Hoe maak je de binnenkant van je cap schoon?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:41

Mmmh dat doe je express he mensen aan het werk zetten om voor jou te denken!
Geintje! :Y)
Das een goeie ik zou het niet weten

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:49

Breghje schreef:
Hier is op het Fries paarden forum ook eens om gevraagd, en dat werdt een heerlijk melig topic waar ook nog eens goede tips uitkwamen. Zal wel eens gaan snorren!

Helaas is dat topic in een grote schoonmaak gewist, maar er kwamen hilarische dingen uit als sauna, onder de douche, in de wasbak met een soppie en er wel bij blijven want dat is goed voor de band met je cap, wasmachine als je je cap niet zo lief vind enzo. Echt vet balen dat het weg is, was een heel gaaf topic!

saskia1973

Re: Hoe maak je de binnenkant van je cap schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:14

Met je cap naar de sauna lijkt me best een goed idee... Als je er 2 meeneemt hoef jij je meteen niet druk te maken over je boezem. Maak je er gewoon een creatief bovenstukje van... (In een "blote" sauna weet ik even zo snel niet waar je 'm laten moet!)

kimspringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:22

Je hebt ook met uitneembare voering, heb ik ook,,heel fijn! ;)

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:56

Inlegkruisje in cap?! Haha creatief, heb er nog nooit eerder van gehoord!! :D
Ik deed het altijd in een emmer met biotex.
Duurde alleen even voor ie helemaal droog was.
Ik heb nu trouwens een wasmachine met stoomfunctie ik denk dat dat wel goed werkt!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 01:04

Helmreiniger vor de binnenkant van een motorhelm werkt erg goed. Verder gewoon shampoo ook.

Maar ik heb nooit heel veel jaar 1 en dezelfde cap, omdat ik voor de veiligheid gewoon na 3 maximaal 4 jaar een nieuwe wil.

In de gebruiksaanwijzing staat namelijk vaak, dat als je cap valt zijn kwaliteit achteruit gaat, ik ben zo iemand die hem af en toe wel laat vallen en wil geen risico lopen. Vooral niet tijdens het zadelmak maken van de paarden

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:18

ik doe na dat ik gereden heb wel van die droogtrommel doekjes in de cap! dat is meer voor de geur! maar dat scheelt wel :D
want die dingen kunnen echt stinken :P

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:05

mag ik vragen voor voor soort cap jullie hebben? ik heb een harry's horse pro leather een bruine en loop soms 3 dage met een rood kapot geschuurd voorhoofd als ik hem iets te lang op heb gehad. gisteren met biotex en een washandje geprobeerd schoon te maken maar hij stinkt nog steeds :-)
durf hem niet in de wasmachine te doen

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:48

Ik doe hem gewoon in een emmer water met wasmiddel goed uitspoelen er vervolgens laten drogen.. Ik heb een GPA Pikeur cap en hij blijft gewoon mooi... Niks vind ik smeriger dan zo'n stinkende cap op je hoofd...