Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Apple schreef:Met een gescheurde nier zou ik er dan eerder over denken om voortaan een bp te gaan gebruiken ipv een cap![]()
.
Ik heb een beetje de neiging om vooral op mn kop terecht te komen en zie daardoor dus echt wel het nut van een cap in. Ook wel eens een scheurtje in mn ribben gehad of mn pols gebroken, maar dat is een beetje risico van het rijden.
Apple schreef:Wat je eigenlijk zegt is dat door jouw kozakken voltige je ook een uitgebreide valtraining hebt gehad.
Valtrainingen zijn helaas geen standaard onderdeel van de meeste lessen in het gewone Engelse rijden.
.
. Met springen bijvoorbeeld stel dat hij nogal groot springt en ik daar geen rekening mee heb gehouden: dan is dat niet de schuld van het paard, maar wel een reeel risico om ernaast te liggen. florrtje schreef:Apple schreef:Wat je eigenlijk zegt is dat door jouw kozakken voltige je ook een uitgebreide valtraining hebt gehad.
Valtrainingen zijn helaas geen standaard onderdeel van de meeste lessen in het gewone Engelse rijden.
of gewoon het respect ontbreekt bij heel veeeeel paarden.
velen denken dat ze respect krijgen. maar een bok zonder reden is naar mijn weten niet echt respect ...
ook gewoon wegcrossen in een binnenbak is ongewoon gedrag.
en ik denk dat velen onder jullie het bij ons ook wel zouden wagen hoor om zonder cap te rijden.
er is een heel andere manier van rijden.
en ook van opleren.
je maakt een paard niet zadelmak,
je vraagt hem of je op zijn rug mag zitten.
maar de paarden waar ik nu mee rij schenken begrip.
en als ze lastig doen dan is het gewoon hun dag niet,
maar ze uiten dat niet door te bokken ofzo.
funnygirl1 schreef:de body protector is niet bewezen dat het helpt je bent niet bewegelijk dat is gevaarlijk!
je kunt nou eenmaal gewond raken (ik heb mionder kans:P) dus gewoon goed l;eren rijden
)
Sjolvir schreef:funnygirl1 schreef:de body protector is niet bewezen dat het helpt je bent niet bewegelijk dat is gevaarlijk!
je kunt nou eenmaal gewond raken (ik heb mionder kans:P) dus gewoon goed l;eren rijden
Daar zitten nou net 2 problemen.
De 1e, niet iedereen is in staat om ooit fatsoenlijk te leren rijden, laat staan goed.
2e, als je paard onderuit gaat, heb je ook niets meer aan goed kunnen rijden.
Dus het argument ik rij fantastisch (wat jij overigens niet aanvoert, maar velen wel, die zonder cap rijden)
heb je niets aan als je paard ooit eens onverwachts een snoekduik maakt. (en daar hoef je niet voor te springen)
BP vind ik voor manege kids die paar keer per les door de lucht vliegen wel een goed idee.
En met springen ook, of jong paard of zo.
(geef eerlijk toe dat ding ook niet aan te hebben bij dressuur of buitenritten)
Chrissy_ schreef:splash1999 schreef:waarom zou ik dat onding aantrekken als ik geen linke dingen doe. Lees, crossen, paarden inrijden. Bij het buitenrijden als je een druk paard hebt snap ik het ook wel maar verder niet hoor. Een cap is daarentegen ook handig in het bos tegen laaghangende takken (auw)
Dat is wel weer een beetje naïf, élk paard kan onberekenbaar zijn, ook het allerbraafste paard! Het blijven vluchtdieren en die kunnen nou eenmaal nog wel eens schrikken
Mackenzie schreef:Oh en hoe zit dat dan met bijvoorbeeld western ruiters? Die dragen ook geen cap en zo'n cowboy hoed is wel een extra laagje tussen hoofd en grond maar is dat ook afdoende om hoofdletsel te voorkomen?

. Als je op vaste hindernissen valt kan een BP wel degelijk uitmaken
.