mijn ouders willen niet dat ik op buitenrit ga.. (HELP!)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jollybal

Re: mijn ouders willen niet dat ik op buitenrit ga.. (HELP!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:50

Als je ouders het niet goed vinden dan ook niet doen. Misschien kun je iemand vinden die samen met je rijd dat ze dat wel goed vinden?

mik2987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:33

je kunt ook zeggen dat je alleen in het bos gaat rijden ofzo en niet op de weg. suc6 ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:37

Waarom vraag je niet of je ouders een keertje mee gaan op de fiets? Gezellig met de eigenaar van je verzorgpony en jou meefietsen?

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:38

Ik heb als 12/13 jarige regelmatig in mn eentje buitenritten gemaakt. Ook rustig zonder zadel. Mijn ouders zaten er meer mee dat ik nooit een cap op had.
Tuurlijk kan er altijd wat gebeuren, maar dat kan ook als je 18 bent ;)

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:44

tjeejtje... wat een rare ouders heb ik als ik dat hier zo allemaal lees...
ik was 10, m'n oom kocht een paardje en ik mocht na 3 keer in de wei gereden te hebben alleen naar buiten... en dat deed ik dan ook dankbaar!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:43

Tja geen goeie tip, maar mijn nichtje en ik sneakten met onze pony's snel langs de zijkant het erf af om buiten te rijden.

lametijnsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:47

Hoelang rij je dan

als je bijvoorbeeld nog geen jaar rijd denk ik niet dat ik het zou willen als ik je moeder was

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:35

Kan je niet eens voor de ervaring met een manegerit meegaan? Dan weet je zelf ook een beetje wat je kan verwachten, en is er bovendien ervaren begeleiding bij. Op de manege waar ik reed gingen er met een buitenrit afhankelijk van de grootte van de groep minstens 2 begeleiders mee, en bij een grote groep soms wel 6.

Meestal is dat iets beter te behapstukken voor ouders dan als je zomaar samen met iemand gaat.

Ik mocht trouwens ook vanaf het moment dat ik begon met rijden buitenritten maken onder begeleiding. Mijn derde(!) les was een buitenrit waarbij de paarden vastgehouden werden. Was wel een hele andere tijd (meer dan 20 jaar geleden) waarin zowiezo meer mocht en kon.