,is te maken met verantwoordelijk rijgedrag, zeker als je iets bij je hebt dat voorzichtig behandeld moet worden in het verkeer.

SunnyBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:41

Heb je inmiddels al een voorbeeldbrief???

(Anders wil ik je wel even helpen met een voorzetje maken)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:01

Ik rijd ook wel eens door oranje en als dat me een boet oplevert ga ik er echt niet om zeuren :n Ik snap dat het gebeurt maar vind het compleet van de zotte om dan te gaan neuten over een boete...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:30

Hier even een vraagje: Ben je van de voorkant of de achterkant geflitst? Als je van voren geflitst bent is er misschien een mogelijkheid om er onderuit te komen.
Mijn vader is beroeps chauffeur en een collega van hem is van voren geflitst met een autobus. Hij heeft hier bezwaar tegen aangetekend op grond rechtsongelijkheid.
Een motorfiets kan namelijk van voren niet geflitst worden omdat hij alleen achterop een kentekenplaat heeft.
Dit zou dus betekenen dat, wanneer jullie gelijktijdig door rood zouden rijden, de motorrijder vrijuit zou gaan.
Zijn bezwaarschrift is gehonoreerd (rechtsbijstand gehad) dus wie weet kun je hier wat mee.

bantu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:02

Jeetje Linda,wat ontzettend dom van je zeg!! :D

SunnyBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:32

Hey Linda!

Ik heb m af hoor :) Alleen moet ik je emailadres even hebben om je het wordbestandje door te sturen. Had je vanochtend al een PB gestuurd maar die blijft maar in mijn outbox hangen :(
Wil je even je mailadres doorPBen?

G

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 06:22

Iedereen heeft het hier over 'stop'lichten, maar die zitten op de achterkant van een auto hoor!
Tsja.. en verkeerslichten.. Dat is mijn werk!
Ik doe alle storingen en schades in Noord Holland.

De tijden die tussen het rood en groen van verschillende richtingen zitten zijn vaak zo kort dat het echt onverantwoord is door het rode licht te rijden.

Motorrijders zijn zo snel weg bij groen licht (vinden ze mooi, maar het gaat ook zo gemakkelijk op de motor) dat ze met gemak onder jouw combinatie kunnen verdwijnen! Jij stopt niet meer op tijd met dat soort snelheden!

Ik ken eigenlijk ook geen kruispunten waar je sneller dan 70 mag bij het passeren. En als je ruim van te voren van het gas gaat, ook al is het groen, dan kun je best netjes stoppen als hij op oranje gaat.

Er liggen in de weg ver voor de kruising detectielussen. Dus vaak kun je al 'zien' met je gezonde verstand dat het licht op rood zal gaan.

Er staan dan namelijk in de verte auto's te wachten die jouw weg willen kruisen. Als jij niet in een treintje rijdt, en voor je dus niemand zit, laat de automaat dus die andere mensen rijden!

Rij je op een hoofdrichting, een Nweg bijv. , en je rijdt in een groepje, is de kans zeer groot dat de automaat je door laat rijden.

Het mooiste is om achter een lijnbus of vrachtwagen te zitten! Die hebben een zeer grote kans op groen licht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:21

Allemaal paardenliefhebbers en wellicht veel trailerrijders erbij en dan toch in beroep willen gaan. Gelukkig heb ik jullie nooit als chauffeur en ik hoop jullie allemaal NOOIT bij rood licht tegen te komen, ik zal maar niets vermoedend groen pakken en jullie trailer moeten koppen omdat jullie niet van te voren van het gas willen als er een kruising in het vizier ligt.... :(

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 12:50

ik heb ook wel eens zo'n inschattingsfout dat je door oranje en met trailer door rood gaat, dan reed ik iets te hard op het stoplicht af terwijl het al op groen stond of met de stroom mee.

Gelukkig staan hier niet bij elk stoplicht roodlicht flitsers. En meestal valt het wel mee als je door oranje/rood licht gaat en niet dik door rood.

En een boete, erg vervelend, maar wel terecht.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 12:57

Is terecht je ging door rood,ik ga altijd wat langzamer bij een stoplicht.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:03

Wij rijden geregeld met trailer en zorgen altijd dat we nog kunnen stoppen voor de verkeerslichten. Simpel omdat je weet dat hij op oranje kan gaan. Dat het verkeer achter je zich ergert als jij langzamer rijdt, maak ik me niet druk om. Zíj zitten er niet mee als je door rood gaat en je krijgt een auto/fietser of wat dan ook onder de jouwe.
En wat al eerder gezegd is, je kunt best behoorlijk remmen met een paard in de trailer er achter hoor, krijgen ze niets van.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:23

Lijkt me toch ook dat een mensenleven toch nog altijd boven een dier gaat.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:27

Ik heb geleerd: vooruit kijken en nadenken! Dus ook met stoplichten. De kans dat zo'n ding op oranje springt is groot. Matig je snelheid en pas aan zodat je wel op tijd kunt stoppen als hij op oranje springt. Als je al net zo aanrijdt als op een rotonde (ervan uitgaan dat je moet stoppen voor het verkeer op de rotonde) dan ben je goed voorbereid.

Ik heb een hekel aan remmen, dus zeker op zo'n weg kom ik met 50/60 aanrijden of laat ik het gas los, als hij dan op oranje springt, heb je nog genoeg seconden over om keurig stil te staan...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:29

russel schreef:
Allemaal paardenliefhebbers en wellicht veel trailerrijders erbij en dan toch in beroep willen gaan. Gelukkig heb ik jullie nooit als chauffeur en ik hoop jullie allemaal NOOIT bij rood licht tegen te komen, ik zal maar niets vermoedend groen pakken en jullie trailer moeten koppen omdat jullie niet van te voren van het gas willen als er een kruising in het vizier ligt.... :(
Overdrijven is ook wat. Waarschijnlijk is ze net door rood gereden en daar zit nog wel wat speling in. Juist omdat mensen nog wel eens een inschattingsfoutje maken.

Mijn vorige baas is een keer in beroep gegaan omdat hij met paarden in de vrachtwagen door rood is gereden. Die boete is toen niet kwijtgescholden maar wel verlaagd omdat de rechter het als verzachtende omstandigheden oid zag.
Proberen is dus zeker de moeite waard.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:48

Iedereen heeft het hier over de mogelijkheid dat er iemand anders bij groen wegrijdt die je dan in gevaar zou brengen. Maar ik neem aan dat de meeste mensen het héle kruispunt overzien en dan pas een beslissing nemen over gas of rem. Ik ga er nog steeds van uit dat ook trailerrijders dit kunnen inschatten. Ik zou het ook zeker proberen; het kan allicht wat schelen.....

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:54

en kan je tijdens het inschatten dan ook zien dat een auto die inde verte ziet dat het verkeerslichtt groen is nog extra gas geeft.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:58

Of door het gebouw/heg/boom/... op de hoek heenkijken? Of door die vrachtwagen die voorgesorteerd staat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:27

Of diegene die helemaal niet aan een ander denkt en gewoon haast heeft en idd nog even snel op het nippertje met wat extra gas het kruispunt over gaat? Het stoplicht sprong immers nog maar net op rood....

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:32

Ik snap het probleem niet .... rood = toch gewoon rood? Je verdient die bekeuring toch gewoon...... het is toch gewoon terecht? Waarom dan toch bezwaar aantekenen, jij bent toch diegene die door rood rijdt??

Het zou een mooie boel worden als ze voor iedereen aanpassingen moeten maken, want bedenk wel, als jij hier 'gematst' wordt, dan is natuurlijk het hek van de dam... want dan wil diegene van wie de moeder met spoed is opgenomen ook graag van de bekeuring af, want ja, hij was nog maar nèt rood.

rood = rood en iedereen weet dat je niet door rood mag rijden, dus die bekeuring is gewoon terecht.