Ervaringen Mountain Horse laarzen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:48

Zelf heb ik de wat groffere en de wat fijnere.(Namen hiervan weet ik niet precies). Ben er erg tevreden over, wat de groffere betreft deze heb ik echt niet hoeven inlopen, het andere paar wel(?).
Groot voordeel van de MH laarzen is dat je 's winters nooit koude voeten hebt en je ze in de zomer ook gerust kunt dragen zonder dat je voeten oververhit raken! Heb ze zelf in de zomer met een endurence rit aangehad. ;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 19:30

Dank jullie wel. Klinkt over het algemeen erg goed.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:10

Ik heb de MH sportive highriders, heb ze op stal altijd aan.
Ze zitten fijn en ze blijven er goed uitzien.
Ben er erg tevreden mee :j

Ik weet niet welke maat je nodig hebt?
Ik heb namelijk nog een paar te koop staan, maat 42 met wijde kuit, maar 2 keer aangehad, maar waren toch net wat te groot voor mij.

ja_nee

Re: Ervaringen Mountain Horse laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:31

Ik heb de High Caliber SCS 3. Ze sluiten echt heel mooi aan bij mij en ze zitten heerlijk! Ik heb ze echt hele dagen op stal aan, ik kan er alles mee doen.

Hoe onderhouden jullie de Caliber eigenlijk? Bepaalde producten?

tempelx2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:12

Hoi!

Ik heb de Mountion Horse High Rider zwart, heb ze nu 2,5 jaar, zijn nog steeds helemaal goed! Ik vind ze heerlijk zitten en ze kunnen tegen een stootje... :o

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:30

Ik heb de MH high rider en de Rimforst
De rimforst laarzen heb ik nu zo'n 4 jaar en afgelopen winter ging de rits van me linkerlaars kapot -O-
De High rider laarzen heb ik nu zo'n 3 jaar en daar ging vanmiddag ook me linker rits van kapot -O-
Zal de laarzen dus naar de schoenmaken moeten brengen.
(iemand een idee wat dat ong kost,eennieuwe rits??)
Ik vind het wel hele fijne laarzen,zeker omdat ik niet van die lange benen heb,de dresuur laarzen zijn me vaak te hoog :o
Als deze echt versleten zijn dan ga ik denk ik toch wel weer voor de MH laarzen :j dan wil graag de High Caliber SCS 3 :j

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:00

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:22

Ik heb de High rider nu 2,5 jaar aangehad, nooit problemen met de rits gehad. Na 2 maanden kwam de zool los, laarzen opgestuurd naar MH en kreeg gloednieuwe terug met gratis laarzenspanners, topservice dus!
Na 2,5 jaar in natte bakken en stallen sjouwen is het leer wel erg achteruit gegaan dus ben op zoek naar nieuwe, ws wordt het nu de high caliber SCS3.
Heb trouwens niks geen blaren of iets dergelijks gehad.

Celina2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:31

Ik heb ook montain horse..

Ze bevallen me echt super goed.
En zo heel erg duur waren ze ook weer niet, 195,-

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:04

heb ook de sportive high rider. Zijn helemaal prima. Loop er elke dag bijna op. En 1x in de week vet ik ze weer even in met leervet en ze zien er weer als nieuw uit. Heb ze nu bijna driekwart jaar.

Pyralis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:25

Ben helemaal enthousiast geworden door een vriendin die ze ook heeft. (volgens mij de sportive high rider?) Doet er alles mee, lopen erg lekker heeft ze al jaaaaren (terwijl het niet zo'n poets/schoonmaak-miep is, leven de laarzen nog steeds) Nog iemand een maatje 41 staan?? :Y)

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 00:15

ik heb ook mountain horse laarzen de dressuurtype...was er in het begin niet zo blij mee...de blaren stonden op me voeten, maar nu kan ik niet meer zonder ze! heb ze nu een jaar en ze zien er nog super uit!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:28

Ik heb ze een aantal jaar geleden even gehad. Het enige wat ik er nog van weet is dat ik de ritsen gigantisch vaak heb moeten laten vervangen. Daarom voor mij nu ook geen laarzen met rits meer.

Verder zijn het handige niet te dure laarzen voor als je gewoon lekker recreatief rijd. Ze slijten niet zo snel als rubberen laarzen iig.

Edit: O ja! Ik had er in de winter nooit geen koude tenen in, dat was een groot voordeel :D

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 13:30

Heb ze ook en nu denk ik minimaal 5jaar. Ondertussen wel de rits moeten vervangen maar ze zijn nog super!

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:43

'k heb ook mh high riders sportive. gruwelijke blaren in het begin (lang leve compeed-pleister), maar nu draag ik ze elke dag en ze zitten super! Rits tot de hiel is ook ideaal en het leer blijft mooi. Af en toe ff invetten en ze lijken weer nieuw!

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:33

Ik heb ze ook.. Maar draag ze al heel lang niet meer omdat ik Petri's heb.. Maar die gebruik ik alleen voor de wedstrijden.. Verders rij ik gewoon met chaps en MH stal schoenen..

Ik heb van de MH laarzen de dressuur versie.. Zijn me super goed bevallen.. Heb met inlopen maar 1x last gehad van een klein blaartje op 1 hiel.. Maar verders helemaal geen last gehad..
Het enige nadeel vind ik is dat de laarzen niet zo hoog zijn.. Ik ben nl 1.80 en heb nogal lange benen..

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:03

ik heb ze ook gehad. had totaal geen problemen met inlopen, eigenlijk zaten ze meteen goed.
Wel werd het leer heel snel slap, en de rits is wel een keer of 4 stuk gegaan...dat zat wel bij de garantie maar ik was ze wel steeds een tijd kwijt. Ik mestte er trouwens ook gewoon mee uit en zo.
Na een jaar of 6 waren ze helemaal op en heb ik ze weg gedaan.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 11:12

ik heb de MH high riders in het zwart. Ik ben er enorm tevreden over. Ze zijn nu wel beschadigd aan het leer (in de vouw gaan ze stuk) en daardoor minder waterdicht. Maar ik heb ze dan ook al 2 jaar en behoorlijk intensief gebruikt. (en de modder niet afgespoeld en niet ingevet)
Desalniettemin verwacht ik ze nog zeker een jaar te gebruiken.

Deze winter heb ik de ice rider gekocht, een kunstof laars. Deze houdt mijn voeten echt warm! ook een aanrader dus.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 17:41

Ik heb de MH sportive high rider II. Ik heb ze pas 2 maanden, maar tot nu toe ben ik er heeel erg blij mee :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 18:25

Ik heb ze ook maar ze zijn wel heel erg uitgelopen ze zijn nu te groot en draag ze wel maar alleen omdat ik anders niks heb en ik vind ze te lomp dus die van mij ga ik ook verkopen. Heb al lipica's oplaten meten

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:13

Zijn het nu ook fijne winterlaarzen?
Ik zou voor de winter wel eens fatsoenlijke laarzen willen ipv die lelijke thermolaarzen.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 07:50

Heeft hier iemand een idee hoe wijd de kuitmaat van de wijde versie van maat 41 is? Ik heb namelijk tweedehands MH laarzen gespot, maar dan moeten ze niet te wijd zijn. Mijn kuiten zijn 42 cm in omvang, aan de ene kant 41,5 meen ik.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:44

Ik heb ze ook, de high rider. Heb ook achterlijk dure petries maar die draag ik echt nooit meer. Deze zitten heerlijk, na ruim 1 jaar ging de rits kapot, teruggestuurd en de rits bleek te stuk. Daarom kreeg ik op kosten van MH nieuwe laarzen. Als dat geen service is...

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 13:47

ik had eerste de groffere versie. (maar omdat paarlief t zo leuk vond er gelijk op te staan en later nog een keer waren ze stuk en dat valt niet onder de garantie) heb er nog een jaar mee doorgereden niks aan t handje.
En nu sinds paar weken de dresuur variant
Ben ze dus weer aan het inlopen
Allebei leer.
maar ik vind ze super
heel goed voetbed zitten heerlijk.

oja ik ben niet de dunste heb heb gewone kuitmaat niet de extra brede

melcior

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:12

ik heb de high caliber van mountain horse
en echt heerlijke rijlaarzen..
zitten super en indd ik doe ze 1x in de maand even goed invetten
en ze blijven erg mooi..
goede mooie laarzen voor een erg leuk prijsje..