je kunt ook zeggen dat je alleen in het bos gaat rijden ofzo en niet op de weg. suc6 ermee
Anoniem
Geplaatst: 29-01-09 11:37
Waarom vraag je niet of je ouders een keertje mee gaan op de fiets? Gezellig met de eigenaar van je verzorgpony en jou meefietsen?
DeSa
Geplaatst: 29-01-09 11:38
Ik heb als 12/13 jarige regelmatig in mn eentje buitenritten gemaakt. Ook rustig zonder zadel. Mijn ouders zaten er meer mee dat ik nooit een cap op had. Tuurlijk kan er altijd wat gebeuren, maar dat kan ook als je 18 bent
tjeejtje... wat een rare ouders heb ik als ik dat hier zo allemaal lees... ik was 10, m'n oom kocht een paardje en ik mocht na 3 keer in de wei gereden te hebben alleen naar buiten... en dat deed ik dan ook dankbaar!
Kan je niet eens voor de ervaring met een manegerit meegaan? Dan weet je zelf ook een beetje wat je kan verwachten, en is er bovendien ervaren begeleiding bij. Op de manege waar ik reed gingen er met een buitenrit afhankelijk van de grootte van de groep minstens 2 begeleiders mee, en bij een grote groep soms wel 6.
Meestal is dat iets beter te behapstukken voor ouders dan als je zomaar samen met iemand gaat.
Ik mocht trouwens ook vanaf het moment dat ik begon met rijden buitenritten maken onder begeleiding. Mijn derde(!) les was een buitenrit waarbij de paarden vastgehouden werden. Was wel een hele andere tijd (meer dan 20 jaar geleden) waarin zowiezo meer mocht en kon.