Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
westernjo schreef:Oh ja, nog iets, ik las je eerste post. Neusje over de grond met longeren, is dat echt ontspannen of is dat van haar uit een kalmeringsteken omdat ze 'opgejaagd' wordt? Ik weet het niet hoor, ik vraag het maar. Ik hou niet zo van longeren.

Verder inderdaad laatst zeil in de bak, vonden ze (samen met ander ponytje) reuze interessant. En die clickertraining lijkt me ook wel leuk om eens te proberen, wie weet binnenkort.....
Over dat zeil in de bak is een goed idee! Je kan er ook met hem/haar overheen lopen, heb ik ook gedaan (stond niet op mijn lijstje *schaam*schaam*) en dat vind ik nu absoluut niet eng meer. Of een ineens een paraplu ergens neerleggen en laten ruiken. (mijn heeft hem perongeluk stuk gemaakt hehe) *Maaaaaaaam? Heb je deze plu nog nodig?* *Jaaah* *Ooh, dan koop ik wel een nieuwe oké? hehe
* ILuvWinnetoo schreef:Haha, ik kan het met rechts ook niet maar met links wel sinds kortOver dat zeil in de bak is een goed idee! Je kan er ook met hem/haar overheen lopen, heb ik ook gedaan (stond niet op mijn lijstje *schaam*schaam*) en dat vind ik nu absoluut niet eng meer. Of een ineens een paraplu ergens neerleggen en laten ruiken. (mijn heeft hem perongeluk stuk gemaakt hehe) *Maaaaaaaam? Heb je deze plu nog nodig?* *Jaaah* *Ooh, dan koop ik wel een nieuwe oké? hehe
*
Wat je trouwens óók nog kan doen is;
ILuvWinnetoo schreef:Haha wat een aanstellerWat je trouwens óók nog kan doen is;
Dat zeil over hem heen leggen als een deken. Heb ik ook gedaan (2 x) en de 2e keer vond hij het niet eens eng meer! Moet je wel de ruimte hebben en nog iemand die je helpt!
http://img360.imageshack.us/img360/4438 ... il1ts7.png
). ik poets hem zo nu en dan, en een klein wandelingetje door t bos enzo. Voor de rest laat ik hem dus tot die leeftijd lekker kind zijn en spelen.
19LindA83 schreef:Idd zoals ik hier al heb gelezen nog niet gaan longeren ed, laat hem lekker jong blijven en vraag niet te veel inspanning van hem, zowel geestelijk als lich.
Oefen lekker aan de hand met wandelen, halt houden. Ook los in een paddock kun je leuke ''spelletjes'' doen; lekker met zn tweeen gek doen.
Ik begrijp dat het je niet snel genoeg kan gaan, (wat is er heerlijker dan op een paardenrug de wereld te verkennnen) maar ga voor het welzijn van je paard niet te snel!
Succes