Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kaatjemuts schreef:op zich is dat niet zeldzaam, paarden die aan t wisselen zijn, kunnen wat een hangend rooster hebben... het kan dan pijnlijk zijn als ze een bit in hebben... maar ts geeft aan dat de tandarts er net bij is geweest en die had dat wel gezien. ..
) en wat wij dan deden was een strobaal naast het paard in de stal leggen, zodat wanneer het paard het hoofd omhoog deed je er nog goed bij kon. Hierdoor leert het paard dat het hoofd omhoog doen niet helpt en kun je het hoofdstel na een paar keer normaal indoen. Een vriendelijke methode die misschien eens te proberen is?
want het is gewoon een kwestie van geduld.
..........
VivaLaVida schreef:en voortaan zal ie ook bij andere dingen proberen om er onder uit te komen..........
is natuurlijk even wennen voor haar. Neem aan dat meerdere jonge paarden dit probleem hebben, je bent echt niet de enige.
maar na een paar keer bit in --> iets lekkers, zal ze het vast wel door hebben
essie_blue schreef:Waar ik me meer aan erger is dat sommige nu gaan roepen dat ze bitloos moet gaan rijden, TS heeft a uitgelegt dat ze de dressuur in wilt met haar paardje, dus neem aan dat ze die discussie niet wilt

JoviBan schreef:VivaLaVida schreef:en voortaan zal ie ook bij andere dingen proberen om er onder uit te komen..........
Zo werkt dat niet bij een paard. Zo kan een paard namelijk helemaal niet denken.
Ik kan me voorstellen dat als je in de veronderstelling bent dat een paard wèl zo denkt (en doet), dat je dan kiest voor harde aanpak, het 'doorpakken' en dwingen (en eventueel ook breken), zonder enig inlevingsvermogen in en respect voor het wezen paard.