het fjordenpaard in drenthe, wie ervaring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shoran123

Re: het fjordenpaard in drenthe, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:17

Ik wil er binnekort ook gaan rijden met een paar vriendinnen.
Weten jullie nog leuke BRAVE paardjes(We hebben meer dan 8 jaar ervaring maar we kennen de omgeving niet) Paarden die NIET bokken en het leuk vinden om te rijden, en een beetje snel graag(a)
Dankjewel:D

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 18:36

nou ikwas er dus, en laat k zeggen het viel me best wel erg tegen. de paarden waar we op zaten liepen helemaal scheef en zagen er armoedig uit enzo. het is geen aanrader vind ik. je meot ook zoieoz langs zo'n camping en daar blafte er een hond ineens en onze paarden schoten helemaal weg dus je moet wel nodige ervaring hebben om te blijven zitten, want ook al waren ze nog zo braaf schrikkenkunnen ze altijd. hoewel het wel gek was dat ze van 2 rennende herten niet schrokken. :P ja er kwamen ineens 2 herten voorbij zoefen, dat was wel grappig. de omgeving is neit zo'n ramp. het was overal aangegeven met paaltjes waar ruiterpad opstaat. Het is leuk voor 1x maar echt niet vaker hoor. ik vond het wel zielig voor die beestjes. maarja alsnog veel succes! hopelijk is het bij jou leuker. :D

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:54

Weet iemand nog leuke paardjes?^^

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:59

Het heeft helemaal geen zin om je namen van paarden te geven. Als je daar nog nooit geweest bent kan je echt niet zelf kiezen. En dat is rond deze tijd (zo voor het seizoen begint) echt wel de zeer makke ouwe knollen die zoals chelss heet gemerkt ook flink kunnen schrikken. Van een hond die trouwens daar echt niet los mag.

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 16:43

ja klopt overal staan borden met: verboden voor loslopende honden. maar ik zag wel een man met 2 loslopende honden maar die honden blafden niet en die man had ze heel goed onder de controle. maar je moet zegmaar langs zo'n camping en daar zat de hond achter zo'n hek, dus hij kon niet dichterbij komen, maarja dat weten die paarden natuurlijk ook niet :P

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 18:33

Ik ben er een jaar of 3 geleden ook wel eens geweest en vond het ook echt 3x niks. Saaie paarden, slechte tuigage allemaal beetje rommelige boel maar wel hele mooie omgeving!
Ik ga liever richting dwingeloo om te rijden, in wapse zitten een aantal leuke paarden bedrijven die buitenritten doen! Echt een aanrader!

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 19:17

oeh als je namen weet dan hoor ik het graag :D ! de omgeving was idd wel mooi, alleen ja de paarden en die manege zelf, nee niets voor mij.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:24

Neem eens een kijkje op de site van manege de Drift in Dwingeloo. Weliswaar wat duurder, maar de paarden, omgeving en begeleiding zijn dan ook allemaal beter :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:06

Ik kom er al een aantal jaar elk jaar op kamp. Ik vind het egt geweldig daar! Ik ga dit jaar weer 2 weken:D Ik had vorig jaar egt meteen een super gaaf paardje! Ik was met indelen bij gek (dus dat ze nog wat jonger zijn, vaak paardjes die nog niet zo lang beleerd zijn enzo) naar voren gegaan en toen kreeg ik Zoef! Zoef doet dr naam eer aan, ze ging egt knetterhard! Ik vind het er egt super! Mensen mogen me wel pb'en als ze nog wat info en foto's willen zien!!

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 18:05

_Linn_ heb je het over het fjordenpaard of manege drift :D ? als je het over manege drift hebt zou ik wel foto's willen zien ja :D kijken of het daar beter is!

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:31

Hihi, inderdaad,. elke manege heeft + en - punten:D

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:52

Ik heb het over het fjordenpaard! :P

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:58

i ben 2 jaar teug geweest op pony kamp , het rijden was leuk..
maar het eten ..
je zat onder bultem van de luizen van de paarden . :(

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 14:04

Wij hebben er met een familie weekend ooit eens ponys gehuurd en twee huifkarren. Absoluut onervaren, mara zonder begeleiding have fun gewenst. Paarden stonden helaas al gezadeld en wel klaar, uit het land geplukt en vol modder, wil niet weten wat er onder het zadel zat... Tuig was ook niet je van het, paarden zijn robots die het rondje uit hun hoofd weten en niet te sturen zijn (iig die van ons dan) en tja... Ik vind het zowiezo niet echt een lekker idee dat er onder het tuig allemaal viezigheid zit en ze met jan en alleman zo maar worden meegegeven.

xPlayboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 14:18

Hee.
ik vind het echt niks daar .
ze krijgen veel geld ..
maar ikheb zo'n iddee dat niks naar de paarden toe gaat.
hun hoevn zien er niet uit .
ik was daar een week op ponykamp .
het eten is niks leiders krijgen bv saus wij niet eens ..
j zat onder de bulten .
vlooien / luizen ofzo van de paarden en de bedden .
er zitten gewoonwespen in je kamer ..
er is een papegaai ( kaketoe) maar die zit elke dag elke minuut in een kooi in de schuur .. krijgt geen aandacht schuur is te donker en ga zo maar verder ! :( |(
Xx

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 15:50

dus dat was wat we hoorden! we kwamen terug en we hoorden echt een gekrijs, eerst dachten we dat iemand ons voor de gek hield maar het klonk wel een beetje als een papegaai ja nu je het zo zegt. wat raar :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:32

de paarden lopen niet met scapa, ankypads e.d nee, maar is dat nodig? het tuig ziet er raar uit, maar is wel functioneel, is dat niet het belangrijkste? de paarden hebben er geen last van dat het bit zo bevestigd wordt, maar het ziet er een beetje vreemd uit, dus zal het wel niet goed zijn.. toen wij gingen rijden stonden ze ook allemaal opgezadeld, waren schoon, en hadden goed passend tuig, er komen ook mensen die zelf niet kunnen opzadelen dus ik begrijp het wel dat ze dat zelf doen. anders heb je mensen die het zadel te ver naar voren of achteren leggen en dat is ook weer niet goed.
misschien zijn ze oppervlakkig gepoetst? was het gedeelte waar het zadel en de singel lag wel schoon?

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 18:34

de paarden waar wij op liepen waren helemaal scheef gereden en dus reden echt niet fijn, sorry. het was dus ook weer een heerlijk gevoel om op het paardje te rijden van de manege waar ik rijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:43

dees_daan schreef:
de paarden lopen niet met scapa, ankypads e.d nee, maar is dat nodig? het tuig ziet er raar uit, maar is wel functioneel, is dat niet het belangrijkste? de paarden hebben er geen last van dat het bit zo bevestigd wordt, maar het ziet er een beetje vreemd uit, dus zal het wel niet goed zijn.. toen wij gingen rijden stonden ze ook allemaal opgezadeld, waren schoon, en hadden goed passend tuig, er komen ook mensen die zelf niet kunnen opzadelen dus ik begrijp het wel dat ze dat zelf doen. anders heb je mensen die het zadel te ver naar voren of achteren leggen en dat is ook weer niet goed.
misschien zijn ze oppervlakkig gepoetst? was het gedeelte waar het zadel en de singel lag wel schoon?

Nee fuctioneel is niet het belangrijkste, dat het goed past is het belangrijkste. En als het zweetblad met een paar steekjes vast zit geeft dat echt geen goed gevoel en wanneer er wondjes onder het zadel ect. zitten zegt dat dus niet dat het zadel goed zit. Losse ijzers of gescheurde hoeven zijn even eens niet iets wat weinig voor komt.

Dat het dekje verkleurd is of het bit aan het halster zit is niet slecht nee, daar hebben ze absoluut geen last van.

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:57

ik de begeleiding enz maar niks maar ik ga er dit jaar weer op ponykamp .. het is 1 km van mn huis :P
de buitenritten zijn wel erg leuk hoor !

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 21:53

het gaat er idd niet om of het dure spullen zijn enz. maar ik vind wel dat het goed moet zijn. ik koop liever iets duurdere spullen voor de paarden zodat ze ook geen wondjes krijgen en dergelijke dan van die spullen waardoor het helemaal gaat schuren en alles. ik hoorde dus ook van iemand dat ze er gewoon een sponsje onder deden bij een wond van de singel en dat ze gewoon verder reden. nou dat vind ik ook niet echt iets ofzo. als ze hier een wondje bij de singel hebben staan ze gewoon op rust om het te laten genezen zodat het niet telkens openschuurt. ik vind dat de paarden best wel wat meer verzorging mogen hebben.

het gaat niet alleen maar om het rijden, het gaat er ook om of ze het daar goed hebben en of ze het wel leuk vinden. maarja, dat is dan mijn mening. :D

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:57

ben ik het mee eens ;)

xPlayboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 08:00

behalve de bedden en paarden ( vlooien bulten ofso ? )
is alles goed mooie omgeving mijn zus gaat er dit jaar voor de 2x heen ;)
Wanda is een pittige fjord mijn sgatjje
moet je vragen of je daar op mag die is heel snel ;) noujaa teminste een jaar terug nog wel xD:D
Xx. (L) Suc 6 ! :D

Ik vind het ,maar zielig voor de kaketoe als er kampen zijn komt die er maaar ff uit voorde rest zit die in destal i een klein hokje !! :'(

ik ga naar schoool..
Xx. (L)
Laatst bijgewerkt door Tanja op 04-03-09 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 3 berichten samengevoegd, aub alles in 1 bericht plaatsen!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 08:18

Hier ook absoluut geen positive ervaring. Ooit een huifkar gehuurd (werd niet eens naar onze ervaring gevraagd). Paard liep na een half ritje door het bos al stokkreupel en we hebben de huifkar moeten duwen anders was het arme dier nooit meer terug gekomen op de manege. Dier werd idd helemaal smerig meegegeven.
Bij terugkomst meteen gemeld dattie kreupel was en het tuig eraf gehaald. Kregen we een scheldkannonade dat we niet hadden mogen aftuigen want we zouden alles verkeerd hebben losgemaakt (yeh sure men langer dan hun denk ik) en van verzorging van de kreupelheid was geen sprake want het arme dier mocht gewoon metene weer vooor de huifkar (al zeiden ze van niet maar we hebben buiten het terrein gewacht en ze kwam gewoon weer stokkreupel voorbij, helaas met mensen op de bok zónder verstand van paarden blijkbaar).

Snap echt niet dat deze manege nog steeds bestaat.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:23

Vippie schreef:
helaas met mensen op de bok zónder verstand van paarden blijkbaar.

Snap echt niet dat deze manege nog steeds bestaat.

Precies de reden dat hij nog bestaat ;) Mensen zonder enige ervaring kunnen leuk alleen met paarden en pony's op pad. Dat heb je lang niet overal. Dat zal wel een van de belangrijkste redenen zijn dat er veel klandizie blijft..