Ben ik de enige die geen zin in paardrijden heeft?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:12

Ik ken het probleem helemaal niet! Ik heb juist altijd heel veel zin om te gaan rijden! :) Ik ben echt de hele dag al blij als ik weer mag gaan rijden... Maar ja, misschien komt dat ook omdat ik geen eigen paard heb...

Anoniem

Re: Ben ik de enige die geen zin in paardrijden heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:03

nou, ik denk dat het heel veel te maken heeft met je paard en waar je staat. Ik heb een heel moeilijk paard en dat is soms behoorlijk frustrerend en weinig voldoeninggevend. Als je echt een doel voor ogen hebt gaat het veel makkelijker.

Moet zeggen dat ik toch wel dagelijks trainde, ookal zag ik er soms wel tegenop en zag ik het meer als een verplichting. Maar als het dan een keer heel goed ging, was ik wel blij dat ik toch maar even gereden had, en als ik niet reed of niet kon rijden miste ik het ook wel na een week :o

Toen verhuisde ik van stal, daar was alleen een buitenbak.. Moet zeggen dat ik vanaf toen heel weinig gereden heb omdat ik het gewoon geen fijne bak vond , en mijn paard niet lekker liep. Maargoed mijn paard heeft nu een blessure en ik zou er een moord voor doen om weer lekker met haar te kunnen rijden :')

Oftewel bekend probleem, ik zag het altijd wel een beetje als een verplichting. Maar als ik eenmaal bezig was was het toch wel heel fijn en ik kan eigenlijk ook niet zonder :o

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:18

Nee hoor je bent niet de enige.. Vroeger reed ik dagelijks ritten van minimaal 2 tot max 5 uren. Tegenwoordig rij ik 3x in de week omdat ik een paard aan het doorrijden ben, maar voor mij hoeft het allemaal even niet. Ik haal meer plezier en ontspanning uit het rondlopen tussen de paarden. Door stallen te mesten, poetsen longeren, wandelen, lederonderhoud en alle verder voorkomende werkzaamheden.

Dat je niet rijd wil beslist niet zeggen dat je de verkeerde hobbie hebt gekozen. Zolang je paard niks te kort komt kwa verzorging, aandacht en weidegang, doet er niks op en is iedereen blij.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:24

czarina schreef:
Dat je niet rijd wil beslist niet zeggen dat je de verkeerde hobbie hebt gekozen. Zolang je paard niks te kort komt kwa verzorging, aandacht en weidegang, doet er niks op en is iedereen blij.

klopt maar als je er gewoon geen zin in hebt, en dan niet alleen het rijden maar alles eromheen. denk ik wel dat je een verkeerde sport gekozen hebt ;)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:27

Ik denk ook niet dat iemand die én niet wil rijden, én niet wil poetsen, én niet wil wandelen etc uberhaupt zijn paard nog houdt :+ Kost behoorlijk wat geld.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 10:58

Ik geloof dat iedereen wel eens geen zin heeft om te rijden, ook ik niet. Ik weet niet of je ook wedstrijden rijd? Anders is 2x per week wel erg weinig. Rijd je echter gewoon voor je lol dan zie ik verder het probleem niet zo, als je verder gewoon lekker je paardjes gewoon goed verzorgd. Ze staan buiten lees ik? Dan is minder rijden ook niet zo'n probleem.

Maar weet je zeker dat je je paard niet wilt verkopen ofzo? En een andere hobby wilt, waar je gewoon heen kan gaan als je zin hebt?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:00

Ik heb dit wel een tijdje gehad, vooral omdat het destijds paarden waren waar ik niets mee kon. Ze waren gewoon te wild en te sterk. In mijn eentje kon ik niets beginnen.
Inmiddels heb ik juist wel zin om te rijden, door mn nieuwe paardjes :D

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 11:27

Ik heb ook wel is dagen dat ik gewoon echt geen zin heb. Gelukkig hebben wij dan nog een park waar je een rondje kan stappen (loop een ruiterpad door heen) maar als ik daar ook geen zin in heb dan heeft die gewoon lekker een daggie niks.

Nu hebben we ook een dip met rijden dus heb nu ook totaal geen motivatie om te rijden en ook nog is een moeilijk paard om te rijden als je dingen gaat vragen. Maar heb een instructrice gevonden dus gaat helemaal goed komen!

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:38

Natuurlijk, wanneer je de verdere verzorging en aandacht ook niet aan je paard wil besteden heb je inderdaad de verkeerde hobbie gekozen. Maar wanneer het paard voldoende beweging krijgt en ook aandacht zie ik er beslist geen probleem om niet te rijden.
Maar daarnaast vind ik het dan ook niet kunnen dat wanneer je wel eens zin hebt om te rijden of te lessen om dan het paard meteen flink aan het werk te zetten..

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 12:42

Ik heb het ook, maar alleen met heel slecht weer. Dan denk ik aan de blubberbak. Meestal sla ik dan een dagje over of ik longeer haar. Ook mis ik het hebben van een maatje opstal, maar daar heb ik nu de radio voor gevonden hahaha

mpc_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 20:33

miss moet je wat meer varieren met de dingen die je doet?

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:24

idd zoals de meeste zeggen, misschien is het teveel gevraagd een eigen pony en heb je helemaal geen tijd voor andere leuke dingen.
Je zou je pony kunnen verkopen, maar ik neem aan dat dit een grote stap voor je is en dat je erg gehecht bent aan je pony. Dus als je niet zin hebt om te rijden maar wel zin om de andere dingen met je pony te doen, kun je een bijrijdster zoeken die zorgt dat je paard de nodige rijbehoefte krijgt, en heb jij je eigen pony nog.
Heb je ook geen zin meer om je paard te verzorgen lijkt het me slim om toch je paard te verkopen je zou hem aan iemand in de buurt, of een manege kunnen verkopen zodat je hem af en toe nog kunt opzoeken, of anders zou je een verzorger(ster) kunnen zoeken, er zijn zat kinderen die dat willen doen.

Wil je, je paard niet verkopen een bijrijdster of verzorger zoeken, stop dan zelf even met rijden maar verzorg je paard gewoon wel, en longeer hem eens of gooi hem een keer los in de bak zodat hij wel genoeg beweging krijgt.
Je paard vind het heus niet erg om eens een keer een paar vrije dagen te hebben of een 'vakantie'.

Hopelijk heb je wat aan deze tips, verder succes.

ps: je kunt je pony ook altijd als lease pony aanbieden, dus verheuren. Dit kun je doen voor een korte periode dus een paar maanden, maar je zou het ook kunnen doen voor een wat langere periode dus een paar jaar. Zo is de pony toch nog van jou maar wordt hij door iemand anders verzorgt en bereden.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:53

Een paard heeft geen rijbehoefte :O

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 20:17

grondwerk is ook een optie!! zijn zooooooo veel dingen die je kunt doen vanaf de grond... maar verder...als het dier zo int algemeen genoeg buiten komt en beter nog sociaal kan zijn met soortgenoten of ander dier, krijgt dr eten en er word wat gedaan tegen de verveling valt het allemaal mee... een paard 24/7 in de wei heeft minder bezigheid nodig tussen paard en mens dan eentje op stal..
Wie zegt dat je moet rijden..paarden die tot 4 a 5 jaar nog niet gereden zijn zijn die eerste jaren echt niet ongelukkiger.
Zolang ze zich niet verveelt en alleen is is het prima!!

Dan rij je toch lekker weinig.. de eigenaren van mijn verzorg/bijrijdpaarden rijden niet maar doen zo ook niet veel alleen wat poetsen praten voeren enc
2 van de 3 hebben daar geen moeite mee maar de 3de heeft jaren op de renbaan gelopen is zo best een lief dier maar zodra hij een dag niet gereden word laat staan zoals nu al maanden word hij vervelend (ondanks dat hij 24/7 buiten staat) hij komt zijn energie gewoon niet kwijt. dus ik ga hem rijden :)