Alleen een buitenbak en indoorseizoen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Re: Alleen een buitenbak en indoorseizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:32

Hier ligt dan wel geen sneeuw, maar heel veel paden (en grote delen van het erf ) zijn spekglad. Dus hier rijdt ook niemand buiten. Wij hebben dan nog wel een binnenbak tot onze beschikking, maar ik zie veel mensen in de buurt in de problemen komen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:33

Ik had er ook last van.
Ik had gebeld voor een bak, en ik mag van me ouders 1keer in de week heen.
Dus andere dagen gewoon wandelen enzo.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:35

Met de trailer over de gestrooide wegen naar het bos toe. En dan buitenrijden. Vorig weekend waren er nog een aantal paden galop-proof. Ik weet niet hoe dat is sinds de sneeuw.
Het erg is ijsvrij gemaakt dus brengen we de paarden wel naar de (vlakke) buitenbak voor een speelkwartiertje.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:00

Op de paden achter onze stal ligt nu ook ijs en kan dus ook niet meer gereden worden.
Morgen tot zondag verhuis ik tijdelijk naar een vriendin met een binnenbak aan huis waar mijn pony gelukkig zolang gestalt kan staan.

Ik heb net op de site van het KNMI gekeken en dinsdag is de middagtempratuur minimaal 2 graden. Volgens de verwachtingen blijft de tempratuur daarna gewoon boven de 0 (overdag dan)...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:20

Sneeuw?? Hier geen vlok gezien dus ook geen problemen. Hier vlak aan de kust komt geen sneeuw, dus wij kunnen altijd naar buiten over de gestrooide wegen. Enkele weggetjes worden niet gestrooid, maar die kun je op 2 handen tellen.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:04

Hier ligt ook veel sneeuw!
Anders duik ik ook het bos in natuurlijk maar nu kan dat ff niet.
En deze week blijft het vriezen dus ook de sneeuw blijft liggen.

Afbeelding
Vanmiddag in de wei!

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:24

Als ik te paard naar buiten ga met dit weer ga ik rechtstreeks een fietspad op, wat altijd heel goed is gestrooid.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:25

Ik rijd haar alleen in de binnenbak in het dorp en op wedstrijd. Evt gaat ze af en toe mee naar het werk, waar ik bij de manege tegenover een rondje kan rijden. Ik red mezelf wel. Paard staat nu lekker hele dag buiten, rijden in het bos vind ik wat link met de sneeuw en de ijzers, bovendien is het poepie druk nu in het bos, en is mn paard niet helemaal mak. Dus dat vind ik te link. Hopelijk kan ik volgende week weer op mn veldje rijden Lachen

DebOptimaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 17:06

Ik ben 2 weken op vakantie geweest en 3 januari terug gekomen. In die tijd heeft hij al stilgestaan. De planning was om dan daarna gelijk te gaan trainen en de 18e van januari op concours te gaan. Door de sneeuw heb ik nu nog steeds niet kunnen rijden. Vanavond ga ik voor het eerst naar de club en moet er daar dus voor het eerst in 3 weken weer op. Wordt wel even spannend, want ik heb geen idee hoe hij gaat reageren op 3 weken vol stilstaan en de kou erbij. Daarna wil ik proberen het met 1x in de week bij te houden en als ik verder tijd heb en mijn vriend meekan om dan toch binnen te gaan rijden ergens anders. Bij ons is de bak gewoon echt niet te rijden al de hele week. Mijn concours heb ik dan ook maar afgemeld....