heaven schreef:in mijn profiel de ena laatste foto...
mooie foto zou je zeggen?neej want hier komt ze doelbewust op je afrennen om eff lekker met je te spelen...
eigelijk om je keihard omver te lopen
mwah en je mag wel gewoon bij haar liggen??
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
saskiakefie schreef:hoezo thanks?![]()
los je problemen altijd dmv geweld op?
Als het echt gevaarlijk wordt, en het is GEEN angst, maar gewoon een paard dat respectloos is, mag er pas geweld gebruikt worden, anders NIET!
beantsje schreef:Zorg dat jij altijd als eerste naar binnen gaat en blijf maar even in de deuropening staan. Maak je breed en groot! Spreid desnoods je armen, in het uiterste geval met een zweep/touw zwaaien. En sta dan vooral niet met je gezicht naar binnen maar met je gezicht naar de pony. Blijf zo eerst maar eens even staan totdat hij ook rustig staat. Loop dan langzaam voetje voor voetje achterwaarts de stal in, dus je gezicht + aandacht op de pony blijven richten.
als ze van tevoren al gaat drammen dan moet je al eerder met je gezicht naar haar toe voor haar gaan lopen (dan loop jij achteruit dus).
Let op: als hij met zn hoofd jou gaat duwen, is dat een teken van respectloosheid en dat moet altijd bestraft worden. Een passende straf is in dit geval een pas of 2 achterwaarts te sturen. Daarmee dwing je respect af. Hij moet een gepaste afstand bewaren.
Ik denk dat het op die manier te doen moet zijn. Succes!
Ook als het goedgaat, nooit zelf de stal in laten lopen. Jij gaat - als de leider - altijd eerst de stal in. Een van die vele goede gewoontes die je moet aanwennen om de rangorde gezond te houden.

En ja, ik lag op de grond, en had een hoef op mijn voet gehad. Ooggetuigen hebben wel gezegd dat hij me dus omverduwde, maar wel een grotere pas over mij nam. Ik heb hem helemaal niet gestrafd.
Begin met een vrij grote afstand tussen bv jou en een hek, jij blijft stilstaan en vraagt!!! hem of hij wil doorlopen. Zoek mss wat filmpjes op youtube want ik kan het moeilijk uitleggen
Verklein de afstand. saskiakefie schreef:hoezo thanks?![]()
los je problemen altijd dmv geweld op?
Als het echt gevaarlijk wordt, en het is GEEN angst, maar gewoon een paard dat respectloos is, mag er pas geweld gebruikt worden, anders NIET!
criollolover schreef:hehe, eindelijk iemand die een zweep wil gebruiken om te corrigeren, pffffffff
criollolover schreef:hehe, eindelijk iemand die een zweep wil gebruiken om te corrigeren, pffffffff
criollolover schreef:vjesta girl, werk jij alleen met haflingers??

pingpongbal schreef:zoń geval heb ikop stage ghad, gwoon hand voor het hoofd houden, en als die dan"door" je hand loopt gewoon een klap op zijn kop geven.
paard op stage galopeerde de stal en de molen in,en gaat er nu netjes in stap in
Maar waarom probeer je haar niet af te leiden op het moment dat je de stal in loopt? Vjestagirl schreef:We hebben het hier over een bang paard, waarbij slaan misschien niet de beste oplossing is...