Wanted2003 schreef:Urielle,ik denk dat er op dit moment toch iets meer paarden zijn dan kopers.
Ik heb zelf ook niks in de verkoop staan nu gelukkig.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Urielle schreef:Als ik een paard verkoop en hij heeft in jaren geen pas kreupel gelopen, waarom zou ik dan keuringskosten moeten gaan betalen?
Karennnn schreef:Nee inderdaad! Maar ik begrijp ook de logica langs 2 kanten. Wij hadden 1 van onze paarden helemaal laten keuren en 2 maanden laten kwamen er kopers die een gloednieuwe keuring wouden en vonden dat dat sowieso kosten verkoper was. Dat ging er toch wel wat over vond ik! Maar ik ga er wel mee akkoord dat als een paard wordt afgekeurd de kosten voor verkoper zijn. welke problemen je daarwel bij kan hebben is dat niet voor iedereen dezelfde normen qua goedkeuring gehanteerd worden. Een dierenarts kan een 2 of een 3 geven en zeggen: volledig goedgekeurd, terwijl de koper misschien enkel een perfect rapport wil... Tja wie draait er dan op?

KarinvdM schreef:Ik denk er precies ook zo over.Ik zou met die regeling niet akkoord gaan.
Dan is het voor mij heel simpel, dan zoek ik wel verder naar een ander paard.
Urielle schreef:Maar juist dan kun je door te keuren een hoop gezeur voorkomen. Je laat hem keuren en dan gaat hij naar de nieuwe eigenaar en heb je op papier staan dat hij gezond was bij vertrek.Nog iets leuks trouwens: ik heb zelf ooit een paard teruggekregen met de mededeling dat ie niet goedgekeurd was, en waarvan de rug op een week tijd compleet naar zijn grootje was gereden. Peerd kwam op drie benen terug en heeft 9 maanden DA-kosten en stalgeld gekost die ik er dus nooit meer uithaalde. Paard is uiteindelijk zwaar onder de prijs weggegaan, want weer op conditie trainen kostte meer dan hij op ging brengen. Keuringskosten terug? Een shot onder hun hol konden ze krijgen! Er gaat er dus ook nooit meer een weg op proef, dat begrijp je.
Vaak zit hier dan ook meer achter.... Mer1980 schreef:Op proef heb ik nu 2 X gedaan, met 2 X ellende. de eerste keer kreeg o=ik mijn paard zwaar geblesseerd terug en de 2e X mocht ik mijn paard weer ophalen omdat ze vals zou zijn. Later bleek dat ze mijn paard toch te groot vonden en ik heb dus de aanbetaling gehouden. Ze was immers helemaal niet vals want ik ben er gewoon op een dag heengereden en heb ze gevraagd het te laten zien wat ze deed. Helemaal niets dus....