En, hoe bevalt het flexibel springen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Re: En, hoe bevalt het flexibel springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:41

Dan hebben we de meeste speerpunten hier wel gehad en is daar ook gelijk duidelijkheid over ;)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 07:10

Isabella_ schreef:
Ben ik nou dom of volg ik het flexibel springen niet?
Ik heb het door gelezen in de P& s
dus als je 1 startkaart hebt dus 1 paard start, mag je bijv de hele tijd L blijven rijden in het springen? ookal heb je 40 wp?
Komt dan dat te vervallen of?
en je mag nog steeds met 10 wp dan over naar het M?

En als je weer L gaat heb je weer 0 punten en dan ga je weer bijv tot de 10 voordat je M Mag?
sorry voor onduidelijkheid van deze kant hier! :o

Voorbeeldje
Je start bijvoorbeeld nu L+4
Je mag daarnaast in de B uitkomen tot je 40 wp hebt, daarna mag je geen B meer, alleen nog L.
Als je 10 wp hebt mag je Promoveren naar de M, maar daarnaast tot 40 wp in de L blijven starten.
Als je maar 1 startkaart hebt hoef je niet te promoveren, maar volgens mij ben je dan wel uitgesloten van Kampienschappen

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:09

Thanks voor het uitleggen! ook bij de pony's dan?... of dat dan weer niet..

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:15

ja bij de ponys ook.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:52

Ik vind het een mooie regeling. Goed voor de paarden en hun ruiters.
Amateurs met een beetje angst kunnen lekker in de twee laagste klasses uit blijven komen, waar ze zich het beste tuis voelen. Dat is het beste voor de ruiter en ook zeker voor het paard.

En de rest kan als het nodig is 1 klasse lager uit komen. Kan ook heel nuttig zijn voor ruiter en paard. En als je het te vaak doet mag je in die klasse niet meer uitkomen. Ook kun je makkelijker een klasse hoger uitproberen, als het dan tegen valt kun je weer even een stapje terug doen.

Afgelopen weekend heb ik er fijn en met succes gebruik van gemaakt. 2 paarden die een maand geen wedstrijd hadden gelopen heb ik eerst 1.30m gestart waarin ze allebei een balk, omdat ze iets te fanatiek waren. In het 1.40m erna waren ze 1e en 3e.

Internationaal en in de basis in de meeste landen kun je onbeperkt in alle klasses blijven starten, En daar klaagt niemand.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:46

ik vind de regel ook super, kan zo langzaam weer wat vertrouwen opbouwen en als het lekker gaat weer een klasse hoger. Zo brengt het bij mij en mn paard een stuk meer vertrouwen.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:19

ik start de komende 2 wedstrijden flexibel. 1x B en 1x L. Gewoon omdat paard in het L iets te fanatiek is op dit moment. kan zij eerst haar ei kwijt in de B en rij ik een hoop ik rustig rondje in de L.

er zijn ook wedstrijden die nu eerst met ZZ beginnen en dan afbouwen dus als je dan flexibel wilt starten dan rij je eerst je hoogste klasse. Ook zijn er wedstrijden waar je niet flexibel kan starten. Vind het wel een mooie regeling en zoveel wordt er ook nog geen gebruik van gemaakt.

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 12:30

f een vraagje he
stel dat ik flexibel start, dan wordt dan in de B omdat ik 3x in het L ben uitgekomen, begin ik dan weer met de wps die ik ooit in de B heb gehaald? of begin ik B+0? of tellen de wps niet eens?
kun je trouwens ook alleen B starten (ookal ben je al L)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 12:34

je bent dan weer B +0
je kunt ook alleen B starten,..

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 12:36

oke dankje :)