Pony Kopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PollyBarney

Re: Pony Kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 09:30

Nou ben ik weer. :)
IK had met de dierenarts een afspraak voor volgende week om te keuren.Nu blijft die gast van wie die pony is me elke dag bellen wanneer ik de pony nu haal.Dit vind ik wel erg vreemd.Beetje opdringerig dat die hem kwijt moet.Ik denk dus dat ik er toch maar vanaf zie.Vind dit een hele vreemde manier van doen.Wat vinden jullie?Ik denk er zijn pony's genoeg hoef niet perse die ene op deze manier.

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:49

PollyBarney schreef:
IK had met de dierenarts een afspraak voor volgende week om te keuren.Nu blijft die gast van wie die pony is me elke dag bellen wanneer ik de pony nu haal.Dit vind ik wel erg vreemd.Beetje opdringerig dat die hem kwijt moet.Ik denk dus dat ik er toch maar vanaf zie.Vind dit een hele vreemde manier van doen.Wat vinden jullie?Ik denk er zijn pony's genoeg hoef niet perse die ene op deze manier.
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt, ik zou er ook vanaf zien. Geeft een beetje een rare bijsmaak.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:53

Ik zal er helemaal vanaf zien.
het is gewoon een handelaar, en deze manier van zaken doen is niet normaal.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:06

PollyBarney schreef:

verstandig!
rare vent!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:16

Wist de handelaar dan niet dat je volgende week pas zou laten keuren? Wat een rare manier van doen.
Als jullie een klik hebben met de pony en hij loopt goed en hij kost niet zoveel, dan zou ik nog even uitleggen dat de dierenarts pas volgende week op dat tijdstip komt.

Ja, er zijn een hoop andere pony's maar ik neem aan dat je niet voor niets deze wil?

PollyBarney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 10:27

Hoi
Jawel dat wist die had ik gezegt.
Maar dan nog als iemand je continue belt komt het bij mij over dat die hem kwijt moet om de een of andere reden.Nou hij was gewoon heel erg lief.Maar er zijn meerdere lieve pony's.Als ik iets verkoop en iemand heeft intresse dan benaderen ze mij maar ik ga niemand nalopen.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:31

Hij is wel een handelaar en paarden en pony's komen en gaan daar waarschijnlijk. Ik kan me wel voorstellen dat de "verkochte" pony's weer door moeten stromen omdat er dan weer een andere voor in de plaats kan komen die weer geld kan opleveren (even heel zakelijk bekeken). Maar als hij wist van het keuren en ook de dag van keuren, dan is dit wel heel vreemd.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het al had afgeblazen op het moment dat hij meer geld wilde, het loopt soepel of niet, klaar.

Maar dat zakelijke begrijp ik wel, alleen niet zo netjes dat hij jou daarover lastig valt.

PollyBarney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 10:40

Ik heb net gebeld en heb alles afgeblazen.
Het moet inderdaad soepel verlopen en niet vanaf het begin al zo raar.Hij zei niet veel alleen oke dan is het goed.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:42

Heel begrijpelijk, er is vast een andere leuke pony voor jullie. Wie weet op bokt...

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:52

Goed gedaan. idd nare bijsmaak allemaal. Dan is dit gewoon niet de pony voor jullie geweest! Hopenlijk heeft je dochter er ook begrip voor (als ik zo de mijne in zou schatten... maar die is pas 4 hoor hahaha maar wel een echte diva "Ik wil DIE")

Ik zag wel iets interesants voorbij komen (wat ik wil weten voor over enkele jaren pas) Er is dus verschil tussen recreatief en sport keuren. Wat is het verschil en waarom is dit verschil er? En waarom altijd sport laten keuren ook als je er dus recreatief op wilt gaan rijden?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:16

Keuren is keuren. Punt!

Maar de conclusies die worden verbonden aan de uitslag van de keuring, kunnen verschillen.
Dat heeft niet altijd met sport of recreatie te maken. Zes dagen in de week een recreatieve buitenrit van 2 uur is misschien wel zwaarder dan drie keer in de week trainen en dan een B-proefje dressuren in het weekend - wat een paard blijkbaar tot sportpaard maakt.
En voor de fokkerij is het weer anders - lichte afvlakkingen accepteer je misschien wel als je je paard voor de sport inzet, maar wil je 'em laten prokken dan is het weer foute boel. Op het keuringsrapport komt dan ws een tweetje voor het desbetreffende gewricht met de opmerking: geen bezwaar voor de sport.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:49

Kendra schreef:
Keuren is keuren. Punt!

Maar de conclusies die worden verbonden aan de uitslag van de keuring, kunnen verschillen.
Dat heeft niet altijd met sport of recreatie te maken. Zes dagen in de week een recreatieve buitenrit van 2 uur is misschien wel zwaarder dan drie keer in de week trainen en dan een B-proefje dressuren in het weekend - wat een paard blijkbaar tot sportpaard maakt.
En voor de fokkerij is het weer anders - lichte afvlakkingen accepteer je misschien wel als je je paard voor de sport inzet, maar wil je 'em laten prokken dan is het weer foute boel. Op het keuringsrapport komt dan ws een tweetje voor het desbetreffende gewricht met de opmerking: geen bezwaar voor de sport.

Ik PB je even. Wil meer weten namelijk... maar dat is voor hier off topic.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:51

Zilfstar schreef:
Ik zag wel iets interesants voorbij komen (wat ik wil weten voor over enkele jaren pas) Er is dus verschil tussen recreatief en sport keuren. Wat is het verschil en waarom is dit verschil er? En waarom altijd sport laten keuren ook als je er dus recreatief op wilt gaan rijden?

Bij de 'sport'-keuring worden iets hogere eisen gesteld. Meeste dierenartsen doen alleen maar de klinische -sportkeuring volgens mij.

Als je kijkt naarhet woord recreatie- wordt dat wel eens verschillend opgevat.
Voor de 1 is het geen wedstrijden rijden en voor de ander is recreatie af en toe en ritje en dus niet elke dag...

De belasting van af en toe een klein ritje is natuurlijk veel minder en daar zijn meer paarden geschikt voor, dan voor intensieve belasting.

Mijn ervaring is dat veel blessures komen door de ruiters en hun tuig, dus zorg altijd voor goede begeleiding!

PollyBarney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 16:06

Hier mag een slotje op :)
Bedankt allemaal voor jullie antwoorden.

smilegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:28

altijd als er iets er toch iets mis is dan is dat niet handig
ik hoop dat je hier iets aan hebt

groetjes tessa