Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fitzroy schreef:Orionneke, die regeltjes zijn niet verzonnen om mensen dwars te zitten. Het is in het belang van je paard dat hij bv. een goede basisenting heeft, niet in mijn belang. .
marieketencate schreef:
Toen wij naar het EK gingen, moest dat ook in orde zijn...weet je hoe dat gaat? Standaardzinnetje wat de dierenarts van de KNHS in je paspoort moet schrijven: "the vaccination-history of this horse is correct, last vacination on..." inentingsboekje kon je daarna weggooien, of er nou fouten inzaten of niet.... beetje meten met 2 maten dus daar bij de bond.
Tyrza"]
[quote="marieketencate schreef:
Toen wij naar het EK gingen, moest dat ook in orde zijn...weet je hoe dat gaat? Standaardzinnetje wat de dierenarts van de KNHS in je paspoort moet schrijven: "the vaccination-history of this horse is correct, last vacination on..." inentingsboekje kon je daarna weggooien, of er nou fouten inzaten of niet.... beetje meten met 2 maten dus daar bij de bond.
marieketencate schreef:
Even over die basisenting....stel dat je paard dat nou niet heeft...als veulen hebben er bijvoorbeeld te veel weken tussen de 2 entingen gezeten...je paard is nu 13 jaar, is daar dan nog wat aan te doen of is hij nu voorgoed afgeschreven voor de wedstrijdsport?
Tyrza schreef:ik heb wat anders: een DNA test. Mijn paard is nogal gevoelig voor alles en nog wat, dus dat durfde ik niet aan. Aangezien een ander paard bij mij er aardig ziek van is geworden, van die chip (zat precies op zijn urinewegmeridiaan!).
Ook zoiets: een officiele keurmeester komt een plukje haar weghalen en een week of 2 later moet je zelf nog eens een plukje opsturen. That's it! Dan is het wel even schrikken als je de rekening ziet....
Citaat:En daarbij nog maals heb ik nog nooit maar dan ook nog nooit mijn papieren hoeven te laten zien op wedstrijd.........