Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Chevano schreef:Citaat:Je kunt zelfs met een Eend een vrachtwagen van 3500kg aanslepen en laten starten!! Yep, zelf gedaan, je moet iets als je niks anders hebt.......
wauw dit had ik wel willen zien!
criollolover schreef:nou ik moest even zoeken maar heb het gevonden...
http://www.caravantrekker.nl/
vul hier je type auto in en type paardentrailer, en je vind je antwoord of je wel of niet met een bepaalde combinatie mag rijden. ik mag met mijn volvo station dus niet een 2 paardstrailer trekken.....
http://www.caravantrekker.nl/algemeen/t ... ht_wet.php schreef:Onderstaande tekst heeft uitsluitend betrekking op wat een auto mag trekken, niet wat u als bestuurder mag. Heeft u rijbewijs BE is onderstaande het enige waar u rekening mee moet houden.
Maximaal trekgewicht van de auto
Wat uw auto maximaal mag trekken staat op het kentekenbewijs van uw auto of is online op te vragen via de RDW (klik hier en vul het kenteken van de trekauto in). De caravan mag in werkelijkheid niet zwaarder zijn dan dit gewicht.
Het maximaal toegestaan gewicht van de caravan (op papier) is dus niet van belang. U mag dus best met een auto die maximaal 1200 kg mag trekken op het kentekenbewijs een caravan trekken die op papier 1350 kg mag wegen, als bij weging in werkelijkheid het gewicht maar niet meer is dan 1200 kg.
annastasia schreef:Caravantrekker zegt eigenlijk alleen of het verstandig is er mee te gaan rijden.
criollolover schreef:wat zijn er toch veel mensen die denken dat je met een gewone auto een 2 paards mag trekken met 1 paard erop. maar dat is bekend dat veel mensen dat denken. ts haal maar eens een folder op bij het postkantoor, daar staat het precies in.
Chevano schreef:Citaat:Je kunt zelfs met een Eend een vrachtwagen van 3500kg aanslepen en laten starten!! Yep, zelf gedaan, je moet iets als je niks anders hebt.......
wauw dit had ik wel willen zien!
Frank schreef:..daarnaast een wegenbelastingvrije 4x4 uitzoeken!
Toyota Landcruiser's, Range Rover of Land Rover!!!
Huertecilla schreef:Er is ook een authentiek Nederlandse klassieke 4x4 Hummer-killer. Lácht om 2 ton.
Koop je voor 4 á 5 duizend in gerestaureerde staat met LPG. is er ook als brandweerauto, dan 10 miel. Ze worden allemaal alleen maar méér waard.
Een vriend van me heeft er voor caravan en trailer in de voor'tuin' van zijn ruitjeshuiske staan.
hc
jottum schreef:Huertecilla schreef:Er is ook een authentiek Nederlandse klassieke 4x4 Hummer-killer. Lácht om 2 ton.
Koop je voor 4 á 5 duizend in gerestaureerde staat met LPG. is er ook als brandweerauto, dan 10 miel. Ze worden allemaal alleen maar méér waard.
Een vriend van me heeft er voor caravan en trailer in de voor'tuin' van zijn ruitjeshuiske staan.
hc
Nog nooit gezien. Hoe ziet dat eruit?
Wel natuurlijk hetzelfde verhaal als wat Ikke aangeeft, je moet wel tijd en interesse hebben in oudere auto's, anders kun je er beter niet aan beginnen.
meggiemeg schreef:En er zelf verstand van hebben om te kunnen sleutelen anders loop je er op leeg....

Tinka schreef:op mijn vorige auto, een landrover ben ik helemaal leeg gelopen, dus die neem ik echt nooit meer.
Ans schreef:Klopt het dat voorwielaangedreven auto's betere "trekkers" zijn dan achterwielaangedreven?
Huertecilla schreef:Ans schreef:Klopt het dat voorwielaangedreven auto's betere "trekkers" zijn dan achterwielaangedreven?
Nee, andersom.
Kracht op de trekhaak is een draaimoment 'om' de achterwielen en ontlast de voorwielen = minder tractie.
De achterwielen krijgen door meer gewicht juist meer tractie.
hc
Ans schreef:Ok bedankt!
manonxxlove schreef:wij hebben een Chevrolet Tacuma, we hebben zelf geen trailer maar heb er wel eens mensen mee zien rijden, moeders zegt dat hij nog we laardig wat kan trekken