ga jij per 1 april je wedstrijdoutfit aanpassen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:46

Ik heb net alles compleet bij elkaar, dus blijf in blauw/wit starten.

Seven
🏆 Paardenfluisteraar

Re: ga jij per 1 april je wedstrijdoutfit aanpassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:01

ben wel benieuwd naar die uit zending van hvnl heeft iemand een link daar naar toe (via pb)

ik ga denk ik met een donker bruin jasje starten en anders blijft het blauw met krijtstreep

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:49

Ik vind bruin opzich wel leuk hoor, maar ik heb zelf een donkerblauw jasje + witte broek en vind dat wel prima! :)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:56

Shanna schreef:
1 april grap? :D

Wel toevallig dat het in april pas ingaat. Ik denk eigenlijk ook dat het een kostelijke 1 aprilgrap is!
Lachen als de eerste wedstrijden in april mensen gaan starten met een clown uitrusting!
Is het echt geen grap, dan vind ik het te gek voor woorden!
Lijkt me moeilijk jureren al die kleurtjes. Je zal dat gouden glitterjasje aan hebben en de zon schijnt ( gister op TV) ...ziet de jury geen barst meer!
MMMMM....voor sommige combinatie's misschien ook wel handig natuurlijk!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:57

Meeste wijzigingen worden ingevoerd op 1 april, vorig jaar was dat ook zo.

Las net ook de wijzigingen in paardensport :j

Haha, idd dan word de jury verblind :')
Maar ik zou mezelf echt niet eens durven vertonen in een goud jasje ofzo, bah :=

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:58

aerdenhout1 schreef:
Shanna schreef:
1 april grap? :D

Wel toevallig dat het in april pas ingaat. Ik denk eigenlijk ook dat het een kostelijke 1 aprilgrap is!
Lachen als de eerste wedstrijden in april mensen gaan starten met een clown uitrusting!
Is het echt geen grap, dan vind ik het te gek voor woorden!
Lijkt me moeilijk jureren al die kleurtjes. Je zal dat gouden glitterjasje aan hebben en de zon schijnt ( gister op TV) ...ziet de jury geen barst meer!
MMMMM....voor sommige combinatie's misschien ook wel handig natuurlijk!

Dan bling je de ring uit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:59

Ik blijf bij wat ik heb. Beetje zonde van m'n pikeur jasje om hem nu aan de kant te zetten. ;)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:00

chelletju schreef:
klopt het was bij hart van nederland en gelijk daarna heb ik dus ook dit topic geopend

'k Heb me kapot gelachen :=
Moet eerlijk zeggen dat het eerste wat in me op kwam dat al die kleuren een 1 april grap waren maar dat is het dus niet

Bruin, grijs is mooi als extra kleur, maar helemaal in het goud/zilver/roze inclusief bijpassende laarzen? :))

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:02

Ik blijf gewoon in zwart/wit :j
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 06-03-09 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:04

jongens wees blij dat de knhs nu een keer niet zo bekrompen reageerd en dus zelf kan beslissen wat je aan doet. Als je het niet mooi vind draag je het niet. Zo heeft ieder zijn voorkeur. Maar wees blij dat de knhs eindelijk zo iets doet. Nu alleen nog een zomer jasje laten maken misschien waar je in kan rijden met 25 graden.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:05

vagolijntje schreef:
ben wel benieuwd naar die uit zending van hvnl heeft iemand een link daar naar toe (via pb)

ik ga denk ik met een donker bruin jasje starten en anders blijft het blauw met krijtstreep

Hier is de link:
http://www.hartvannederland.nl/programm ... /20090305L
Dan even doorspoelen naar 15.00 min. ongeveer :)

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:06

hoef je dan ook niet meer in een wit dekje?
Ik blijf gewoon in mijn normale pakkie :)

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:09

nee ik blijf lekker donkerblauw :D!
vind het eerlijk gezegt ook niet echt mooi om met een grijs of bruin jasje oid te rijden met dressuur. ;)

cp112
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:10

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een belachelijke regel vind... In het springen mag je al andere kleuren dragen, dat is bekend. Maar de dressuur is nu eenmaal dressuur, waar veel regeltjes zijn en het er allemaal gewoon netjes en verzorgd uit moet zien, als 1 geheel. Al die kleurtjes en tierelantijntjes is alleen maar storend en vind ik niet echt een bijdrage leveren aan de dressuursport.

Ik start dus nog gewoon in zwart en wit. Donkerblauw creme vind ik overigens nog wel kunnen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:18

splash1999 schreef:
jongens wees blij dat de knhs nu een keer niet zo bekrompen reageerd en dus zelf kan beslissen wat je aan doet. Als je het niet mooi vind draag je het niet. Zo heeft ieder zijn voorkeur. Maar wees blij dat de knhs eindelijk zo iets doet. Nu alleen nog een zomer jasje laten maken misschien waar je in kan rijden met 25 graden.

Nou idd +:)+
Eindelijk dat stijve gedoe weg en ander kleurtje.
Máár.... ik vind alleen beetje stom dat je nu elke kleur mag... hou het liever beperkt tot zwart/blauw/grijs/bruin en clubkleur. :j

@ irissje, dekje kleur was altijd al vrij. ;)

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:20

Leuk, die link!
Ik hoorde al van een aantal mensen dat het op tv was geweest, maar ik had het niet gezien...

Zelf was ik aan het kijken voor een nieuw jasje toen ik hoorde dat die regel ging veranderen, ben voor een antraciet jasje gegaan met een bling randje langs de kraag, ik heb m nog niet, hoop dat ie mooi wordt!

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:22

Ik kan er niets over vinden op de KNHS site, ook niet bij reglement wijzigingen vanaf 1 april 2009.
Oh, ik zag altijd iedereen met een wit dekje en rijd hier zelf ook altijd mee, dus dacht dat dat verplicht was :P sorry.

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:24

ik blijf gewoon in het zwart/wit verschijnen hoor :D

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:26

Ik heb de uitzending ook gezien, ik ben blij dat hier niemand van plan is om als zo'n circusklant op wedstrijd te gaan.

Zelf rijd ik geen wedstrijden, maar ik ben ook meer fan van de neutrale kleuren :P

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:27

nee

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:27

Ik ga een bruin jasje vragen voor verjaardag, net zoals lange bruine laarzen! :)

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:38

splash1999 schreef:
jongens wees blij dat de knhs nu een keer niet zo bekrompen reageerd en dus zelf kan beslissen wat je aan doet.

Het is juist zo opmerkelijk dàt ze het gaan toestaan in een jurysport waarin men uniformiteit hoog in het vaandel heeft. Bij het halsstrekken moet de paardenneus tot kniehoogte, bij oprichting moet het dier gaan rijzen in de schoft en zo zijn er ook jarenlang vaste regels geweest omtrent de uniformiteit (en daarmee dus inwisselbaarheid) van de ruiters. Deze uniformiteit is deels in het leven geroepen om zo neutraal mogelijk naar een ruiter te kijken.

De ontwikkeling stoort me verder niet, maar in plaats van "Tja, ik had lage punten maar ik start dan ook met een Haflinger/ schimmel/ etc." zie ik het nog wel gebeuren dat we straks gaan horen: "Ach ja, jury x is van de oude stempel en blieft m`n roze jasje niet, ja dan weet je het wel hè?"

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:44

Wat ik me nu net bedenk he...als het van de zomer nu zo'n graadje of 30 is...mogen we dan ook in een topje?? Of een bikini bovenstukje?? Word heel intressant als je als vrouw een manlijke jury hebt...moet ie niet gay zijn natuurlijk!!!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:54

helaas, maar het blijft een jasje, model colbert met platliggende revers, dus geen sexy zomerse kledij op de concoursen.

Overigens heb ik een jasje gezien waar ik helemaal verliefd op ben, olijfgroene tweed, dus nog redelijk bedekt qua kleur. Samen met nieuw bruin zadel en hoofdstel en nog even sparen voor de bruine laarzen denk ik wel dat dat hem wordt.

Overigens ben ik wel blij met het loslaten van de oude kleurcode, maar kennelijk is de paardewereld erg gehecht aan bepaalde dingen en elke verandering wordt dan ook met argusogen gevolgd en bekritiseerd, want stel je voor...... (alsof men in ene stukken slechter gaat rijden als er een roze jasje in de ring verschijnt)

Nu inderdaad nog een mooie zomerse outfit invoeren, dan ben ik helemaal blij, kan er nog steeds niet overuit dat bij alle andere sporten het comfort van de sporter in kleding hoog in het vaandel staat en wij het met kleding van 100 jaar terug moeten doen waar we, in de zomer zeker, alleen maar last van hebben. Maar ja ook daar sta ik hier vrij alleen met deze mening.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:58

Wat voor kleur mag de cap zijn? Mag dat ook grijs of bruin?