Hard gevallen, nieuwe cap nodig??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RobinandBart

Re: Hard gevallen, nieuwe cap nodig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:12

Ik zou ook mijn cap vervangen, ong. iedereen zegt dat je dat moet doen. Ookal lijkt er misschien niks mis mee, ik zit dan waarschijnlijk toch een zwakke plek in.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:21

Ik zou ook een nieuwe cap kopen. Zoals hierboven ook gezegd word: op het oog kan er niets mis mee zijn, maar er kan een scheur o.i.d. inzitten, die verder scheurt/kapot gaat als je nog een keertje valt.

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:22

Als ik hard vall dan ga ik egt geen nieuwe kopen behalve als die egt kapot is, doe er nu all 5 jaar mee ofzo nog makkelijk te gebruiken

malobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:23

Ik ben ook een keer zeer hard gevallen, zo met het blote oog leek er niets mis met de cap maar hij was toch echt niet goed meer.

Boezie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:02

Dat is het probleem: vaak kun je niet goed zien met het blote oog of de helm nog in orde is.

Yoline_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 16:25

Ik moest wel een nieuwe kopen toen ik was gevallen, de voorkant was gebroken

clim_bling

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 14:24

Ik was een keer heel hard gevallen en er zat een hele scheur in de bovenkant... Toen had ik natuurlijk wel een nieuwe gekocht!

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 14:28

Ik ben 5 weken geleden in volle galop van mijn paard gevallen, en had daarbij een hersenschudding, en een gebroken sleutelbeen, dusja, ik heb gisteren maar een nieuwe gekocht, :)

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:16

Ik ben wel een aantal keer gevallen met cap, heb geen nieuwe gekocht. Ligt er ook een beetje aan of je echt met je hoofd op steen valt of dat je gewoon op je rug valt in de bak..

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:16

Als je echt hard bent gevallen (misschien meerdere keren) dan zou ik wel een nieuwe kopen.

toetyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 15:00

Ik had ooit een trucje gehoord hoe je (ong.) kon horen of je cap nog veilig was of niet, maar ben ik (hoe dom) vergeten :+

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:06

Ik ben ook eens op mn hoofd (op mn cap eigk :P) gevallen, vrij hard maar aan de cap was in eerste instantie niets te zien.
Toch voor de zekerheid een nieuwe gaan halen.
Eenmaal thuis de cap aan mn vader laten zien, wilde hij em voor de grap even opzetten :P breekt de cap gelijk zo hop in 2 stukken zonder dat hij er kracht op gezet had!
Goed dus dat k daar niet nog mee was gaan rijden!

T ligt er natuurlijk een beetje aan hoe je valt, als je niet op je hoofd valt of je cap niet met de grond of de bakrand oid in aanraking is gekomen zou ik niet zo snel een nieuwe kopen

binke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:34

ja natuurlijk want die is niet meer veilig

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:26

Als er veel schade aan de cap is lijkt mij wel dat je hem moet vervangen. Maar als je geen schade ziet lijkt mij niet.
Maar misschien is het toch wel beter, want zo meteen zit er een scheurtje ergens of zo die je niet kan zien. Dus ik zal het wel gewoon doen voor de zekerheid.

_Athar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:06

Als je echt op je hoofd gevallen bent, en je ziet scheuren in de cap zitten, zou ik toch een nieuwe kopen...
Ik ben ook wel eens gevallen, nu 4x en heb nog steeds dezelfde cap, want ik ben niet op mijn hoofd gevallen en de cap heeft de grond niet geraakt dus dan vind ik het ook niet nodig om een nieuwe te kopen.

evoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 21:21

als je echt hard bent gevallen, en ook nog eens op je hoofd kun je het best een nieuwe kopen
ookal lijkt hij heel

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 23:36

is je cap ook onveilig als je hem uit je handen hebt laten vallen? ( bij wijze van spreke )

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:46

volgens me pa :D barst of breekt er een plaat aan de binnenkant die werkt als schokdemper als je er een keer mee valt. Weet niet of het waar is, maar zo is het met motor-helmen wel.. zit wel logica in }:0

Toen ik met m'n hoofdje op de bakrand was gevallen (geen feest trouwens :o), kreeg ik ook een nieuwe cap van ze omdat ze niet wilden dat ik er nog mee ging rijden.. was t zelf ook niet van plan, maar goed, dat hoefden ze toen eff niet te weten natuurlijk :D

EOW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 17:12

whaha die van mij kost 430 euro beetje zonder om elke keer een nieuwe te kopen :o

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 17:35

Ik was dus wel degelijk op mijn hoofd gevallen, want ik viel er voorover af (nood stop van het paard haha)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 22:18

nou als je op je cap (hoofd) valt dan zou ik een nieuwe aanschaffen hij heeft dan toch een klap gehad

Moncherette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 11:45

Ik zou een nieuwe kopen. Ik heb al eens een testje gezien met helmen van motorrijders, aan de buitenkant is er niks te zien maar bij de volgende keer dat je weer hard valt kan het goed mis gaan. Daarnaast kan je hoofd onherstelbaar letsel oplopen als het niet goed beschermd is, lijkt mij dus de moeite waard om het goed te beschermen met een nieuwe cap!

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 12:44

Ik zou ook een nieuwe kopen, zeker als je hard op je hoofd terecht bent gekomen. Als ik m'n hoofd niet zou raken zou ik denk ik niet meteen een nieuwe kopen.

Tasjalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:06

ik heb mijn cap nu al best lang...
bijna 2 jaar
maar ik ben een keer flink hard gevallen...
en toen had ik een zware hersenschudding |(
mijn cap was nog niet gevallen ofzo
maar waar kan dat dan aan liggen..?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 23:25

Ik ben vorig jaar van mijn paard(nouja, verzorgpaard) gevallen toen ze schrok, en precies op mijn hoofd gevallen, half in de prikkeldraad met de rest, maar niet echt hard gevallen. Heb toen geen nieuwe gekocht :o

Maar nu is er bij de decathlon uitverkoop of zo iets en mijn vriendin heeft een hele fijne cap gekocht, en die wil ik ook.. maar met mijn oude is nog niks mis, en mijn moeder vermoord me als ik nu al een nieuwe koop..